Lue keskustelun säännöt.
Irtisanomisaikana lomien pito-oikeus?
20.11.2010 |
Voiko työnantaja evätä työntekijältä oikeuden pitää jo kertyneet vuosilomat ennen työsuhteen päättymistä? Eli saako ne aina pitää jos työntekijä itse haluaa (ts.ei halua olla ko.paikassa enää päivääkään pidempään kuin on pakko)?
Kommentit (2)
ja miksipä moni antaisikaan. Jos siis tälle lomavuodelle kuuluvia, niin saa yleensä pitää, jos kuluvaa kertymää, niin harvemmin saa pitää. Sopimusasia yleensä, mutta firman normaali lomapolitiikka sekä irtisanomisajan politiikka pitää olla huomioituna.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jotka muutenkin olisi tällä lomanmääräytymiskaudella saanut pitää. Eli jos nyt lähdet, ei maaliskuulta alkaneen lomanmääräytymisvuoden lomia ole pakko antaa lomana vaan rahana.