Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulle on (lapsuuden) LOHTURUOKA? Siis sellainen jota tekee mieli syödä kun maialma murjoo?

Vierailija
17.11.2010 |

Kiinnostaisi siis lämmin ruoka, voileivät yms. eikä vaan karkit ja suklaa :)

Itselle sellainen on UUNILENKKI ja PERUNAMUUSI. Rakastin niitä jo lapsena, ja nimenomana sellainen halpa jauhomakkara eikä mikään lihaisa laatumakkara.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroni ja tölkkilihapullat tai jauhelihakastike. Nyt olen karppi, enkä voi syödä makaronia (tulen tosi kipeeksi). Laitan lapsille silloin tällöin, ja huonona päivänä tekisi ihan hirveesti mieli. Mä taas surullisena lohduttaudun ruualla - jos muuten on ankeaa, syön paljon ja hyvin. Valitettavasti.

Vierailija
2/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se termi tarkoittaa ruokaa josta saan positiivisten muistojen takia paljon enemmän iloa kuin ihan makuelämys itsessään tuottaisi.

Mä en syö koskaan suruuni. Ylipäätään omituinen ja kielteinen käyttäytymismalli. Tuosta jos mistä kannattaisi opetella eroon jos ei halua ihan läskiksi. Surua maailmassa riittää kyllä sen verran paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ikinä ollut mitään lohturuokaa.

Oli kyllä lapsena monia lempiruokia, joiden ole huomannut olevan myös omien lasteni suosikkeja=) En kyllä siltikään kokeknut koskaan saavani mielihyvää hyvästä ruuasta.

Vierailija
4/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että söisi ENEMMÄN tai ylimääräistä. No, voihan joku niinkin tehdä, mutta noin periaatteessa lohturuoka ei ole mitään ylimääräistä. Itselle se on sitä, että jos on paha mieli niin ehkä syön vaikka makaronilaatikkoa (joka ei sinänsä ole mikään ihmeellinen makuelämys, mutta oli lapsena lempiruokia) sen sijaan että söisin vaikka taidokkaasti väännettyä wokkia.

Ylipäätään omituinen ja kielteinen käyttäytymismalli.

Tuosta jos mistä kannattaisi opetella eroon jos ei halua ihan läskiksi. Surua maailmassa riittää kyllä sen verran paljon.

Vierailija
5/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, ja makaronivelli.

Vierailija
6/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhdistätte jonkun makaronilaatikon johonkin hyvään fiilikseen?? Tämä on oikeasti aika vaarallista, ruokaan ei saisi olla noin tunnepitoinen suhde!

Vierailija
7/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhdistätte jonkun makaronilaatikon johonkin hyvään fiilikseen?? Tämä on oikeasti aika vaarallista, ruokaan ei saisi olla noin tunnepitoinen suhde!

Minä syön ruokaa kun on nälkä.

Vierailija
8/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juuri uunista otettuina ja voisulassa kastettuina, njams!

Vierailija
9/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimenomaan pitäisi olla tunnepitoinen suhde syömiseen. Pitää rakastaa itseään, ja antaa rakastamalleen itselle ihanaa, rakastettavaa ruokaa. Mieli virkistyy ja linjat pysyvät kurissa, kun keskittyy siihen mitä "itseensä laittaa" eikä syö jääkaapin vieressä seisten nakkeja paketista.

Vierailija
10/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin luettu naistenlehtiä ja laihdutusoppaita ja opittu, kuinka infernaalisen vaarallista tunnepitoinen syöminen on laihduttajalle. Ja nyt sitten sormi pystyssä kauhistellaan, kun jollekin joku maku tuo mieleen positiivisia muistoja!

NEWS FOR YOU: mun mielestä on todella outoa, jos joku ei yhdistä makua ja fiilistä. Mitä aistivammasia te oikein olette?

Vierailija
11/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle puolisulaneita mustikoita ja mansikkasosetta (sellasta jossa on kokonaisia mansikoita tuoresoseen seassa) pakastimesta.

Vierailija
12/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläpohjalainen sekaleipä, ohut reikäleipä. Sitä ei ainakaan Helsingissä kaupasta saa ja miellän se voimakkasti lapsuuteeni kuuluvaksi.

Vierailija
13/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä, ehkä se on mun mielestä vaan niin hyvää.

Leipä ja juusto on kyl ehkä se klassisin. Aina kun meen äitin luokse, meen ekaks keittiöön ja teen itselleni voileivän. Hassua.

Vierailija
14/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ruokaan ei saisi suhtautua tunteella? Mun mielestä ruoka on mitä suurimmassa määrin tunnekysymys: Joku ihana maku tuo mieleen vaikka reissun jonnekin tai muistoja lapsuudesta. Muistelee, että sain siellä elämäni parhaita simpukoita tai kun syö kesän ensimmäisiä uusia perunoita ja maku saa aikaan hyvän fiiliksen.

Tai kun mietitään mitä vaikka jonain erityisemä päivänä syödään. Haetaan aineksia vaikka useammasta paikasta ja kokataan ja nautiskellaan hitaasti.

Musta on pimeä ajattelumalli, että syödään vaan pitääkseen nälän loitolla. Mutta näinhän Suomessa ajatellaan ja siksi täälä porukalle menee marinointilitkussa lojuva broilerisilppu, koska ihan sama, kunhan nälkä lähtee.

Vierailija
15/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeitä ruokamuistoja ovat:

Lämpimät voileivät

Tuoreet korvapuustit

Perunavelli

Makaronilaatikko

Kalakeitto (maitoon, seistä)

Makkarakeitto (jonka mössäsi lautaselle haarukalla)

Tuoreet sämpylät, sipaisu voita ja viipale juustoa

Uunimakkara ja muussi (HK:n bleu on samettia vatsalle)

Mannapuuro

Uuniohrapuuro

Vierailija
16/45 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihis pitää olla paistettu uunissa rapeaksi, ei mikrossa lämmitettyä.

Ja sitten jos oikein paha mieli niin saunan jälkeen piimä! Kylmä lasillinen piimää! Oi kun masuun tulee niin pehmee ja hyvä tunne.

Ja sitten ihan muista pikkupurtavista on se lemon limukka ja ihan perus Taffelin shipsit!

Vierailija
17/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakku

Vohvelit

Möttöset

Sultsinat

Karjalanpaisti

Palapaisti

Karjalanpiirakat

Lihapullat ja ruskea kastike

Uunilohi

Vierailija
18/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läskisoosi oli vanhan ajan lohturuokaa. Vieläpä erittäin terveellisiä sellaisia.

Vierailija
19/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni menee kyllä ruokahalu, kun asiat on huonosti.

Vierailija
20/45 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liitä maailman murjomista ja ruokaa toisiinsa. Siksi onkin yllättävää, että monelle lapsuuden ruokamuistot tuovat lohtua. Mullekin ne ovat miellyttäviä, mutta eivät lohtumielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi