Suuri ripsari-galluppi (vinkkejä siis kaipailen)
Pikkujoulut lähestyy ja meikkipussiakin pitäisi päivittää..
Mikä on paras ripsari mielestäsi ja miksi?
Kommentit (36)
Blueberry oli mullekin tosi pettymys. Harjasosa on hyvä, mutta itse mascara-aine tosi paskaa. Ei pysy, varisee eikä todellakaan tuuheuta, erottele tms.
tuo Blueberry kuivui hämmästyttävän nopeasti puteliin. Ensin kauhean vetistä, sitten kuivaa tönkköä.
pidentävää olen nyt onneksi raaskinut ostaa kaksi putkilon verran. Sitä ennen Masterpiece by en muista.
tai sitten Helena Rubinsteinin joku sikakallis ripsari, käytin sitä jokunen vuosi sitten ja ripset jäi ihanan pehmeiksi mutta näytti oikeasti UPEILTA.
Se kalliimpi pidentävä ripsari. Mun silmät ei kestä halpisripsareita eikä puhdistusaineita. Kun vasn on lämmintä vettä niin kanebo toimii!
Masterpeace ja joku toinenkin Maxfactor (sellainen musta putkilo) ovat olleet ehdottomasti parhaita ja ripsiäni on kehuttu.
vedenpitävä, lähtee pois lämpimällä/kuumalla vedellä.
ihan must! yhdellä vedolla munkin olemattomista ripsistä tulee upeat. ainoa miinus hinta n. 30e, mutta kestää pitkään.
- Max Factorin False lash effect
- Diorin Diorshow
Mä tarvin sellaisen, joka lähtee lämpimällä vedellä pois, mutta ei kylmällä. Siis nämä Sensai 38 -tyypiset. Silmät vuotavat herkästi, minkä vuoksi tavallinen ei käy, ja vedenkestävät taas on kamalia kun ei niitä saa millään pois. Kun mä käytin vedenkestäviä niin kävi usein niin, että en jaksanut poistaa niitä ollenkaan.
Mulla on tälläkin hetkellä sekä se Lorealin punavalkoinen, Sensain tuuheuttava 38 ja Estee Lauderin Double wear. Kaikki siis näitä vain lämpimällä vedellä lähteviä.
Lorealissa on aika hyvä hinta-laatusuhde. Se tekee ripsistä massivisemmat ja sopii vahvempaan meikkiin.
Lorealin plussat:
- tekee ripsistä oikeasti näyttävämmät
- lähtee tosi helposti
- suht edullinen
Lorealin miinukset:
- se valkoinen väri saattaa joskus kuultaa sieltä alta, mikä ei näytä kovin tyylikkäältä
- lähtee turhankin helposti, eli joskus mun tuulessa vuotavat silmät ovat onnistuneet irrottamaan sitä ripsaria
- harja voisi olla vähän pienempi
Sensain plussat:
- luonnollinen lopputulos, sopii arkimeikkiin
- pysyy hyvin
- hyvä, hiukan kaareva harja, joka ei ole turhan iso
Sensain miinukset:
- turhankin luonnollinen lopputulos, ei siis tuuheuta mielestäni erityisemmin vaan on aika hillitty ja on vahvempaan meikkiin aika vaatimaton
- lähtee selvästi huonommin kuin Loreal ja jonkin verran huonommin kuin Estee Lauder (toisaalta lämpimässä suihkussa se kyllä lähtee ihan kivasti)
Estee Lauder on uusin hankintani, ja siitä minulla ei ole pitkän aikavälin kokemusta. Mutta vajaan viikon käytön perusteella:
Estee Lauderin plussat:
- luonnollinen lopputulos, mielestäni tosi saman tyyppinen kuin Sensailla (tosin EHKÄ IHAN vähän voimakkaampi kuin Sensailla)
- lähtee helpommin kuin Sensai
- harja on järkevän kokoinen, tosin ei kaareva niin kuin Sensaissa
Estee Lauderin miinukset:
- vähän hintava (taisi olla yli 30 € kun Sensai on muistaakseni vähän alle 30 €)
- sama kuin Sensaissa, eli vahvempaan meikkiin on vähän valju
- lyhyen käytön perusteella vaikuttaa vähän siltä, että suoristaisi ripsiä hiukan. Eli vaikka taivutan ne niin ripsari suoristaa taivutusta.
Summa summarum:
Lorealia käytän yleensä, kun laittaudun enemmän, sillä se oikeasti lisää ripsiin massaa.
Sensai ja Estee Lauder on aika tasaväkiset, enkä osaa ainakaan vielä sanoa kumpi on parempi. Mua ei ole haitannut Sensain vähän huono poistettavuus, koska yleensä pesen meikit suihkussa ja siinä Sensaikin kyllä ehtii irrota ihan hyvin. Sensaissa on plussaa harja ja hiukan pienempi hinta. Estee Lauderissa on plussaa helpompi poistettavuus ja EHKÄ ihan aavistuksen verran voimakkaampi lopputulos. Pidemmässä käytössä näen, suoristaako Estee Lauder tosiaan taivutettuja ripsiä. Jos suoristaa niin sitten Sensai voittaa vertailun.
Ja mun ripset on suorat ja aika pitkät, mutta hailakan väriset ja vähän harvat. Sekin tietysti vaikuttaa siihen miten nämä toimii.
t. edellinen
suttaa ja varisee aivan älyttömästi. En voi käyttää.
Sensai on ainoa joka ei suttaa lainkaan. Olisko sulle sattunut maanantaikappale?
Mulla oli tänään aivan kauhea päivä. Sain migreenin kesken työpäivän, tunnin kotimatka kesti 2,5 h ja kuvittelin etten pääse kotiin koskaan. Pysähdyin kolme kertaa oksentamaan vesi silmistä tursuten, kerran keskellä risteystä levikkeellä (kyllä, se olin minä, terveisiä vaan kaikille ohiajaneille). Nukuin metsätiellä kolme varttia huivi silmillä. Nukuin kotona kaksi tuntia. Just katoin ripsarin tilanteen ja okei, toinen silmä oli paha, mutta toisessa ei paljon mitään.
Kyllä se Estee Lauder suoristaa ripsiäni. On se silti kyllä hyvä, kun sillä saa edes vähän tuhdimmat ripset verrattuna sensaihin.
t. 35 & 36
suttaa ja varisee aivan älyttömästi. En voi käyttää.
Maybelline Volum’ Express. Hyvä hinta-laatu suhde.