Uskovaisen äidin kova osa
Menimme n 30 v sitten naimisiin. Olimme uskovaisia molemmat. Miehelläni oli kiire naimisiin. Itse aina sanoi että kun ei saa olla sängyssä enne avioliittoa ja hänestä se tuntui siltä että on kiire.
Minun painostaminen alkoi heti ja olen taakan alla ollut koko naimisissä olon ajan. Mieheni kielsi uskonsa 20 v sitten ja meille on syntynyt 7 ihanaa lasta.Joista 2 on enää kotona . Mieheni osaa kyllä sen läksyn miten pitää uskovaisena olla ja painostaa koko ajan sitä ja hän saa elää niinkuin haluaa hän ei ole kuulema uskovainen...
Olemme kaskustelleet muidenkin kanssa tätä ja voi voi meitä äiti parkoja miten me ollaan alistettuja.
Kuuluutetaan miesten suusta miten se on äidin osa , hoitaa lapset oli ne sairaita tai valvottavat yöt, se on äidin osa miehen ei tarvi puuttua asiaan .
Muuta kun olla sanomassa milloin ois olisi peiton alle tarvetta ja siitä ei voi kieltäytyä. Älkää ihmetelkö vaikka katkerana kirjoitan.
Olen pyytänyt voimaa jumalalta että hän vielä minun taakan ottaa poisa harteita ja voin vielä tätä puhua sellaiselle ihmiselle joka ymmärtää minua.
Olen käynyt nää 30 v töissä jos en ola ollut äitiyslomalla ja olen raskaassa töissä. Monta valvottua yötä on ollut ja sit kun hoitaja tulee aamulla niin ei ole yhtään nukkunut ja aamulla virkeänä lähteä töihin. Mieheni nukku hyvän yön ja samoin töihin. ei meillä koskaan vuoroteltu öitä että olisi saanut nukkua. siitä olen valittanut sukulaisillekkin että näin on niin se on kuulema se äidin osa.....
Mieheni polttaa tupakkaa 3 askia varmaan menee vrk. se on minun syytäni koska en saa sitä häneltä lopetettua. Olen sanonut että se on sinun tahdon asia sinun pitää itse tehdä sen eteen ei minun.
Mulla ois ystäviä mutta en saa heidän kaa olla kun en voi lähteä kotoa poisa kun hän tarvitsee minua ruoka pitää olla valmiina ja pyykit pestynä ja entä jos tarvitsee vaimoaan sänkyyn niin entä sitten . eihän halua vieraisiin varmaan mennä pitäähän oma olla kotona aina valmiina.
Tää asia on kotikasvatuksen tuloksia . Mieheni isä on vallan käyttäjä ja äiti rukka oli painostusen alla en tiedä ajatteliko äiti niin mutta kyllä sivullisena kun seurasi niin sitä oli. Äiti oli hyvä luontonen ja auttavainen ja ei vaatinut paljon.
Meidän äitien ei varmaan tarvis pyytää mitään jaksaa olla vaan niinkuin mitä pyydetään ja olla antamassa mitä ollaan vailla. Mutta mekin olemme jumalan luomia olentoja ja meilläkin on järki annettu sitä pitää saada käyttää.
Kommentit (14)
Pistä se pihalle ja elä elämääsi niin kuin hyväksi näet. Ei tuollainen kohtelu ole kenenkään "osa", hyvänen aika sentään. Ei uskovaisen eikä kenenkään muunkaan naisen.
Sä elät oikeusvaltiossa jossa naisella on samat oikeudet kuin miehellä. Jos perheen sisällä ei mene hommat tasan, niin mikään ei pidätä siinä tilanteessa. Älä katkeroidu ja alistu vaan TOIMI!
lestaadiolaiset ovat jauhopäitä.
Herätkää pahvit unistanne !
17 vuotta naimisissa, kahdeksan lasta, kaikki suht pieniä. Ihana mies joka hoitaa lapsia ja kotia. Kantaa minua kuin kukkaa kämmenellä =)
Peiton allekin pääsen mieheni viereen, lähes aina kun mieli tekee.
Luulen että minä edustan enemmistöä, ja minun mieheni myös. EIvät nykyisät, uskovaisetkaan, mitään sikoja ole
t, uskovainen ja onnellinen äiti
lestaadiolaiset ovat jauhopäitä. Herätkää pahvit unistanne !
opettele kirjottamaan edes oikein!
selkee provohsn tämä on! uskovai ei kirjota toistuvasti Jumalaa pienellä kirjaimella.
ja jos ei ole satu, niin miksi passaat sitä miestäsi. Ei uskovaisten äitien tarvitse olla kynnysmattoja. Minä en tunne sinun kaltaisia uskovaisia äitejä, vaikka heitä paljon tunnenkin.
