Mitä vikaa minussa on kun haluan vain yhden lapsen?
Rakastan pikkuistani enemmän kuin mitään ja on maailman kultaisin pikkukaveri! Olen kuitenkin päättänyt että lapsiluku jää tähän. Sytitä on monta, esim raskausaika oli kamalaa,ja vaikka synnytys meni hyvin niin en halua siihen toista kertaa ryhtyä.Pelot ehkä iskeneet vähän niinkuin jälkeenpäin..
Tuntuu jotenki niin pahalta kun kerron ystävieni udellessa toisesta lapsesta, että tämä taitaa jäädä tähän yhteen niin saa oudoksuvia katseita ja kommentteja "etkai oikeasti jätä tähän??? MIKSI??? MINUN TOINEN KAVERI KYLLÄ HETI TEKEE TOISEN, mikset sinä?" tai "kyllähän sillä pitää sisarus kaverina olla" ja lapselle paukautetaan tyyliin että olehan nyt kiltisti äläkä kiukuttele kovin että äitis tekis vielä toisen!!! MIKSI KUVITELLAAN ETTÄ ESIKOISENI TAKIA JÄTÄN MUUT LAPSET TEKEMÄTTÄ?????!!! ihan kamalaa että joku kuvittelee noin.. kuin se olisi lapseni syy,vaikkei todellakaan ole! Olen vain nyt niin onnellinen näin,etten kaipaa perheeseeni enempää, miksi sitä on niin vaikea käsittää...:(
Kommentit (8)
Ärsyttävää on, myönnän. Mutta ei se provosoituminen mitän auta. Sanot niille, että menee hermot noihin juttuihin, vaihdetaanpa puheenaihetta. TAi että moro, soittele kun on teidän lapsiluku jätetty keskustelunaiheista.
On kyllä erikoista, että väki (isovanhemmat ja tuttavat) alkaa kysellä toisen tenavan perään, vaikka ensimmäinen on vasta hädin tuskin putkahtanut kohdusta pihalle. Minä ainakin olen vasta tutustumassa lapseeni, enkä voi kuvitella tähän toista.
Haaveilin niin kauan lapsesta, etten koskaan osannut edes ajatella, että niitä ehtisi edes tulla monta.
Sun ja sun puolison lapsiasiat kun ei kellekkään muulle kuulu.
Jokainen tekee sen verran lapsia kuin itse haluaa, antaa muiden puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)
uteluihin (kärsittiin sekundäärisestä lapsettomuudesta 7 vuotta) että koska teille tulee toinen lapsi, että "sitten kun Luoja suo ja mies antaa..." Siihen yleensä loppui utelut.
mulle sanottiin et nyt teet heti toisen perään.Kun ilmoitin etten haluu niin sit alkoi syyllistäminen et jos ei tehdä enempää niin lapsesta tulee yksinäinen ja syrjäytynyt.Okei,sanoja on itse alle 500 hengen kylästä ja oli itse aikoinaan yksinäinen eikä hän tajua ettei keskellä helsinkiä pääse syrjäytyyn ihan noin vain.Mulla on ikääkin sen verran et luulis et ihmiset ei kyselis mut kyl sitä kuulee ihan viikottain.
mitään ei saa keneltäkään kysyä kun kaikki vetää hermeet nenään.
Mitä jos opettelette sanomaan sen mitä ajattelette? Eli ei puhuta tästä tämä on mieheni ja minun välinen asia.
Uskallat tehdä kuten itse haluat eikä kuten yleinen mielipide näköjään sinulta vaatii.