Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä

Vierailija
19.11.2010 |

olet semmoisesta että lastensuojelu rupeaa ehdottelee seuraavaa: - mitä jos ruvettaisiin kattelee esim. sijaisperhettä tai vastaavaa lapselle.

JA TÄSSÄ SYY,MIKSI NÄIN.

-olen siis raskaana. ja sitten ku vauva syntyy niin hänen mielestä mulla ei tule olemaan ollenkaa aikaa esikoiselle,koska vauva vie kuulemma kaiken aikani. ja toinen syy olisi se että MITÄ JOS esikoinen rupee itekseen nostelee vauvaa tai tekee sille jotain ja on mustasukkanen.

SIIS ÄLY HOI SANON MINÄ!!!! onhan ihmiset pärjänneet useammanki lapsen kanssa jne.ja tottakai se mustasukkasuus jossain vaiheessa tulee joka on ihan normaalia. ja kyllähän heitä valvotaan jne. ja kyllähän mulla sitä aikaa on antaa myös esikoiselle.esim.silloin ku vauva nukkuu jne.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustan sinua käymään vielä keskustelua kyseisen työntekijän kanssa siitä, minkä vuoksi tällaista ratkaisua ehdottivat. Kannattaa kysyä vielä, mistä ovat huolissaan ja miksi.

Vierailija
22/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi sit tulla joku,vaikkei tarttisikaan.näillä näkymin.kuin että lapsi hetkeksi muualle. enpä ole ajatellut tommostakaan mitä joku kirjoitti lukeneensa hs;sta että oli ollut 24h joku tarkkailija hoitsu paikalla. toi olisi kauheeta,ainakin omasta mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksi syy ettei tulevan vauvan isä ole osallistumassa lasten elämään? Onko lapsilla sama isä?

Onhan siihen muitakin syitä, mutta sanovat vain sinulle nuo syyt.

Itsekin olen kahden lapsen yksinhuoltajana joutunut lastensuojelun avohuollon asiakkaaksi. Tiedän, että kun niiden hampaisiin joutuu, niin kärpäsestä tehdään härkänen ja ihan varmuuden vuoksi tehdään toimenpiteitä.

Käykö luonasi perhetyöntekijä?

En ymmärrä miksi avuksi ei riitä, että perhetyöntekijä käyvisi vaikka pari kertaa viikossa katsomassa, että kaikki on ok ja samalla auttamassa.

Ei anneta edes mahdollisuutta yrittää kahden kanssa.

Vierailija
24/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavassa neuvottelussa.mutta siinä on huonona puolena se että kyseinen työntekijä palaa ja pysyy aina siinä menneisyydessä kiinni myös.eikä ajattele just tätä päivää ja sitten manaa jo tulevaisuutta. aika sekavaa ehkä tämä selitys. mutta toivon että ymmärrät. ja vaikka olen/olemme yrittäneet sanoa asioista miten ovat hyvin menneet ja asiat ovat muuttuneet jne.jne.jne niin hän ei tunnu enää ottavan niitä kuuleviin korviin siis hyviä asioita vaan ennen on ollut niin ja näin niin kyllä ne nytkin ovat niin ja näin tai sitten ainakin ne tulee kohta menemään niin ja näin

Vierailija
25/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin kuuluals:n piiriin esikoista odottaessani. Olin jäämässä totaai yh:ksi ja taustalla oli myös alkoholiongelmaa. ja kuulun siis vieläkin ls:n piiriin ihan omasta tahdostani, koska saamme apua nopeiten vaikkapa päivähoitoon liittyen.

Mutta siis, ei mitään tuollaista minullekaan ehdoteltu tai edes vihjailtu jaksamistani kun aloin kakkosta odottamaan, tosin oli aviomieskin. Olisin varmaan loukkaantunut verisesti.

Kannattaa kyllä kysyä, mitä tuon takana oikein oli. Ei todellakaan ole esikoisen kannalta hyvä jos erotetaan äidistä kun vauva tulee taloon.

Vierailija
26/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on sama isä joka on tavalla ja toisella mukana elämässä. joo ja meidän luona käy niitten joku perhetyöntekijä tai vastaava. ei siis auta meitä kirjaimellisesti mutta puhutaan esim.arjesta ja lapsesta sekä tulevastakin jne. ei kyllä käy ihan noin useasti..

