Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kauhukeittiössä" tapahtunutta

Vierailija
18.11.2010 |

Tuli tuosta "tuore"kalajutusta jotenkin mieleen.

Edellinen työpaikkani oli suuressa huoltamoketjussa, joka myös ravintolapalveluja tarjoaa. Kokkina oli yli 20 vuoden kokemuksen omaava täti-ihminen.

Aika määräilevä ja suorasanainen tyyppi, aina oikeassa oleva. Päsmäröi pienissäkin asioissa myös keittiön ulkopuolella. Ei jäänyt saikulle vaan sairaana piti tulla pitämään keittiötä pystyssä. Niisteli nenäänsä käden selkämykseen ja yski kämmeniinsä samalla kuin laittoi ruokaa. Karmeinta katseltavaa oli, kun teki annoksen valmiiksi ja kastiketta tippui lautasen reunalle. Käytti sormeaan suussa ja pyyhki lautasen reunan, nuolaisi sormeaan ja pyyhkäisi taas. Sitten annokset tarjoilijalle ja asiakkaalle saliin.

Teki oikeasti pahaa! Itse en koskaan syönyt töissä kuin omia eväitä.

Samainen täti ei koskaan antanut heittää mitään kylmiöistä hukkaan. Päiväykset oli monesti vanhoja, mutta tuotteet piti käyttää jne. Jos jotain tippui lattialle, laittoi takaisin käyttöön. Varsinainen ruoka-alan "ammattilainen" siis...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltamon puolen myymälän vanhaksi menneet tuotteet tämä "kokki" käytti ruokaa laittaessaan. Voihan sen hävikin minimoida niinkin... Paitsi, että ehkä ei ole kiva viedä saliin annoksia, joissa tietää olevan päiväyksiltään kuukauden vanhoja nakkeja.

ap

Vierailija
2/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yööök!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoi olla melkoinen "omavalvonta". Eikö tuohon nyt kukaan voinut puuttua? Olisit tehnyt ilmiannon terveystarkastajalle.

Vierailija
4/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin määräaikaisena kyseisessä paikassa muutaman kuukauden. Itselläni ei varsinaista keittiöpuolen koulutusta ole, mutta nuo ovatkin ihan niitä perusasioita mielestäni, mitä keittiössä ei pitäisi tapahtua.

Paikan omavalvonnasta minulla ei ole hajuakaan, ei ollut koskaan kenenkään kanssa puhetta. Tiedä sitten olisiko terveystarkastajan käynnistä mitään hyötyä, kun tuollaiset ovat aika nopeasti piilotettavia ja ohimeneviä tilanteita.

ap

Vierailija
5/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotteet? Jos tarkastaja olisi tiennyt, mistä on kyse, olisi osannut kyllä testata oikeat jutut. Lisäksi työskentelyä ei olisi kauaa tarvinnut seurata, hetihän sen näkee, onko jollain hygieniajutut hanskassa vai ei.

Olit aika nössö kun et tehnyt mitään!

Vierailija
6/6 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan niin ahdistava paikka muutenkin ja itse olin koko ajan muiden vakituisten tossun alla, niin ei tullut mieleen. Pomokin oli tämän kokkihirmun vietävissä 6-0.

Itse sain lopulta "kiellon" keittiöön ja kehoituksen jäädä saikulle, koska mitään en kuulemma osannut huomioida asiakkaille tarjottavien ateriapalveluannosten teossa. Laitoin siis annokseen kuuluvalle leivälle tuorekurkkua, mitä ei olisi saanut laittaa. Syy: "Moni on tuorekurkulle allerginen ja se pitää huomioida tuotteiden valmistuksessa." Joka annokseen hänen mielestään kuului kuitenkin tomaatti, niin annoksen koristeeksi, salaattiin kuin leivällekin.

Käsittääkseni suhteellisen moni on enemmän tomaatille (ainakin itse tunnen useampia ihmisiä)kuin tuorekurkulle allerginen. Meni ihan ohi sen ihmisen logiikka koko touhussa.

Tein yleensä ap:n annokset ennen tämän kokin töihin tuloa ja huomautuksia tuli melkein päivittäin. Ehkä syynä oli se, että ap:n myynti oli kasvussa ja hyvää päivittäin. A´la carten myynti laski ja possuastiaan tuli paljon palautuksia.

Asiakkaillehan tämä näkyy, kun astiakärryillä on puoliksi syötyjä annoksia, mutta ap-tuotteiden kääreet ovat tyhjiä.

nössö-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän