mitä mieltä
olet semmoisesta että lastensuojelu rupeaa ehdottelee seuraavaa: - mitä jos ruvettaisiin kattelee esim. sijaisperhettä tai vastaavaa lapselle.
JA TÄSSÄ SYY,MIKSI NÄIN.
-olen siis raskaana. ja sitten ku vauva syntyy niin hänen mielestä mulla ei tule olemaan ollenkaa aikaa esikoiselle,koska vauva vie kuulemma kaiken aikani. ja toinen syy olisi se että MITÄ JOS esikoinen rupee itekseen nostelee vauvaa tai tekee sille jotain ja on mustasukkanen.
SIIS ÄLY HOI SANON MINÄ!!!! onhan ihmiset pärjänneet useammanki lapsen kanssa jne.ja tottakai se mustasukkasuus jossain vaiheessa tulee joka on ihan normaalia. ja kyllähän heitä valvotaan jne. ja kyllähän mulla sitä aikaa on antaa myös esikoiselle.esim.silloin ku vauva nukkuu jne.
Kommentit (37)
jouduttiin niitten piiriin silloin ku odotin tätä esikoista. mutta tossa olis noi syyt miksi rupesi ehdottelee vastaavaa
heidän piirissä mun menneisyyden takia
Eihän ne nyt rupee automaattisesti sijaisperhettä ehdottamaan jos lapsi on saamassa sisaruksen. Kerro nyt ap kaikki asiaan liittyvä, jos täältä mielipidettä haluat.
Otan osaa,tuosta lastensuojelusta ei taida ihan helpolla eroon päästä kun sen riesakseen kerran saa
jatkaa.ei tuo kyllä reilulta kuulosta! no tsemii sulle kuitenkin! t.neljän lapsen äiti
Nyt kyllä kysyt siltä tantalta, että mitäs, pitäsko kaikkien vanhemmat lapset pistää sijaiskoteihin, kun tulee toinen lapsi perheeseen?
lastensuojelun papereissa lukevan ihan muuta kuin mitä tässä sanot, ja toisaalta, luulen sinun kuulosi poimineen keskustelusta vain nuo konkreettiset esimerkit.
jatkaa.ei tuo kyllä reilulta kuulosta! no tsemii sulle kuitenkin! t.neljän lapsen äiti
vielä että todella loukkaavasti sanoivat! eihän heillä mitään kristallipalloa ole,mistä näkevät tulevaisuuteen! olipa "kannustavia" sua kohtaan!:(
sitä ehdottelua. silloin ku puhuttiin. ne muut asiat eivät taas liity tohon syyhyn. muutenki tuntuu että he haluavat erottaa koko pesueen. ja nämä jutut alkoi heti raskauden selvittyä. heti oletetaan pahinta.. sanotaan että mitäs jos sillä on esim.koliikki tai muuta niin miten sit toimitaan. kun on sen takia ehdotellut koko perheen "paikkaa"johonkin ja kun ei suostuta sen takia että ne pelkää tulevaisuutta ja me taas ei koska me elämme täsä päivässä. joo ymmärrän kyllä että he haluaisivat ennaltaehkäistä semmosta jne.jne. mutta minkä takia maalata piruja seinälle. mitä jos..mitä jos.. no osaanhan mä silloin avata suuni JOS on jotain semmoista mihin apua tarttis
n. 10 vuotta. Olin itse aikamoinen ongelmanuori, perhekodit ynnä muut mahdolliset läpikäynyt.
Eli oman leimani takia myös minä kuulun lastensuojelupiirin tarkkailun alaiseksi.. Minulla on esikoinen 3v ja toisen lapsen laskettuaika lähestyy.
Minulle ei kuitenkaa ole vastaavia ehdoteltu, vaikka olenkin yhden,kohta kahden lapsen yh.
Luulempa että heillä on taustalla jotain muutakin, kokemuksesta vaan osaan sanoa ettei noin vaan aleta ehdotella vastaavaa jos ei todellisia syitä huoleen ole.
Nimim. sijaishuollon tukitoimenpiteet itse läpi käynyt + huostaanoton (omassa nuoruudessaan)
eihän toi ole mitään kannustavaa puhetta heiltä. mietinki että voisikohan syynä olla se että ne epäilee just sitä etten pärjää 2 lapsen kanssa. kun toinen on vauva ja toinen uhmaiässä oleva tai no uhmaikä rupee olemaan parempaan päin jo. mutta tähän mennessä lapsi suhtautunut hyvin ajatukseen tulokkaasta.
epäilyttää miten tulet pärjäämään.
Kyllä täytyy sanoa, että tökeröä alkaa heti piruja maalaamaan seinille. Kannustushan tuossa olisi paikallaan, eikä tuollainen epäily.
Seuraavan kerran kun teillä on tapaaminen/keskustelu, otat asian esille ja sanot reippaasti että kyllä sinä osaat itse ottaa asian esille, jos sinusta tuntuu että apu olisi paikallaan. Luulisi niiden ensimmäisenä tukitoimena ehdottavan kodinhoitajaa teille käymään esim. kerran viikkoon. Niin minulle tehtiin esikoisen kohdalla, mutten kokenut sitä tarvitsevani vaikka olinkin YH alusta pitäen ja esikoisella oli koliikki.
ei ne huvikseen mitään ehdottele, sen verran kallista yhteiskunnalle
edelleen sanon että noi olivat ne päällimmäiset syy ainakin minkä takia heitti ilmaan kysymyksen pitäisikö...
koska semmosta ei tarvii että vanhempi lapsi laitettaisi suunnilleen siksi muualle väliaikaseksi tai ajoittain sen takia että syntyy uusi lapsi. lapsella on asiat kuiteskin hyvin kotona ollessa. en tarvii kutsumaasi apua siihen että esikoinen joutuisi muualle ajoittain asumaan. ja varsinkaan tommosista syistä että he pelkäävät tulevaa jota eivät voi tietää.
mieluimmin kuin kalliiseen kodin ulkopuoliseen hoitoon.
Yleensä suositellaan päivähoitoon jos äiti ei vaikka jaksaisi, tai sisaruksella niin vaikea sairaus joka vaatii äidiltä lähes kaiken ajan jne.
Luin aikoinaan HS:stä kuinka huumeäidille laitettiin kotiin 24h hoitajat, jotta perhe sai pysyä koossa, äiti jaksoi paremmin lasten kanssa ja hoitaja tukena muutenkin. Taisi olla eri hoitajat kolmessa vuorossa...mutta tästä näkyy että kaikkensa yleemsä tehdään ennen sijoittamista.
kerran kun tapaat näitä lastensuojelun tyyppejä.
Sanot ettet koe tarvitsevasi tuollaista tukitoimenpidettä, että esikoinen sijoitettaisiin toiseen kotiin.
Mutta jos tuntuu että jotain tukea tarvitset, niin ehdota heille itse esim. tuota kodinhoitajaa kerran viikkoon alkuun ainakin. Voisivat sillä tavalla sitten "tarkkailla" sinun pärjäämistäsi, ja voisit näyttää heille että sinusta todella on siihen. Luulen että loppuisi niiden höyryäminen sijaishuollontukitoimenpiteestä.
heiltä että saisitko vaikka sitä kodinhoitoapua tarvittaessa. Lapsen sijoitusperhe ei ole ensimmäinen ratkaisu. Eikös lastenhoitoapuakin voi saada kotiin, eli jos vaikka lähihoito-opiskelija tulis harjoittelemaan luoksesi, veis vaikka esikoista kerhoon tms..?
toi kuulostaa jo tosi hölmöltä ja tökeröltä. miettikääs lapsen kannalta tota asiaa.
-suhde äitiin on ollut pienestä pitäen todella vahva ja hyvä. vahva symbioosi vai miten se nyt sanotaan ja sitten kun syntyy uusi lapsi hänet laitettaisiin muualle sen takia että hänen pelätään tekevän jotain MITÄKÖHÄN LAPSI MIETTII TAI MILTÄ HÄNESTÄ TUNTUISI.
VARMAAN ETTÄ HÄNET ON HYLÄTTY VAIN SEN TAKIA ETTÄ SYNTYI VAUVA.-MIKSI EN SAA ASUA KOTONA ÄIDIN JA VAUVAN KANSSA- EIKÖ LAPSI TULISI IKUISESTI VIHAAMAAN SISARUSTAAN??? EIKÖ HÄN IHMETTELISI MIKSI HÄNET ON LAITETTU MUUALLE ASUMAAN? EIKÖ HÄN TULISI VIHAAMAAN JA SYYTTÄMÄÄN ÄITIÄÄN LOPPUELÄMÄNSÄ??? EIKÖ HÄN LUULISI ETTEI HÄNTÄ ENÄÄN RAKASTETA???
KYSYNKI MITES NÄMÄ SITTEN VAIKUTTAVAT PIDEMMÄLLÄ TÄHTÄIMELLÄ SIIHEN ESIKOISEEN???
NO JOKAINEN VOI VAAN KUVITELLA!!! EN VIITSI KIRJOITTAA KUN ILMISELVÄÄHÄN SEN VAIKUTUS OLISI.
nehän kun ei ehdottele yhtään kenellekään yhtään mitään, eikä edes tiedä sun olemassaolostasi, ellei jo ole jotain ongelmaa jossain. joten ei toi ihan ainoa syy ole...