Miksi ihmiset huudattavat jopa vastasyntyneitä kaupoilla?
Olen siis töissä erikoisliikkeessä (ruokakaupan itkut nyt jotenkuten edes ymmärtäisi) ja harva se päivä lapset kitisee kyllästyneenä kun äiti vain shoppailisi. Tänään jonkun vaunuista kuului ihan vastasyntyneen itku eikä loppunut aivan heti (en siis nähnyt tilannetta), kyllä tuntui pahalta kuunnella äiti kun itsekin olen.
Kommentit (43)
ja sekö se olikin se todellinen huolenaihe
Korvatulppia kyselet? Vaihda kotitöihin tuo urasi?
Vastasyntyneet siis saakoon itkeä esim. rautakaupassa, kirjastossa, kempparissa, huonekalukaupassa, autotarvikekaupassa, uimahallissa, kampaamossa jne. Tuollainen itku karkoittaa myös muut asiakkaat, tajuatteko? ap
sinulta katosi joku tärkeä asiakas, koska joku ilkesi tulla kauppaasi lapsen kanssa, joka sattumoisin alkoi itkeä. Vastasyntynyt on lopulta melko hyvässä turvassa ulkoisilta ärsykkeiltä vaunun kopassa. Itse odotin, että vauva on noin kaksi viikkoa vanha ja lähdin ensimmäisen kerran kaupoille. En olisi oikein jaksanut odottaa pidempää päästäkseni ulos. Koska ulkona oli kovin kylmä, niin ostari toi sopivasti lämpöä, mutta sai silti kävellä jonkin matkaa.
eli ihan oikeasti sääliksi kävi pientä kun äiti tai kuka hyvänsä vauvan kanssa kaupassa olikin, jatkoi shoppailua ihan liian pitkään. ap
Joku puhuu kovaäänisesti kännykkään, toiset taas kälättävät keskenään melkein huutaen, teinitytöt hihittelevät ja tönivät ja vievät tilaa... Kyllä näiden asiakkaiden keskelle se huutava vauvakin mahtuu.
Kyllä tää nyt on kun ei saa edes vauvat enään huutaa jos siltä tuntuu.
Jos sinusta tuntuu että olet huomattavasti parempi äiti kuin muut niin ymmärrän sinua kyllä. Täydellisenä ei varmasti ole helppo olla, varsinkaan jos on maailman ainoa...
Annetaan kuitenkin toisten hoitaa omat lapsensa juuri niinkuin hoitavat ja jos ihan huolettaa niin lastesuojeluun voi aina ottaa yhteyttä!
lapsista ei saisi enää kuulua ääniä:) Se on muuten aika mielenkiintoista, koska ihan yleinen melusaaste on kuitenkin lisääntynyt roimasti ym.
No enpä jaksa tätä nyt enempää vatvoa. Ap.ee pitäköön nyt hym.mielipiteensä ja minä pidän omani!
kerran junassa tuli Helsingistä Leppävaaraan nuoret äiti ja isä, joilla vaunuissa ihan vastasyntynyt, korkeintaan parin viikon ikäinen. (Kyllä, tunnistan myös vatsasyntyneen itkun:)
Vauva huusi nälkäitkua koko matkan, ajattelin että ovat varmaan kotiin päin menossa eivätkä alkaneet siksi siinä syöttämään. Vielä mitä, menin Selloon ja siellä tämä pariskunta kulutti aikaansa ja sama itku kuului vaunusta, mutta ei niillä ollut mitään kiirettä mihinkään
Muutenkaan en ymmärrä, että niiden ihan pienten kanssa tullaan kuluttamaan aikaa johonkin hälyisiin kauppakeskuksiin, kirkkaisiin valoihin ja hulinaan. Kaikki tauditkin siellä tarttuu.
alle 2 kk vanhan kanssa viettää aikaani missään kaupoissa, enkä viettänytkään. Ei musta silti höperöä tullut. Nyt kun vuosi on kulunut, pääsee käymään melkein missä vaan lapsen kans tai ilman :)
miks et muka olis jaksanut alle 2 kuukautisen kanssa missään käydä, edes kaupoissa? Tosi outoa.
Luojan kiitos mä olen lapseni saanut jo vuosia sitten. Ihan normaalisti mä niiden kanssa liikuin. Vauvan kanssa oli helppo liikkua, kun se vaan nukkui vaunussa tai oli muuten tyytyväinen. Pahempaa se oli leikki-ikäisen kanssa.
Aivan hirmuisen pieniä vauvoja raahataan ostoskeskuksiin vaunuissa turvakaukalossa jotta äiti pääsisi shoppailemaan.
Laivallekkin oli tuotu risteilylle ihan vastasyntynyt (oli niin pikkuinen ja jalat vielä koukussa ja punainenkin oli vielä). Lapsen itkuun ei äidit ehdi shoppailuiltaan regoida juur lainkaan.
Silloin tällöin saatetaan tönäistä vaunuja tms.
Ja vastasyntyneen ja hänen itkunsa kyllä tunnistaa jokainen äiti.
joskus lapsi aivan hysteerisenä itkee ja ei meinaa saada henkeä mutta vanhemmat ei vaan voi mitenkään reagoida tähän:( Kaikessa rauhassa vaan shoppaillaan niinkuin lasta ei olisikaan. Sydäntäraastavaa!
Kyllähän nyt vauvat saa huutaa mutta kyllä minä otan aina vauvan syliini jos itku ei lopu esim. vaunuissa.
Hienon provon sait aikaseksi. Pitää olla aikamoinen guru, että tietää lapsen iän noin tarkkaan, vaikka ei edes näe koko lasta:)
Ja tämä yksi juuri "vastasyntynyt" sai varmaan nyt kauppanne boikottiin!
No eiköhän nyt vastasyntyneen itkun tunnista kuka vaan! Taidsat itse olla tällainen shoppailijaäiti ja kalikka kalahti kovaa!
Se kuuluu normaaliin kehitykseen ja käytökseen, ja kaupantätikin sen vielä oppii jos saa joskus omia lapsia.
Joku puhuu kovaäänisesti kännykkään, toiset taas kälättävät keskenään melkein huutaen, teinitytöt hihittelevät ja tönivät ja vievät tilaa... Kyllä näiden asiakkaiden keskelle se huutava vauvakin mahtuu.
Jos mun pitaisi naista valita taustamelu ostoksille, niin viimeisena listalla olisi kylla se vauvanitku..... En mina mene kauppaa kuuntelemaan lasten itkua. Teen sita ihan riittavasti kotona ;-)
alle 2 kk vanhan kanssa viettää aikaani missään kaupoissa, enkä viettänytkään. Ei musta silti höperöä tullut. Nyt kun vuosi on kulunut, pääsee käymään melkein missä vaan lapsen kans tai ilman :)
miks et muka olis jaksanut alle 2 kuukautisen kanssa missään käydä, edes kaupoissa? Tosi outoa. Luojan kiitos mä olen lapseni saanut jo vuosia sitten. Ihan normaalisti mä niiden kanssa liikuin. Vauvan kanssa oli helppo liikkua, kun se vaan nukkui vaunussa tai oli muuten tyytyväinen. Pahempaa se oli leikki-ikäisen kanssa.
etta ihmiset toimivat erilailla. Itsekin yritn jarjestaa kaupassakaynnit niin, etta ei ollut vauva mukana. Mieti, minkalaisen meluu ja halyyn ja bakteerikasaan raahat pienen vastasyntyneen ;-) kauhistuttaa ajatuskin. Mutta meita on moneen junaan, ja toiset jaa viela asemallekin ;-)
minnekään kauppojen tungokseen. Ikää taisi olla jo n.4kk kunnes otettiin mukaan ja porukalla mentiin ruokakauppaanki. Ja kyllä tosiaan tuo meidän tyttö vieläkin saattaa silloin tällöin äläkän nostaa kesken kauppareissun. Yleensä kiukkuaa hieman ennen nukahtamista ja annan kiukuta kun tiedän että se ennakoi nukkumattia.
miks et muka olis jaksanut alle 2 kuukautisen kanssa missään käydä, edes kaupoissa? Tosi outoa. Luojan kiitos mä olen lapseni saanut jo vuosia sitten. Ihan normaalisti mä niiden kanssa liikuin. Vauvan kanssa oli helppo liikkua, kun se vaan nukkui vaunussa tai oli muuten tyytyväinen. Pahempaa se oli leikki-ikäisen kanssa.
etta ihmiset toimivat erilailla. Itsekin yritn jarjestaa kaupassakaynnit niin, etta ei ollut vauva mukana. Mieti, minkalaisen meluu ja halyyn ja bakteerikasaan raahat pienen vastasyntyneen ;-) kauhistuttaa ajatuskin. Mutta meita on moneen junaan, ja toiset jaa viela asemallekin ;-)
Mun lapset on jo 17- ja 11-vuotiaita.
Kyllähän mä nyt olen ihan normaalisti liikkunut heidän kanssaan. Ei mitään tuntejen shoppailuja, mutta ostoksilla käytiin.
Oli bakteerit sitten mitä tahansa, niin harvemmin ne sinne vaunuhin pääsee ja on niitä bakteereja muuallakin. Ihan hullua touhua nykyään että kun saa lapsen niin sen kanssa linnottaudutaan himaan ensi kuukausiksi. En yhtään ihmettele että äidellä vippaa päästä ja syrjäytyvät sinne neljän seinän sisälle.
Sinuna harkitsisin todella tarkkaan kuormitanko yhtään täällä netissä lukevaa koliikki-vauvan väsynyttä äitiä sillä uskaltaako hän lähteä ihmisten ilmoille vauvansa kanssa tuulettumaan vaiko ei. Et voi koskaan tietää mikä kommentti on liikaa TODELLA TODELLA raskaassa elämäntilanteessa ja lohduttomalta tuntuvassa maailmassa juuri sillä hetkellä olevalle ihmiselle. Älä kyseenalaista toisten kykyä hyvään äitiyteen pliis tietämättä. Terveisin, sellainen joka tietää mitä se on kun on rohkeutta käydä kaupassa itkevän kanssa 1krt/vk ja saa siitä voimaa
Niin siis sun mielestä kauppojen ja virastojen henkilökunnan pitäisi päivittäin varautua koliikki-itkuaan itkeviin pienokaisiin, vai? Tuotko mulle korvatulpat kanssa? ap
voitko jotenkin auttaa, esim. pitää vauvaa sylissä, osoittaa imetyspaikan takahuoneesta tai mikron korvikkeen lämmitykseen. tai heijannut vaunuja.
sinne oikein urakalla vauvoja huudattamaan. =) Ois kiva nähdä miltä näytät muutenkin.
ap:lle hoitoon vai?
annapa puhnrosi- kiitos ap
onko ap lapseton?
sinulta katosi joku tärkeä asiakas, koska joku ilkesi tulla kauppaasi lapsen kanssa, joka sattumoisin alkoi itkeä. Vastasyntynyt on lopulta melko hyvässä turvassa ulkoisilta ärsykkeiltä vaunun kopassa. Itse odotin, että vauva on noin kaksi viikkoa vanha ja lähdin ensimmäisen kerran kaupoille. En olisi oikein jaksanut odottaa pidempää päästäkseni ulos. Koska ulkona oli kovin kylmä, niin ostari toi sopivasti lämpöä, mutta sai silti kävellä jonkin matkaa.