Terveisin Uskovainen äiti
ja oi sitä hetkeä, kun vaadit tulla huomatuksi, vaadit hyvää kohtelua ja kieltäytyt huonosta kohtelusta!!
sieltä tulee toinen uskovainen, joka kertoo, mitä raamattu sanoo.
Se sanoo, että emme voi odottaa saavamme rakkautta edes lapsiltamme tai puolisoltamme, meidän tulee vain antaa rakkautta, sillä Jumala arvostaa tällaista uhrautuvaista asennetta ja viimeistään viimeisellä tuomiolla se palkitaan, ellei jo jossain vaiheessa maanpäällisessä elämässä.
Ja voi jos lähdet, eroat!
Olet syyllinen lastesi elämän kolhuihin ja altistat heidät liian aikaisille seksisuhteille, koska he lähtevät etsimään rakkautta väärällä tavalla ja ole hylännyt perheesi ja puolisosi ja lapsesi ja jumala vihaa hylkäämistä. Olen rikkonut avioliittosi, perheesi.
Jos vaadit itsellesi hyvää kohtelua, etkä ole tekemisissä ihmistenk anssa, jotka vähättelee sinua, sulle sanotaan, että "toivottavasti opit arvostamaan itseäsi "....
Siis, sinun tulee naisena, vaimona ja uskovaisena olla kynnysmatto. Silloin olet raamatun mittainen ja jumalalle mieleen.
se löytyy raamatusta.
Mies taas saa mellastaa miten tahtoo, anoppikin tulla siihen väliin polkemaan.
lestaadiolaiset ovat jauhopäitä. Herätkää pahvit unistanne !
opettele kirjottamaan edes oikein!selkee provohsn tämä on! uskovai ei kirjota toistuvasti Jumalaa pienellä kirjaimella.
ai että provo? Ottamatta kantaa siihen, ettet osaa itsekkään näköjään kirjoittaa, todettakoon, että uskontojen hiekkalinnojen päälle sataa vettä nykyään rajusti. Vanhojen lorujen päälle rakennettuaj rahastusautomaatteja.
Herätkää pahvit !
Tuli ihan paha mieli tuosta tarinasta. Mutta on hyvä, että kirjoitat asiasta. Tuostakin asiasta pitää puhua ja tuoda sitä julkisuuteen, vaikka täälläkin ollaan koko ilmiötä kiistämässä ja pois selittämässä.
Mä kehottaisin sua lukemaan netistä seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja painostamisesta. Ihan siksi, että ymmärtäisit ja sisäistäisit sen, että tämän maan lakien mukaan ketään ei saa pakottaa tai painostaa seksiin - sellainen on rikos. Tiedän, että sairaassa suljetussa yhteisössä tällaiset tosiasiat saattavat hämärtyä.
Voimia ja kirjoita lisää, vaikka kuinka sinua muuhun painostettaisiin ja uhkailtaisiinkin.
[Herätkää pahvit !
[/quote]
Pahvit lähtee nukkumaan....
Unikuvia itsekellekin pahveille, papereille yms!
Ensisijainen arvaukseni on, että tämä on provo.
Siltä varalta, että kuitenkin olet tosissasi, niin sinua käytetään hyväksi ja tuo on parisuhdeväkivaltaa. Uskolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Usko tai Jumala ei velvoita ketään hyväksikäytetyksi ja alistetuksi, pikemminkin on väärin antaa toisen pilkata sinua tuolla tavalla ja vain alistua.
tuo kuulu uskovaisuuteen, eikä äitiyteen millään tavalla. olet henkisen väkivallan uhri. koita etsiä apua, vertaistukea, mitä tahansa. tuohon tilanteeseen et voi jäädä. jumala kuulee myös sinun rukouksesi ja näkee sinun tuskasi. (varmasti paljon enemmän hän kuulee sinut, kuin miehesi joka on jättänyt uskon.) vaikka ihmiset hylkäisivät niin hän ei hylkää. rohkeasti vain kuljet sinne mikä tuntuu sinusta itsestäsi oikealta.
voimia!
niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa. Sellaista miestä on naisen mahdotonta olla kunnioittamatta. Sinun ei tarvitse alistua huonoon kohteluun. Nosta kissa pöydälle ja kerro, miltä sinusta tuntuu. Sinun ei ole myöskään pakko suostua seksiin, ellet sitä halua. Ei se ole mieheltä rakkautta, jos hän vaatii sitä haluttomalta vaimolta. Tiedän, että on raskasta taivaltaa kun mies ei usko. Meillä on ollut sama tilanne. Minua lohdutta se, että ajattelen päämäärää, mitä kohti kuljen. Kerran taivaassa ne kaikki maalliset vaivat hyvitetään. Sinä saat ja sinun kannattaa joka päivä rukoilla miehesi puolesta.
nykyään on vaihtoehtojakin.