Vierailija
27/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen tekemään jotain hänen kanssaan. mutta palaan myöhemmin kenties.

Vierailija
28/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan viranomainen ei välittänyt kuinka pärjään, enkä apua hakenut mistään, sillä pärjäsin.

Erosin alkoholistimiehestäni lasten ollessa 2v ja 3v. Odotin erotessani kolmatta lasta samalle miehelle, kolmella lapsella siis sama isä. Aborttia en miettinyt sillä sitä en halunut.

Kun kolmas lapseni syntyi, en ollut avioliitossa enkä avoliitossa kenenkään kanssa. Lapsella ei ollut tavallaan ainakaan arjessa isää, isä ei käynyt tunnustamassa lasta, ei ollut tapaamisoikeutta avioliitossa syntyneisiin ja erossa minulle jääviin lapsiin. Kukaan ei tullut kyselemään vauvan isää. Lasten isä ei ollut tahallaan kirjoilla missään josta viranomaiset olisivat kyselleet perään.

Lapsilisän sain, mutta en kenestäkään elatusmaksuja, kylläkin kahdesta ensimmäisestä elatustukea. Kolmannesta en saanut elatustukea koska isä ei ollut käynyt tunnustamassa lasta jolloin elatussopimus olisi tehty jne.

Olin kertonut virastoon että uusi vauva on saman isän. En tajunut ettei olisi elatustuen kannalta järkevää kertoa isän nimeä, vaan sanoa ettei tunne tai muista yhtään...

No joka tapauksessa, muutamia vuosia myöhemmin kun löysin uuden miehen ja avioiduin, niin kyselin mahdollista elatustukea tälle kolmannellekin lapselle. Lastenvalvoja sanoi siihen että samalla virallistettaisiin minut äitinä lapsen huoltajaksi. Lapsi oli silloin 4-vuotias ja ollut ilman huoltajaa siihen asti.

Olin kyllä vienyt lääkäriin ja hoitanut ja ruokkinut, mutta en tiennyt etten ole huoltaja...

Jätin elatustukiasian hakemisen ja huoltajuuden kun lastenvalvoja katsoi papereitani sanoen, että lapsihan on tietysti uuden mieheni. No, kai mieheni olisi ottanut omalle nimelleenkin lapsensa jos näi olisi, joten annoin olla.

Uusi mieheni elätti kaikki lapseni aikuisuuteen asti. Kertaakaan tätä entisellä sukunimella olevaa lastani ei viranomaiset kyselleet. Kirjoitin koulun koepapereihin allekirjoituksen ja todistuksiin- vaikken huoltaja kai ollutkaan lastenvalvojan mukaan.

Erottuani ja siihen aikaisen tavan mukaan oltuani ensin vuoden asumuserossa elätin 1v ja 2v lapset perustamalla yksityisen puistotätitoiminnan johon otin omat lapset mukaani. Sain hoidettua ja elätettyä.

En pitänyt äitiyslomaa juurikaan komannen synnyttyä, otin vauvankin puistoon nukkumaan ja kaikki kolme lasta hoitui siinä muiden puistolasten ohessa, yhteensä sai olla 25 lasta yhdellä tädillä, ulkoillen kahdesti päivässä.

Pystyin elättämään kaikki kolme lastani ilman mitään toimeentulotukea, asumistuen ja elatustuen kahdesta sain. Kai viranomaiset eivät välittäneet puuttua mihinkään kun en mitään halunut. Huvittaa vieläkin että minut olisi virallistettu oman lapseni, jonka olen synnyttänyt, huoltajaksi, mutta niinhän se on että jompi kumpi vanhemmista.

Vierailija
29/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaisi korkeamalle taholle ammatti-ihmisen käytöksestä. Katsoskun sana sanaa vastaan on vaikea todistaa. Tai sun olisi pitänyt tajuta pyytää lausunto kirjallisena ja pyytää allekirjoitus. Ehkä hän on kirjannut "ehdotuksensa" muistiin, pyydäpä tulostamaan. Sulla on oikeus tietoihisi. Mutta oletko lastensuojelun asiakas? Miksi?

Näin kommentoin minä.

Vierailija
30/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduttiin niitten piiriin silloin ku odotin tätä esikoista. mutta tossa olis noi syyt miksi rupesi ehdottelee vastaavaa

Esim. jos on huumemenneisyys, mutta todistettavasti on lopettanut, ei joudu. Vaihtelee varmaan alueittain.

