Saako teillä pomppia sohvalla?
Meillä EI ja mua ottaa aivoon, kun lasten kaveri pomppii sohvalla minkä ehtii. Kieltäminen auttaa noin sekunniksi. Suurinta huvia on juosta sohvaa kohti ja pompata sille niin, että sohva liikuu eteenpäin.
Kommentit (46)
yksi lasten kavereista on juuri kuin tuo sinun kuvaamasi kaveri. Pomppii sohvalla ja jos pyydän häntä menemään toiseen huoneeseen siksi aikaa, kun omat lapset syö niin ei auta. Jää roikkumaan lasten näköpiiriin ja häsläämään, välillä siirtyy lastenhuonetta kohden ja taas sählää välillä. Aika levotonta menoa ja mulla palaa välillä hermot siihen touhuun ja sanon tiukastikin, että "nyt menet sinne huoneeseen" tms. Sit hän huutelee mulle mennessään jotain vastalauseita tms.
tosiaankaa,eikä muutakaan apinamaista!
Hoitolapsetkin on tän aina tajunneet, kun olen sen sanonut.
Ja kaverilta voi kysyä pomppiiko sen äitikin kun on vieraisilla. Mitkään jouset ei kestä tollasta.
sohvalla ja sängyssä. Mutta siihen on kiloraja:)
sitte pelkää,että lapsi satuttas itsensä?
olen kyllä itse vieressä yleensä jos lapsi on ollut kovin pieni. Mutta elämää se vain on, on lapset oppineet kulkemaan portaissakin......
sitte pelkää,että lapsi satuttas itsensä?
Mutta ei sängyllä, jota lapset tekisivät aina. Syynä on se, että sohva on vanha rotjake ja sänky taas ei. Vierailla ei saa pomppia missään.
Siskolla, joka asuu meidän lähellä on taas toisinpäin, että sängyllä saa pomppia ja sohvalla ei. Aluksi oli hankalaa, mutta nyt lapset tietävät kunkin kodin säännöt. Ei ne lapset mitään tyhmiä ole ;). Oletko varma ap, että lapsesi kaveri saa oikeasti pomppia kotonaan sohvalla vai onko sua vaan vedätetty, kun olet antanut?
meillä saa hyppiä lattialla, ja silloin tällöin laitan lattialle vielä patjan missä lapset ovat saaneet pomppia.
Kerran rakensivat tyttökaverinsa kanssa sohvan osista suoraan sängystä pomppimispolun, jota pitkin pomppivat. Ei olla tiukkiksia.
On ihan sitä varten jätetty vanhat ja rumat sohvat olkkariin, että muksut saa hyppiä. Ostetaan uudet sitten, kun noista aika jättää tai lapset kasvaa yli hyppimisvaiheen.
Sohva on vanha ja ilmaseksi saatukin. Uusi ostetaan vasta kun nuorinkin on "sisäsiisti" :P
Keskimmäisellä lapsella on sikstoisekseen karkeamotoriikassa vähän viivästymää ja tasapainoaistin häiriö, joten kaikenlainen hyppiminen ja pomppiminen on pojalle vaan hyväksi. Oppi tosin pomppimaan ylipäätään vasta yli 4-vuotiaana...
Vanhasta sohvasta on säästetty sohvatyynyt, jotka voi levittää vielä lattialle lisäpomppualustoiksi :D
En ole kiinnittänyt asiaan edes huomiota. Taatusti kukaan lapsen kavereista ei saa pomppia, sillä voivat mennä kotiinsa pomppimaan.
Ei saa meilläkään. Sohvilla istutaan nätisti tai sitten niillä ei olla ollenkaan. Sängyssä ei myöskään pompita. Pph olen...
Meillä saa pomppia sekä sängyllä että sohvalla. Sohvan selkänojatyynytkin saa ottaa leikkeihin jos kysyy luvan eikä ole mitään järkevää syytä sillä hetkellä miksi pitäisi kieltää. Meillä taapero pomppiikin päivittäin sohvalla, sängyllä hieman harvemmin. Sohva on pari vuotta vanha.
Sen ymmärrän jos pph kieltää pomppimisen kun lapsia tosiaan enemmän kuin yksi tai kaksi. Tai jos lapset ovat jo isompia.
Meillä saa pomppia. Jos menee överiksi, niin sitten pyydetään siirtymään pomppimaan lattialle.
Kaverit jotka eivät tajua tuota sääntöä lentävät aika nopeasti ovesta ulos. Siihen loppuu sen lapsen vierailut meillä.
Sorry, mutta en siedä mitään sohvilla pomppivia kakaroita.
Tekee hyvää lasten motoriikan kehitykselle, joka taas auttaa oppimaan uusia asioita. Lapsille on tehty selväksi, että kylässä ei saa hyppiä, vain kotona.
Eikä saa hyppiä sängyissäkään