Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isänmaallisuus ja sen korostaminen pukeutumisessa on "junttia"?

Vierailija
17.11.2010 |

Monikulttuurisuus, maahanmuuton suosiminen jne. on hienoa ja ihailtavaa, mutta jos ihmisellä on vaikkapa "kiitos"-huppari, hänestä saa juntin kuvan. Samoin Suomileijona-korua käyttävistä. Mistä tämä ajatus on lähtöisin?

Isänmaallisimmat ovat alempaa sosiaaliluokkaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teet yksilöstä päätelmiä hänen pukeutumisensa perusteella?

Arvasin että joku tarttuu tuohon, mutta kyseisen porukan suhtautuminen muihin on usein niin mustavalkoista, että katsoin oikeudekseni tällä kertaa suhtautua mustavalkoisesti heihin :)

Vierailija
22/34 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa että Suomi-leijona on joutut "väärään seuraan". Minulla ja mieheläni on leijona-korut, mutta meillä ei todellakaan ole mitään "suosi suomalaista, potki pakolaista"-asennetta! Itse olen upseerin tytär, joten olen kasvanut varsin isänmaallisessa perheessä. Siksi kannan Suomi-leijonaani ylpeydellä. Miehen koru on taas muisto RT-vuodesta ja hän käyttää korua samoista syistä kuin minäkin. Kiitos-huppareita meillä ei tulla näkemään vaikka veteraaneja suuresti kunnioitammekin.

Eli oottekos te nyt sitten loppujen lopuksi kovinkaan kaukana kiitos-porukoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noihin Kiitos- ja leijonajuttuihin en koskisi pitkällä tikullakaan. Minustakaan niissä ei ole kyse isänmaallisuudesta vaan siitä, että isänmaallisuus nähdään VAIN sotauhona. Ja niitä todellakin näkee vain sekakäyttäjältä näyttävien urpojen päällä. Niitä näkee lähinnä tuolla ostarin kulmilla päiväsaikaan kännissä. Ehkä se sotaveteraanien puolesta tuoppiin itkeminen on heille tapa osoittaa tunteita, kun muuten ei osata. Ja seuraavassa lauseessa solvata maahanmuuttajia. Tuollainen 'isänmaallisuus' on vain negatiivisilla asioilla latautunutta. Itselleni isänmaallisuus on Suomen monien hyvien puolten arvostamista, ei pelkkää sotauhoa.

Lisaksi monesti tuollaisessa "isanmaallisuudessa" tuntuu olevan siita kyse, ettei oikeastaan ole mitaan muuta (=saavutuksia tai ansioita, jotka on itse aikaansaatu omilla teoilla) elamassaan, josta voisi aidosti olla ylpea, kuin se sattuma ja onnenkantamoinen, missa on sattunut syntymaan. Sehan ei ole kenenkaan omaa "ansiota" tai "syyta" missa maassa sattuu synytymaan.

Suomalaiset ovat typerää kansaa, sen näkee tästäkin ketjusta. Täällä ihannoidaan ulkomaita, monikulttuurisuutta ja muita uskontoja, samalla kun omaa kulttuuria ja kieltä ajetaan alas (oikeasti: missä muussa maassa ravintoloiden, kauppojen jne nimet ovat 99%:sti englanniksi?). Täällä ihaillaan kielitaitoa, ja jokaisen pitäisi osata puhua ainakin englantia kuin äidinkieltä, vailla mitään korostusta tai virheitä. Jos ei osaa, haukutaan "tankeroenglannin" puhujaksi. Omasta kielestä ja kulttuurista ylpeyttä halveksitaan, eli jos olet ylpeä siitä että olet syntynyt Suomessa, olet hieman vajaa, eikä sinulla ole mitään "oikeita ansioita" elämässä, joista olla ylpeä. Kumma juttu, kun kaikki muut kansat ovat ihan reilusti ylpeitä kotimaastaan, ja pitävät kynsin hampain kiinni kielestään ja muista kulttuuritunnuksistaan. Vain meillä isänmaallisuus on häpeä, ja vain suomalaisen on miellytettävä kaikkia ja kaikkea. Missään muussa maassa ei elintarvikkeissa lue valmistusaineita viidellä kielellä varsinkaan, kun Suomi on VAIN kaksikielinen maa.

Mutta ei se myoskaan ole saavutus tai ansio, koska siihen ei voi itse mitenkaan vaikuttaa; se on todellakin vain onnenkantamoinen. Ja suurin osa ihmisista joilla on muitakin saavutuksia tai ansioita ei jaksa tata syntymamaataan niin hirveasti toitottaa, vaikka hiljaa itsekseen siita voi iloitakin.

