Tuleeko sinulle huono olo, jos syöt noin 100g karkkia? ev
Kommentit (18)
sokerinsietokykyni on heikentynyt vai onko ihan normaalia?
t.ap
Myös erään e-pillerin syömisestä tuli sama olo. Lääkäri arveli, että olen allerginen jollekin lisäaineelle, jota on pillerin kuoressa. Olen kai allerginen myös karkkien lisäainemömmöille.
Tulee oksettava olo ja päänsärkyä. En tietenkään enää näitä syö. Suklaata mätän senkin edestä, pitäisi kehittää allergia siihenkin..
pari suklaalevyäkin voin syödä ihan putkeen. Ja joo olen paksu :(
ev= ei viestiä
Ei tule huono olo 100 grammasta. Olen karkin suursyömäri. Valitettavasti.
irtokarkeista kyllä. Juuri yksi päivä söin lakuja ison pussin (oli tosin kyllä enemmän kuin 100g) ja ihan ällö oksettava olo tuli. Miksen koskaan opi..
Siitä ei tule yleensä edes moraalista huonoa oloa. ;)
en edes muista, koska olen karkkia viimeksi syönyt.
Suklaasta tulee pienemmästäkin määrästä. Aikoinaan pystyin syömään isompiakin määriä, mutta enää en. Pystyisinpä vähentämään sipsien ja suolapähkinöiden määriä...
Jatkokysymys siis (jonka jo tuolla aiemmin esitin): voiko suht pienestä karkkimäärästä aiheutuva huono olo ja väsymys olla merkki sokeriaineenvaihdunnan ongelmasta? Entä, kun samanlainen huono olo tulee suht runsaasta ateriasta noin tunnin kuluttua? Ja näin ei siis ole ollut aina, vaan viimeisen puolen vuoden kuluessa olen huomannut, että täytyy olla tarkkana syömisten kanssa tai tulee huono olo ja kova väsymys.
Vahvasti epäilen diabetestä tai ainakin alkavaa sellaista. Olen ajatellut hakeutua sokerirasituskokeeseen, sittenhän se selviää.
ap
diabetes? Useilla tulee moraalisesti huono olo, ei fyysiesti.
etten kestä enää samanlaisia määriä herkkuja kuin nuorempana. Koin tämän konkreettisesti vähän aikaa sitten, kun söin elokuvissa pussillisen irtokarkkeja ja jonkun ajan kuluttua tuli tosi heikko olo. Minäkin mietin mistä se johtuu.
juttua, kun tuntuu, että ruuan jälkeen taju lähtee. Ja kovin huono olo myös, jos liian pitkään syömättä (vain 4 tuntia väli aamupäivällä). Asia tutkittiin, eikä mitään häikkää sillä saralla. Toisille ne lisäaineet ei vaan sovi tai isot tai edes keskikokoiset ruokamäärät. Syön toosi pieniä annoskokoja, niin aivotkin toimii nykyään ja on reippaampi olo.
Voihan sulla tietty muuta olla.
samanlainen olo tulee myös esimerkiksi parista lasillisesta limsaa sekä aterioiden välillä syödystä munkista ym. muusta tosi makeasta. Sokeriarvoissa ei ole häikkää. Mut ruuan päälle voin syödä jonkin verran makeaa ja yleensä syönkin.;)
siitä oletko tottunut syömään sokeria usein?
Mulla ei 100g tunnu missään, juuri sopiva kerta-annos karkille oikeastaan, tai ehkä 150g olis ihan ideaali nii ei tekis enempää mieli.
lähes minimiin, niin tulee. Elimistöni ei vaan yksinkertaisesti kestä sokeria!
heittämällä, sen jälkeen on lähinnä hyvä olo.