Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9kk vauva ei suostu syömään mitään.

Vierailija
18.11.2010 |

Menee kohta usko koko hommaan kun mitään ei suostu syömään. ei edes hedelmäpilttejä eikä puuroa.

Maito ja velli vain menee. Hedelmäpilttejä söi jokunen kuukausi sitten mutta ei enää niitäkään. Olen kokeillut itsetehtyä ja kaupan valmista.

Tänään on syönyt banaania ehkä puoli grammaa ja perunaa ehkä jopa pari grammaa. Ei ole kolmen vanhemman lapsen kanssa näitä ongelmia ollut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivän paloja, maissinaksuja, kaikkea helposti syötävää paloittelet nassun eteen.

Vierailija
2/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen ei suostunut syömään mitään siis mitään muuta kuin rintamaitoa ensimmäiseen vuoteen! Hyvin kasvo ja veriarvoja tarkkailtiin ja kaikki oli hyvin. Ruokailuharjoitukset alotin noin 6kk ikäsenä, joka päivä ja monta kertaa, mutta EI.

Olin aika rikki tohon imettämiseen, menin töihin kun poika oli 9kk, ei suostunut hoitajaltakaan ottamaan ruokaa, odotteli että äiti tulee maidon kanssa. Iltapäivät töissä oli jo aika tuskaisia...

No, alko sitten pikkuhiljaa maisteleen ite sormiruokaa, ei koskaan kenenkään muun syöttämää. Velliä alko jossain 1,5v juoda pullosta. Nyt on pian kolmen ja syö kaikkea ja suurella halulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen ei suostunut syömään mitään siis mitään muuta kuin rintamaitoa ensimmäiseen vuoteen! Hyvin kasvo ja veriarvoja tarkkailtiin ja kaikki oli hyvin. Ruokailuharjoitukset alotin noin 6kk ikäsenä, joka päivä ja monta kertaa, mutta EI.

Olin aika rikki tohon imettämiseen, menin töihin kun poika oli 9kk, ei suostunut hoitajaltakaan ottamaan ruokaa, odotteli että äiti tulee maidon kanssa. Iltapäivät töissä oli jo aika tuskaisia...

No, alko sitten pikkuhiljaa maisteleen ite sormiruokaa, ei koskaan kenenkään muun syöttämää. Velliä alko jossain 1,5v juoda pullosta. Nyt on pian kolmen ja syö kaikkea ja suurella halulla.

Ehkä se tästä. Täytyy varmaan naksuja ja leipää antaa ja toivoa että edes joskus söisi oikeaakin ruokaa.

Vierailija
4/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus aikaisemminkin vastannut samanlaiseen kysymykseen, joten nyt lyhyesti. Mulla kaksi lasta, kummatkin täysimetettyjä 6kk. Ensimmäinen söi hyvin vähän ja ainoastaan täysin sileitä soseita 11kk ikään, sitten lopetti rinnasta imemisen kuin seinään ja on syönyt sen jälkeen reippaasti ihan kaikkea. Kakkonen oli vielä hankalampi, eikä huolinut vuoteen yhtään mitään muuta, kuin rintamaitoa. Sellaisia sileitä vauvapuuroja taisi syödä vähitellen vähän ennen synttäreitään ja sitten melkein 1v meni niitä pieniä 5kk sosepurkkeja, pieniä määriä. Sitten imetys loppui 1v2kk ja poika siirtyi suoraan syömään samaa ruokaa perheen kanssa. Kummatkin kasvoivat ja kehittyivät hyvin, vauvana käyrien yläpuolella. Nyt ovat 2v ja 4v terveitä, iloisia ja syövät hienosti ja monipuolisesti:)

Vierailija
5/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lähes 2-vee tyttö ei edelleenkää syö kuin pieniä hiiren annoksia. Ollut aina samanlainen.. Pienikokoinen on mutta kaikinpuolin terve ja hyväntuulinen..

Ja ei, meillä ei eletä maidollakaan, pullo jäi pois 1-vuotiaana ja lasista ei tykkää kylmää maitoa juoda.

Vierailija
6/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kaikkien kavereitten "ei syö mitään"-lapset syö meillä hyvin kun kaikki syö samaan aikaan.

Vierailija
7/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. raejuustoa lapset tykkää syödä itse, leipää, perunaa, bataattia, banaania jne. Voi antaa lusikan lapsen eteen ja vauva voi siitä viedä itse lusikan suuhen.

Meillä alkoi kuopus syömään 10kk ikäisenä. Siihen asti ei mennyt mitään, vaikka kuinka yritin. Annoin sormiruokaa, yritin syöttää, tein itse soseita, annoin kaupan soseita, mutta mitään ei koskaan mennyt alas. Vähitellen kuitenkin sormiruokaa alkoi pieniä määriä syödä. Edelleenkään ei suostu syötettynä syömään. Puurotkin popsii itse kun laitan lusikan eteen. Sotkuista touhua kyllä...

Vierailija
8/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruoka maistuu lapsille paremmin kun koko perhe istuu pöydässä ja syö samaa ruokaa.

