Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aina kun tulee näitä murhaajanuoria lehtiin

Vierailija
17.11.2010 |

niin mua hirvittää ja pelottaa ja säälittää, mutta voitteko kuvitella, yhtä paljon ja joskus vielä enemmän niiden murhaajanuorten vanhempien puolesta kuin uhrien vanhempien puolesta. Molempien kohdalla kaikki työ, rakkaus huolenpito, toiveet ja tulevaisuus on valuneet hukkaan. Ois hirveätä olla uhrin äiti, mutta melkein vielä hirveämpää olla murhaajan äiti. Ja sitä syyttäis itseään ja miettis että miksen pystynyt sitä pelastamaan.

Mietin, myös, voinko mitenkään varmistua siitä, että minun lapseni ei koskaan tee mitään tuollaista. Olen yrittänyt opettaa hänelle inhimillisyyttä ja sääliä ja vastuuta ja oikeaa ja väärää. Olen rakastanut ehdoitta ja antanut rajoja ja tukea. Hän on pääsääntöisesti ihan hyvä poika. Silti hän välillä tekee väärin, jopa julmasti, loukkaa kavereitaan niillä haukkumasanoilla, joiden tietää pahimmin sattuvan. Hän jäi lapsena kiinni varkaudesta (tai oikeastaan tunnusti itse). Hän sählää koulussa ja liikuntatunneilla. Tämä syksy, kun hän on mennyt yläkouluun, on myös opettanut, miten suuri merkitys kaveripiirillä on, miten helppo on ajautua väärään seuraan ja miten vanhempien puuttuminen siihen käy iän myötä aina vain vaikeammaksi. En minä tiedä mitään varmaa keinoa estää sitä, ettei hän epäonnistuisi noin.

Taikauskoisena pelkään, että oma pelkoni on osoitus siitä, mitä tuleman pitää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaan niistä ei tunnu ymmärtävän väkivallantekojen seurausta. Heidän mielestään väkivalta on oikeutettua jos joku "ärsyttää" tai "vituttaa". Sen voi sillon päästää päiviltä ja se on täysin hyväksyttävää.

Vierailija
2/3 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei luonnostaan ymmärrä, niin miten sen ymmärryksen voisi tuottaa? Meidän poika ei ole nähnyt väkivaltaa, voisin hyvin kuvitella, ettei hän miellä kunnolla sen seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin harvasta lapsesta, joita on lapsena rakastettu ja hoivattu tulee murhaajaa.

Kyllä niiden murhaajien lapsuudessa on melko varmasti tapahtunut jotain niin hirveää, että se tuhoaa yksilön inhimillisyyden ja empatiakyvyn.