Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on ikää melkein 40 mutta säännöllinen kuukautiskierto

Vierailija
21.11.2010 |

niin eikös se ole raskautumista helpottava tekijä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskautta helpottava tekijä ole :)

Mutta siis varmasti vielä onnistuu, joskaan ei ehkä ihan niin helposti kuin jos olisi nuorempi. Ja riippuu ihan siitä naisen hedelmällisyydestä, osa raskautuu helposti osa vaikeammin iästä riippumatta.

Vierailija
2/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkivat nykyään lapsen vasta nelikymppisenä ja melkein kaikilla on silloin normaali kuukautiskierto. Kun kuukautisethan loppuvat yleensä vasta n. 50-55v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on 39-vuotias. Onnistui heti toisesta yrityskierrosta.

Vierailija
4/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin 38v. raskaaksi ihan helposti muutamassa kuukaudessa. Toki lasta yritettiin ovisaikana ovistestin avulla.

Olen 45v. ja vieläkin kuukautiskierto säännöllinen eli 28 päivää.

Uskon, että tulisin vieläkin raskaaksi ihan helpolla. No en taida enään yrittää.

Ainakin raskautta helpompi yrittää, kun tietää milloin on ovisaika.

Yksilöllistä on tuo raskautuminen tuossa iässä.

Vierailija
5/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei olisi säännöllinen kuukautiskierto. Ei vaihdevuodet noin nuorena ala, ellei ole mitään häikkää. Yritä vaan rauhassa lasta:)

Vierailija
6/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on hyvin säännöllinen kierto, heitto vain päivän (31-32pv). Tulisin varmasti helposti raskaaksi, koska ovulaatio-oireet ovat niin voimakkaat (kipu, lima jne). Olen tullut aina raskaaksi ensimmäisellä yrittämällä.

Vierailija
7/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron lyheneminen muutamilla päivillä kielii hedelmällisyyden laskusta.

Vierailija
8/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämmän yrittäjän kannattaa ostaa ovistestitikkuja ja siten selvittää, kuinka usein oikeasti ovulaatio tapahtuu. Minulla meni useita kiertoja ohi, kun tikuilla testattiin, vaikka kuukautiset säännölliset ja runsaat.

Kolme vuotta yritettiin, kun olin 38-41 v. Kaksi keskenmenoa saatiin aikaiseksi, sitten luovutettiin. Eli keskenmenoriski kasvaa, mutta myös kun noita testejä on helppo saada raskauden testaamiseenkin, niin niistä alkuraskauden keskeytymistä tietääkin paremmin. Kolikolla on kääntöpuolensa.

Ja toinen mikä tuosta tuli oli pitkäkestoinen masennus minulle. En tiedä kumpi olisi ollut parempi kärvennellä vauvakuumeisena vai tämä masennus, joka epäonnistuneesta yrityksestä tuli. Jos kuitenkin tiedät masennusriskin etukäteen, niin osaat suhtautua siihen paremmin. Itse ajelehdin siihen vaivihkaa.

Onneksi mulla on kaksi lasta, mutta ovat vielä alle kouluikäisiä, niin en osaa odottaa aikoihin mitään mummoikää. Enkä sitä haluakkaan korvikkeeksi, se ei korvaa tätä kaipuuta.

Vierailija
9/14 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 31-vuotias. Sen jälkeen olen saanut vielä kolme lasta, nuorimmaisen 42-vuotiaana. Nyt 50-vuotiaana kierto on edelleen tuo 23 päivää.

Vierailija
10/14 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin 52-vuotias ja tajuton vauvakuume oli päällä. Ja hormonitoiminta oli täysillä.

Vierailija
11/14 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, siellä ollaan vauvakuumeessa :)

Kyllä 4-kymppinen ihan hyvin voi vielä tulla raskaaksi ja kuukautiskierto on plussaa.Hieman suuremmat riskit jossain suhteessa kuin nuoremmilla mutta ihan lisääntymisikäinen nainen.

Vierailija
12/14 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut säännöllinen kuukautiskierto: vaihtelu 23-41vrk, ei ole koskaan pidetty epänormaalinakaan.

Mitään ovulaatiotestejä tai lämmönmittauksia en ole ikinä harrastanut vaan ihan rehellistä lempimistä puolison kanssa.

Tämäkin 6. lapsi sai alkunsa ihan enempiä yrittämättä(tai siitä johtuen), ikäero edelliseen 1v.7kk.

Minulla on ikää nyt 39v.

Rentoa meininkiä teillekin!

Vierailija
13/14 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huononee iän myötä. Eli keskenmenojen riski lisääntyy. Se yleensä 40+ lastenteossa ongelma ei niinkään se, etteikö ollenkaan ovuloisi.

Vierailija
14/14 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tein viime elokuussa ja syyskuussa positiiviset vaikka kuukautiset sitten alkoivatkin eli pitänee hyvin paikkansa.

t: 41 vee, 2,5 kk vauvan äiti