Jos pikkulapsi yhtäkkiä tekee syömälakon, kannattaa tarkistuttaa korvat, joskus korvatulehdus ei oireile millään muulla tavoin kuin syömättömyydellä ja rikkinäisillä öillä.

Älä stressaa, älä tuputa. Lapsi elää yllättävän pienelläkin energiamäärällä. Anna maistella itse, ei ehkä mene suuhun asti ja ensimmäiset viikot vaan muhentaa kourassaan ruokaa, mutta sitten saattaa alkaa viedä sinne suuhunkin jotain. Jos ruokailu´tilanteet ovat sinulle ahdistavia, lapsi kyllä vaistoaa sen ja kieltäytyy entistä hanakammin syömästä.

Kärsivällisyyttä ja voimia!

Vierailija
9/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kaikkien kavereitten "ei syö mitään"-lapset syö meillä hyvin kun kaikki syö samaan aikaan.

Oletko ajatellut, että vauvat saattavat hämääntyä vieraasta ympäristösta niin, että eivät edes huomaa olla syömättä. Meillä ei syönyt koskaan kotona, vaikka kaikilla ruuilla (välipalaa lukuunottamatta) syödään yhdessä.

Vierailija
10/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä kellään ole tullut mieleen, että vauvojen syömättömyys johtuisi esimerkiksi hampaiden tulosta tai ummetuksesta? Meidän tyttö 9kk on nyt kolme päivää vähän paastoillut, pitää ruokaa suussaan ja pärryyttää sen sitten pitkin poikin. Syö ehkä 3-6 lusikallista ruokaa, maitoa ja velliä kyllä menee. Tänään aamulla huomasin, että alas on tullut kaksi uutta hammasta :) Samoin kävi kun ekat hampaat puhkesi, ruoka ei maistunut noin viikkoon.

Vierailija
11/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikkia keinoja kannattaa kokeilla, mutta älä ota paineita helpommin sanottu, tiedän kyllä ettei se aina onnistu;) Mä kokeilin ihan kaikkea, eikä mikään auttanut. Kakkosella suunnittelin, että teen kaikki soseet itse ja teinkin useamman kuukauden, mutta yhdellä kädellä voi lusikalliset laskea, jotka menivät suuhun asti. Sitten kokeilin kaikkia kaupan tuotteita ja sormiruokaa jne. Tarjosin ruoan kylmänä ja lämpimänä. Oma lusikka oli ja ostin eri mallisia ja värisiä vauvalusikoita jne. Sitten vain isä syötti, sitten äitini päätti opettaa lasta syömään, mutta kaikki luovutti. On aika turhauttavaa tarjota ruokaa monta kertaa päivässä, kun se ei kuitenkaan kelpaa:( Tsemppiä, tiedän miten rasittavaa se voi olla. Älä ainakaan sorru vertaamaan lastasi muihin tai selittelemään muille lapsesi ruokatottumuksia, siitä tulee vain paha mieli. Jos lapsi kasvaa ja on tyytyväinen, ei ole hätää. Jos taas kasvussa ongelmia, tai lapsi nälkäinen, niin hae apua ja vaadi tutkimuksia. Mutta vielä on aikaa opetella syömään!

Vierailija
12/14 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista parin päivän syömättömyyttä voi verrata huonosti syövään lapseen! Vai väitätkö, että oma lapseni olisi tehnyt 8kk hampaita, eikä syönyt sen takia? Ja nakerteli kyllä mielellään kaikkea, mutta ei syönyt ruokaa. Ja ummetusta ei todellakaan ollut. Eikä myöskään mitään allergiaa tai sairautta.

Vierailija
13/14 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vain:-/. Vauvasta saakka huonosti kiinteitä syönyt lapsi. Täysimetin 6 kk saakka, heti kun kiinteät aloitettiin, jämähti maha. takapakkia, sitten taas varovaisesti uudelleen. Hyvin vähän kiinteää ruokaa - lapsen ollessa vajaa 3 v hän söi pinaattilettuja ja joi maitoa. Siitä saakka samaan tyyliin: yhtä leipää rasvan kanssa, maitoa, ehkä nakki parina päivänä. Seuraavat 2 kk leipää lauantain kera ja maitoa. Parina päivänä pari pinaattilettua tai nakkia. Pikkupiirakka muutamina päivinä. Useimpina päivinä pelkästään yhdenlainen leipä rasvoineen ja maitoa.

Lapsi on nyt 9 v. Syö päivittäin paahtoleipää, jossa on rasvaa. Juo maitoa ja DAnoninon juotavaa jugurttia. Vuosia sitten tutkittiin elimelliset syyt: ei löydy. Käy terapiassa kahdesti viikossa. Tänään söi kaksi leipomaani pullaa, kunhan oli rapsuttanut raesokerit pois;-D. Mutta ei tähän mitään taikakonstia ole..

Vierailija
14/14 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut lapset lopettaa syömästä normaalisti kun hampaita tulee.

Omille ipanoille myös ruoka aina kelvannut joten olisin itsekin yhtä ulapalla ap sijassasi. Koita särkylääkkeet! Jos ne puree, syynä oli kipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi