Etä-äiti kysyy lasten tapaamisesta: Mitä olet mieltä?
Aikanaan lasteni isästä erotessani lapseni jäivät isällensä (minulla syöpähoidot päällä tuolloin ja muuta paskaa silloin, hänellä jo toinen nainen).
Nyt tämä ex-mieheni, eli lasteni isä ei pärjää meidän kahden murkkuikäisen kanssa.
No, ex onkin Pikku-Hitler lapsillemme. Komentaa vaan ja huutaa.
Lapset on mulla noin 50/50%. Mutta mun syöpähoidot jatkuu vieläkin. Olen välillä todella huonossa kunnossa fyysisesti.
Mitä ihmettä mä teen? Lapset haluaisivat muuttaa mulle asumaan, eivät halua olla isänsä kanssa.
Mutta mä en jaksa arkielämää, edes fyysisesti.
Kommentit (5)
Todella surullinen tilanne. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Jos susta tuntuu siltä, ettet jaksaisi lapsiasi kotona, et vaan voi ottaa heitä ja heidän on se valitettavasti ymmärrettävä. Toisaalta voisiko olla mahdollista, että lasten kotonaolo helpottaisi sinua? Heistähän voisi olla apua siivouksessa, ruoanlaitossa yms. Asioista tulisi vaan sopia heidän kanssaan etukäteen.
Jos ne on jo teinejä, osaavat varmaan jo huolehtia itsestään, pestä pyykit ja laittaa ruokaa. Voittehan sopia, että jos lapset haluaa muuttaa teille, heidän on huolehdittava itse ruuasta ja muusta. Mutta tottakai jos tuntuu ylitsepääsemättömältä niin kerrot vain rehellisesti ettei sinulla ole henkisiä ja fyysisiä voimia tuohon.
Tytär on 11 v ja poika 14 v.
Minä asun Espoossa ja lapset nyt isänsä luona Tuusulassa.
Isänsä on tosi rikas, iso omakotitalo, minä asun kaksiossa, perussairauspäivärahalla syövän hoidon vuoksi.
Lapsilla on uusperhe, mutta he eivät halua olla siellä isossa asunnossa kahden uuden siskon kanssa..
kahden murkkuikäisen kanssa paremmin? ja vielä kun on hoidot kesken?
pärjäämään. Kun lasten isä on sitoutunut heidän kanssaan elämään, niin ei lapsia heitetä menemään vaan sen takia että isä jaksa, kun lapsilla on vähän hankalampi elämänvaihe.