Vierailija
31/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelun papereissa lukevan ihan muuta kuin mitä tässä sanot, ja toisaalta, luulen sinun kuulosi poimineen keskustelusta vain nuo konkreettiset esimerkit.

Siksi pitäisi ihan nauhoittaa kaikki keskustelut.

Vierailija
32/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavassa neuvottelussa.mutta siinä on huonona puolena se että kyseinen työntekijä palaa ja pysyy aina siinä menneisyydessä kiinni myös.eikä ajattele just tätä päivää ja sitten manaa jo tulevaisuutta. aika sekavaa ehkä tämä selitys. mutta toivon että ymmärrät. ja vaikka olen/olemme yrittäneet sanoa asioista miten ovat hyvin menneet ja asiat ovat muuttuneet jne.jne.jne niin hän ei tunnu enää ottavan niitä kuuleviin korviin siis hyviä asioita vaan ennen on ollut niin ja näin niin kyllä ne nytkin ovat niin ja näin tai sitten ainakin ne tulee kohta menemään niin ja näin

En tarkoita sillä tavalla, etteikö siitä pysty irtautumaan. Mutta kun kerrot mitä on taustalla ja miten kauan aikaa sitten, niin sitten pystyn paremmin ymmärtämään -jompaa kumpaa.

Toisaalta, kaikki mahdolliset tukitoimethan pitäsi tehdä ennen sijoitusta. Lasten ikäerostakin riippuu, miten tiukkaan niitä pitää vahtia (eli esim. 6-vuotiaan uskaltaisi jättää hetkeksi yksin vauvan kanssa, jopa vahtimaan 5 min ettei putoa sängystä. 3-vuotiasta ei uskaltaisi jättää hetkeskään kahdesaan vauvan kanssa. Nämä on noin ikiä, lapset ovat yksilöllisiä)

Vierailija
33/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siihen syynsä, että ne tuota NIMENOMAAN sinulle ehdottavat, eihän tuollaista todellakaan ehdotella normaalille toista odottavalle pariskunnalle neuvolassa eikä missään. Jos esim. olet viimeiset kymmenen vuotta käyttänyt heroiinia (ja lopettanut vasta ekan raskauden alkaessa), käyttäytynyt väkivaltaisesti, ollut paljon hoidossa jne niin kyllähän sinulla on paljon enemmän elämänhallinnan ongelmia kuin muilla, ja koska normaalitkin ihmiset kärsivät vaikka mistä ongelmista toisen lapsen syntyessä niin sinulla niitä ongelmia on kymmenkertaisesti.

Vierailija
34/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy ehdotukseen ei suinkaan ole siinä, että sinulla on lapsi ennestään (koska eihän ketään tavista ehdoteta luopumaan lapsestaan toisen tullessa), vaan siinä, ettei juuri sinun uskota pystyvän selviytymään tilanteesta.

Vierailija
35/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuulunut kaman käyttö suoraan sanottuna ja pystynyt sen lopettamaan viimeksi ku olin raskaana. enkä ole käyttänyt sitä 4 vuoteen eikä niillä sen suhteen mitään huolen aihetta olekkaan. mutta pakko kysyä että miten mulla sen takia olisi 10 kertaiset ongelmat sun muut muihin verratuna. jos entinen elämäni on mitä on. koska olen siitä kuiteskin selvinnyt tarpeeksi hyvin. arki sujuu tarpeeksi hyvin ja lapsella ei ole mitään hätää.päin vastoin.

ja nytten ku mainitsin ton niin varmaanki monet tulee tuomitsemaan mutta ei siinä mitään siinähän tuomitsee. koska tiedän minkä olen läpi käynyt.jne. ja missä mennään tänä päivänä. ilman menneisyyttä en olisi tässä eikä olisi varmaan lastakaan.

Vierailija
36/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole myöskään huolta mistään väkivaltasuudesta tai siitä että olen kauheasti hoidossa ollut jne. niin kuin sanoin menneisyys on menneisyyttä ja yritän elää lapseni kanssa tässä päivässä. ja toivonki että meidän annettaisiin elää näin mutta se tuskin on vieläkin kaukana tulevaisuudessa. ja tietääkseni tämä tulokas ei tule kuulumaan heidän piiriin.koska siihen ei ole syytä. vai?

Vierailija
37/37 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuin sanoit ettette tiedä kuin minun versioni asiasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme