Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette juo kahvia! Kun teille tarjotaan sitä, sanotteko suoraan, että mieluummin teetä kiitos.

Vierailija
17.10.2005 |

Vai sanotteko vain, että en kiitos juo kahvia lainkaan. Jotenkin tunnen itseni niin vaikeaksi tapaukseksi tämän teenjuonnin takia. Kun aina kaikilla ei ole teetä (mikä tietty ok).

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yleensä tarjotaan mehua,limua tai viimenen vaihtoehto,vesi.

Vierailija
2/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en yleensa pyyda teeta, koska voin ihan hyvin juoda jotain mehua tms, en ole kova teenjuojakaan. Eri asia ehka jos on kova teenjuoja. Kahvia en juo edes ns kohteliaisuudesta, koska siita tulee sydamentykytysta ja huono olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että kiitos, mutta en juo kahvia.

Vierailija
4/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos kysytään, että otanko teetä, niin vastaan, kyllä kiitos. Jos kysytään, että mitäs minä sitten joisin, niin vastaan että mieluiten vaikkapa mehua tai ihan mitä vaan. Onneksi tykkään vedestäkin.

Vierailija
5/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kans tee ihmisiä, sanon että mieluummin teetä kiitos. kun kerran kyläillyt niin usein saan seuraavankin kerran teetä! mitäs siinä hävettävää jos ei kahvia juo!?

Vierailija
6/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan ei juo teeta eika kahvia.

Vierailija
7/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä pitäisi ongelma ottaa?

Vierailija
8/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole hirveä vaiva muutenkaan hommata kaappiin pientä pakettia teepusseja. Nykyään ei ole mitenkään harvinaista edes, että joku ei juo kahvia.

Vierailija
9/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos se on jo keritty kaataa kuppiin niin sitten kyllä juon sen mukisematta.

Vierailija
10/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaisinkin, mitä he ovat edellisellä kerralla juoneet.

Vierailija
11/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten joisin ihan vettä ja sitä EI kukaan ymmärrä. En pidä teestä enkä kahvista, mehu/limsa saa hampaat vihlomaan ja maitoa juon vain ruoan kanssa.

Mua nolottaa ainoastaan se, että kaikki ostavat vartavasten minulle mehua ... Vaikka aina sanon, että vesi maistuis parhaiten. Ärsyttävää kun minua varten avataan mehupurkki :( Synttäreillä tms. se on ok, sillä menen samaan jonoon lasten kanssa - ja aika usein isäntä/emäntä tuuppaa mullekin käteen pahvimukin pilleineen huomaamattaan =)

Kahvia juon vanhusten luona tai sitten näissä kissanristiäisissä, joissa mun omituisuutta ei tunneta, enkä jaksa tehdä numeroa kahvittomuudestani. Tee on mun mielestä vielä pahempaa kuin kahvi.

Vierailija
12/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pussia kun viruttelee vedessä (Ja vielä mahdolliset vedenkeittämiset ensiksi), niin muut ovat suunnilleen poistuneet kahvipöydästä kun itse pääsisin vasta aloittelemaan....

Vierailija
13/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua oksetti kaikki lämmin, ruoat ja juomat.

kun kysyttiin otanko kahvia vastasin aina kiitos ei, ja sitten kun menimme pöytään löysin aina edestäni teekupin täynnä ällöä höyryävää vettä ja kyllä yökötti. oksensin monesti kotona kun olin juonut sen teen kohteliaisuudesta. loppuaikoina mies huikkasi puolestani että ei kiitos teetä, kahvia eikä lämmintä mehua!

itse opin tästä sen että kuulustelen tarkasti jokaisen vieraan että mitä ottavat.

samoin jos raskaana oleva tulee kylään, osaan kysyä heti haluatko vettä, mehua yms. kun ainakin itselläni oli koko ajan jano. jos oltiin kavereiden luona illalla, sai mieheni kaljan ja itse jouduin istumaan kuivin suin, läkähtymäisilläni janoon :(

samoin nykyään laitan automaattisesti kahvipöytään jäävettä tai mehua jäillä kannullisen :D

Vierailija
14/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin suomalainen oletus tuo kahvin juominen. Mina juon kylla kahvia, mutta joskus tekee mieli teeta ja joskus taas ei mitaan kuumaa. Jalkimmainen varsinkin on Suomessa outoa: aikuinen, joka pyytaa kylmaa juotavaa! Aika epailyttava.

itse kylla kysyn, ottaisivatko vierat kahvia tai teeta, kun tutuista niin moni suosii teeta, erityisesti iltaisin.

Teen kuumuuteen on yksi hyva ratkaisu: maito. Suurin osa (ainakin lansimaisesta) maailmasta juo teensa maidolla. Makuasioita, tottakai, mutta kylla makukin voi muuttua. Ainakin minun mieheni kyllastyi puhaltelemaan minun juodessani ;) ja alkoi laittaa teehensakin lorauksen maitoa. Erilaista, mutta ei huonompaa.

Vierailija
15/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään se kaksi kuppia, joten menee siinäkin oma aikansa. Ihme kiirehtiöitä sun tutuissa.

kilpihöylä:

sitä pussia kun viruttelee vedessä (Ja vielä mahdolliset vedenkeittämiset ensiksi), niin muut ovat suunnilleen poistuneet kahvipöydästä kun itse pääsisin vasta aloittelemaan....

Vierailija
16/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä ainakin teepussia liotan sen 1-2 minuuttia, että aromit imeytyy teehen

Vierailija
17/17 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tarjotaan teetä ja sanon etten juo sitäkään. Ja kaikki AINA ihmettelee miksen juo kumpaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi