Olen juonut tänään vettä jo noin 5 litraa, onkohan liikaa?
Otan kyllä salmiakin tms pari kertaa päivässä, ettei tule suolavajaus.
Kommentit (25)
munuaisetkohan ne oli, jotka tykkää kyttyrää liiasta vedenjuonnista ja seuraukset voivat olla hyvinkin vakavia.
Ota vielä 15 l lisää niin päästään sinustakin eroon.
Ellet sitten ole istunut koko päivää saunassa.
tolla tahdilla sä laimenet, jos et vedä parhaillaan kuntopyörällä saunassa jotain suoritusta. Natrium kun pääsee tarpeeks alhaiseks alat vaan kouristaa ja se on menoa.
Eräs sählyn pelaaja(tyttö) tässä taannoin veti turnauksessa pelien aikana 8l vettä ja henki lähti.
se jenkki halusi voittaa videopelin lapsilleen ja joi muistaakseni 10 litraa ja kuoli.
se jenkki halusi voittaa videopelin lapsilleen ja joi muistaakseni 10 litraa ja kuoli.
en ole ap, mutta olen jo pitkään juonut päivittäin 3-4 litraa vettä päivässä... Enkä edes säännöllisesti harrasta mitään hikiliikuntaa.
Toiseksi, eikö siinä joudu ravata yhtä mittaa kusella kun juo 5 litraa/pv???
--ravaamaan kusella. Käyn töissäkin kusella jotain 3 kertaa ennen kello 10. olen niin tottunut juomaan paljon vettä.
siitä syystä nautin myös suolaa ja/tai suolaista ruokaa. tällöin natriumit eivät katoa verestä.
nyt on mennyt jotain 3 litraa lisää. yritän lopettaa tältä päivältä.
ja tuolla yhdellä sivulla oli että "kaikkea ei tarvitse juoda koska nestettä tulee myös ruuasta". no tuo ei päde aina, sillä saatan olla päivän pari syömättä.
seuraukset voivat olla hyvinkin vakavat, esim. aivoödeema (turvotus). Onko juominen ap sinulle pakonomaista? Jos et pysty juomaan hanavettä, tekeekö mieli alkaa juoda esim. vessanpöntöstä tai kukkamaljakoista?
seuraukset voivat olla hyvinkin vakavat, esim. aivoödeema (turvotus). Onko juominen ap sinulle pakonomaista? Jos et pysty juomaan hanavettä, tekeekö mieli alkaa juoda esim. vessanpöntöstä tai kukkamaljakoista?
ei sentään.. voin olla juomattakin, näin teen töissä kun on paljon palavereita tai täytyy matkustaa. sitten on vaan inhottavan kuivunut olo ja ihossakin tuntuu.
ole diabetestä. mutta syön usein erittäin paljon suolaa, eikö se selitä janoa?
Taitaa olla munuaiset sulla aika kovilla.
on geneettisestä syystä verenpainetauti, ollut nuoresta saakka ja se pysyy kurissa lääkityksellä. Paino, liikunta, suolan määrä yms ei vaikuta mitenkään siihen.
mitä vettä kannattaa juoda.
Mä juon 3-4 litraa päivässä, osa siitäkin kivennäisvetenä. Tosin syön kyllä ruokaakin en elä vain juomalla.
Miksi ihmeessä juot noin paljon? Se on oikeasti haitallista, munuaiset on kovilla ja suolatasapainot heittelee. Lopeta hyvä ihminen hyvän sään aikana. Vesikin on myrkkyä liian suurissa määrissä.
perustele vähän, miten on liikaa ja turhaa?!