Vierailija
24/34 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, kun kaikki muut kansat ovat ihan reilusti ylpeitä kotimaastaan, ja pitävät kynsin hampain kiinni kielestään ja muista kulttuuritunnuksistaan.

Minäkin olen ylpeä kotimaastani eli isänmaallinen, mutta en pidä sellaisesta isänmaallisuudesta, joka on negatiivista. Eli katsomista taaksepäin (sotiin) ja muun maailman ja kaiken ulkopuolelta tulevan vieroksumista.

Vierailija
25/34 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä niitä näkee näillä "isänmaan toivoilla" mutta itseäni en niihin lue. Arvostan veteraaneja ja olen isänmaallinen, mutta en syrji maahanmuuttajia millään lailla. Pikemminkin mottoni on että antaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
26/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran leijona vaatteiden käyttäjät on ihan kauheita juntteja ja natseja niin koko suomi on ihan täynnä natseja. Näin meinaan telkkarista kuinka monta tuhatta natsia juhli helsingin torilla kun jääkiekko natsit hyppivät lavalla!

Myös mediassa on joka puolella ollut tällä viikolla leijona natsi vaakunoita! mahtaako olla uusi hitleri nousemassa valtaan!?

Vierailija
27/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat M61 takkiset hakkasi ja oli skineja.

Vierailija
28/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nämä persut oli silloin hiljaa.

Vierailija
29/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että sitä viedään eri kielialueiden maihin.

Vierailija
30/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi esim. leijonakorujen ja kiitos-hupparin käyttäjistä on tietyntyyppisiä ennakkoasenteita johtuu ihan käyttäjistä itsestään. Jos tarpeeksi moni niihin pukeutunut käyttäytyy tökerösti, niin kyllähän jossain vaiheessa ihmiset alkavat yhdistää että tietyt vaatteet=tietynlainen käytös.

Vierailija
31/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tajua mitä erityisen isänmaallista on siinä, että käyttää ulkomailla halpatyövoimalla valmistettua tuontivaatteita? Raaka-aineetkin noissa ulkomaalaisia.

Jos haluaa isänmaallisuuttaan osoittaa pukeutumisellaan, niin eikö kannattaisi suosia suomalaisia suunnittelijoita ja suomalaista tuotantoa?

Vierailija
32/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaalliisuus ei ole koskaan junttia. Itse pidän junttiutena ja naiviutena tätä nykymuodin ja trendien perässä juoksevaa maahanmuuttopopulismia eli sitä kun ollaan syleilemässä koko maailmaan ja puhutaan sivulausessa ihan puuta heinää. Suomi on pras maa suomalaisille, islamistiset maat on parhaita sitten islamisteille. Se että porukka etelästä juoksee meidän veromarkkojen perässä on todella junttimaista ja sen kannattaminen vasta onkin junttimaista. Eero Paloheimo sanoi hienosti erotessaan vihreistä, että nykyinen pakolaispolitiikka ja muuttoliike on luonnon kannalta tuhoisaa, ihmisiä pitäisi auttaa heidän kotimaassaan ja lisätä Suomen houkuttelevuutta työmarkkinana, niin sitä kansainvälisyyttä saadaan. Se ei ole mitään kansainvälisyyttä, että tuodaan kehitysmaista lukutaidottomia 40 v miehiä!

Suomen ei tarvitse olla "paras" kaikille suomalaisille, jokaisella on paratiisinsa ja se sallittakoon. Minäkin olen muslimi (suomalainen), mutta en islamisti, en edes tunne ketään islamistia, joten eipä ole tullut mieleen muuttaa "islamistiseen maahan". Suomessa on ihan ok asua, mutta ei parasta.

Vierailija
33/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa maassa ei elintarvikkeissa lue valmistusaineita viidellä kielellä varsinkaan, kun Suomi on VAIN kaksikielinen maa.

kuten joku jo mainitsi, joitain tuotteita nyt viedään muihinkin maihin kuin vain Suomeen. :D

Vierailija
34/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta ihan muuta kuin pukeutumista johonkin huppariin.

suomi-leijona -koru on minusta ihan kiva, mutta jos miehellä alkaa olla pilottitakkia Suomenlipulla ja maiharit jalassa, niin se menee jo skinin puolelle...

kaunista isänmaallisuutta on oman kielen ja kulttuurin tunteminen, perinteiden jatkaminen, Jussi-paita ja kansantanssit!

Minusta on hienoa tuntea myös ulkomaalaisia, oppia heidänkin kulttuuristaan jotain, mutta ennenkaikkea säilyttää omani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi