Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettämisestä

Vierailija
17.11.2010 |

Minulla ja 6kk-ikäisellä vauvallani oli korkea kuume pari pvää sitten. Vauvalle ei rinta oikein maistunut enkä tiedä olisiko minultakaan paljoa maitoa herunut kovassa kuumeessa, vaikka kuinka yritin imettää ja itse juoda. Vauvalle ei ole missään vaiheessa kelvannut tuttipullot eivätkä tuttipullon ja nokkamukin välimuodot. Hedelmäsoseita syötin ja paljon kuumeen aikaan, koska ne sisältävät paljon nestettä ja kun ne kylmänä pojalle maistuivat. Nyt kun kuume on poissa, tuntuu, ettei tota maitoa rinnasta tule enää kuin juuri ja juuri nimeksi saakka... Pystyisköhän tuotantoa enää lisäämään? Olen yrittänyt tehoimettää, muttei oikein tunnu auttavan... Jos tämä imetyskeikka oli tässä, niin olisiko kenelläkään vinkkejä millä sitä maitoa sitten tuon pojan sisuksiin saisi? Nokkamukilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava keksintö, meidän neidille ei kelvannut tavallinen tuttipullo mut tää kelpaa ja kärsivällisyyttä maidon antamisen kanssa ja lämmitä maito vähän lämpöisemmäksi kuin iho menee ainakin täällä paremmin alas :)

Vettä nokkamukista hörpytä ruoan aikana :)

Pulloja saa, Prismasta, Citymarketista ainakin :)

Maitoa voi vielä alkaa herumaan enemmän kun sitkeesti vaan yrität mut kokeile tota mam pulloa :) muutama päivä menee et tottuu :) 6kk tarvii 6-8dl nestettä per päivä :)

T: 6kk tytön äiti

Vierailija
2/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykkösolutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetät usein ja joka kerta molemmista jne. Päivän-parin viiveellä luulisi virkistyvän.

Vierailija
4/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi kovan kuumeen jälkeen. Ei tuon ikäinen vauva unohda rintaa vielä, tottuu siihen pian taas. Jatka vaan imetystä!

Vierailija
5/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee maidon rasvaa yms. kasvaakseen. Ei kaikki käytä pulloa ollenkaan, meilläkin siirryttiin suoraan nokkamukiin aikanaan, kun ei vauva huolinut pulloa ja imetyksen loeptin joskus vuoden kieppeillä.

Vierailija
6/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotain mammateetäkin vissiin on, mistä voisi olla apua. Löytyy luontaistuotekaupoista.

Vierailija
7/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hanki hyvä sähkökäyttöinen pumppu. Itselläni parhaiten maidontuloa lisäsi pumppaaminen aamuin illoin ahkeran imetyksen lisäksi. Vaikutus näkyi parin päivän viiveellä, joten ei kannata vielä luovuttaa jos muuten haluat imettää.

Vierailija
8/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan se että imuttelee usein lisää maidontuotantoa.

Kannattaa ainakin tunnin välein ottaa lasta rinnalle, ei haittaa vaikkei paljoa imuttele mutta pointti on että rinnoilla lapsi käy usein.

Minäkin suosittelen pullollisen oluen juomista.

Vierailija
9/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä maitoa alkaa tulla, kun vain sinnikkäästi yrität imettää. Sinä aikana tosiaan koeta erilaisia tuttipulloja ja hörpyyttämistä. Nokkamukista meidän 6 kk joi vettä, joten sitäkin kannattaa kokeilla. Määrät vaan on aika pieniä. :(

Minä olin sairas, kun vauva oli 5 kk ja isänsä antoi sitten esim. öisin maitoa pullosta, koska 40 asteen kuumeessa en kyennyt imettämään kuin pari kertaa päivässä ja vain lyhyitä aikoja. Maito tosiaan väheni ja esim. imetyken jälkeenkin piti antaa pullosta maitoa, mutta pikku hiljaa palattiin imetykseen. Ehkä tosin tästä johtuen pari kuukautta myöhemmin vauva lopetti kokonaan rinnasta imemisen, mutta siis tässä välissä reilun kolmen kuukauden ajan siis imetin pelkästään soseiden lisäksi (ei siis saanut pullosta maitoa).

Vierailija
10/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join kotikaljaa. Meillä vauva piti Kipeänä ollessaan muutaman päivän tissilakon, jonka aikana pumppasin. Suostui kyllä juomaan pullosta. Heti kun taas huoli rintaa, annoin molemmista joka kerralla ja parin päivän jälkeen oltiin taas normaalitilassa. Sitkeästi vain :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän