Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Asiaa (taas) hääkutsuista!

Vierailija
18.11.2010 |

Eli: meillä on häät tulossa ja tällä hetkellä odotellaan ilmoittautumisia. Olemme kutsuneet vanhempamme, isovanhempamme, sisarukset perheineen ja tietenkin omat lapsemme. Lisäksi olemme kutsuneet molempien ystäviä, työkavereita jne. Suurin osa näistä on vielä lapsettomia, miehen kahdella pelikaverilla on lapsia ja minun yhdellä työkaverilla. Nämä olemme kutsuneet tilanpuutteen vuoksi ilman lapsia, hääpaikkaamme ei yksinkertaisesti mahdu enempää ihmisiä!

Ajattelimme, ettei kukaan pahastu tästä, vaan että on luonnollista että parille "läheiset" lapset kutsutaan ja lapset, joita ei esimerkiksi ole koskaan tavattu, ei. Miehen pelikaverit vaimoineen olivat ihan ok.

Minun eräs työkaverini veti herneet nenään siitä, etten kutsunut hänen lapsiaan. Yritin selittää syitä mutta hän oli sitä mieltä että laitan lapset eriarvoiseen asemaan; omani ovat tärkeimmät kuin hänen.

Meillä on työpaikalla tämän takia tosi kireä ilmapiiri nyt, tämä nainen mulkoilee minua koko ajan kiukkuisesti ja yrittää saada muita tiimimme jäseniä perumaan tulonsa.

Mitä tekisitte tässtä tilanteessa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖKAVEREIDEN puolisot??

Ei teillä rahasta ole tiukkaa, jos pyydätte ventovieraita aikuisiakin mukaan. Miksei sit samantien ne lapsetkin!

Mä en ainakaan lähtis ilman lapsia jonnekin miehen työkaverin häihin!

Yleensä juhliin kutsutaan avec. Tosin mielestäni työkavereiden puolisoja ei tarvitsisi tosiaan kutsua, mutta ymmärrän, että iltajuhliin yleensä kutsutaan puolisot, jos ovat esim. naimisissa tai asuvat yhdessä. Lapsia ei tietenkään kutsuta. Häihin ei kutsuta yleensä kuin vain niitä ihmisiä, jotka ovat sukua ja jotka molemmat tuntee. En esim. kutsuisi työkavereitani paitsi ehkä kaksi. Toinen on yh, jolla on neljä lasta. Vanhin ei asu enää kotona, mutta hänet minä tunnen hyvin. Pitääkö yh kutsua lapsineen ja koskeeko se myös tätä vanhinta, joka ei asu enää kotona vai tuleeko ne muut lapset, joita en ole nähnyt mutta ei tämä vanhin vai onko tämä lapsipakko vain ydinperheille?

Ei käsitä ei... Miksi ihmeessä ne lapset ovat näyttelyesineitä, joita pitää raahata mukana jokaisessa kissanristiäisissä ja joiden käyttäytymistä hiotaan toisten ihmisten kenties elämän tärkeimmässä juhlassa? Itsekkäitä ovat aina ne, joiden mielestä omat herrantertut oppivat ne käytöstavat toisten juhlien kustannuksella.

Ja vielä ylläolevaan lainaukseen. Ap sanoi selvästi, että lapset eivät mahdu. Ja että hän ei ole niitä lapsia ikinä nähnyt. Ja että lapsia on muutenkin vähän paikalla. Ap:n työkaveri on tosi nolo tapaus.

Vierailija
22/23 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me liikutaan perheenä ja koen kyllä että jos ei lapseni kelpaa häihin niin ei munkaan sitten tartte tulla.

Ettekö osaa olla erillisiä yksilöitä paria tuntia?

Olimme elokuussa häissä toisella paikkakunnalla. Meillä on taapero. Myös lapsi kutsuttiin, koska hääparillakin on lapsi.

Meille oli itsestään selvää kaksi vaihtoehtoa:

- menemme kaksin

- emme me ollenkaan.

Onneksi ihana ystäväni otti taaperon yökylään ja pääsimme viettämään mukavat häät ja kivan hotelliyön miehen kanssa ihan kaksin (mm. rauhallista aamuseksiä).

Ap, mielestäni selitti, että tilasta kysymys. Ja alkuperäiselle, työkaverisi on naurettava. Tuo on huonoa käytöstä häneltä ja mauotonta. Ne ovat teidän häänne ja te kutsutte sinne, ketä haluatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun läheinen (yksi ihan parhaista ystävistäni) ystävä kutsui häihin ja kutsu koski vain aikuisia eli minä ja mieheni. Ensin ihmettelin. Ystäväni selitti sitten että tilaan ei mahdu kaikkien lapset.

Ensin olin loukkaantunut siitä että miksi esim. sisarusten ja ulkomailta tulleiden vieraiden lapset ovat kutsuttu muttei minun. Olin kyllä jotenkin loukkantunut ja harmistunut.

No sitten koitti hääpäivä ja kun näin hääpaikan olin todella HELPOTTUNUT ettei lapsia oltu kutsuttu.

Hääpaikka ensinnäkin meren äärellä, juhlasali hyvin ahdas (vieraat ahdettu todella tiiviisti), juhlapaikassa yläkerta ja joku meni avaamaan valtavan ikkunan ja sattumalta osuin paikalle kun yksi lähi-sukulaislapsista roikkuu siinä hengenvarallisenb näköisesti. Huh! Säikähdin siitä itsekin melkoisesti.

Joten ihan oikeasti oli todella järkevästi hääparilta että EIVÄT kutsuneet lapsivieraita.

Meillä niin pienet lapset että olisi ihan oikeasti ollut todella hankalaa pitää siellä.

Häät ovat teidän ja tottakai vieraat kunnioittavat hääparin toiveita!!!

Joskus sitten voi käydä niin että joku vieraista harmistuu kuten minä tein mutta kyllä siitäkin selvitään ja oikeasti sehän on vieraan oma ongelma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme