Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villavaatteet ärsyttävät hengitysteitä, kuinka pysyä talvella lämpimänä sisällä töissä?

Vierailija
16.11.2010 |

Siis olen astmaatikko, enkä voi käyttää villavaatteita, koska ne aiheuttavat kurkkukipua, yskää, nuhaa jopa kuumeilua. Pulmana onkin, kuinka pysysn miellyttävästi ja tyylikkästi lämpimänä töissä? Villaneule on helppo ottaa pois välillä ja laittaa takaisin jos tulee vilu. Onko kellään vinkkiä vai pitääkö toppautua fleeseen yms urheiluvetimiin ja moneen kerrokseen? Tuntuu, että villa vaan olisi se ainoa oikea kunnolla lämmin ja kivan näköinen... vinkkejä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan fleeceäkin löytää ihan kivannäköistä, mutta etsiskelemään joutuu.

Vierailija
2/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikko ja kosketusallerginen olen, joten villa on ihan pois laskuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä siinä villassa aiheuttaa oireita, hahtuvatko? Jos näin, niin mitäs jos kokeilisit oikein tiukasti kehrättyä villaa, josta ei irtoa kuituja? Tai angora, alpakka, kashmir?

Vierailija
4/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkki ja bambu on muuten myös hyviä materiaaleja. Esim. silkkihuivi kaulassa lämmittää sisätiloissa yllättävän paljon.

Oletko kokeillut esim. jotain lämpökerraston aluspaitaa vaikka tavallisen puuvillaneuleen alle?

Vierailija
5/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisikö sellainen? on yllättävän lämmin

Vierailija
6/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lampaanvilla. Hengästyn jo pelkästä ajatuksesta.

Millaisia fleesejä käytät? Ihan urheilu ja vapaa-ajanosastoltako? Ne on mukavia, mutta entäs jos haluaisi olla vähän siistimpi tai fiinimpi joskus?

Vierailija
7/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kaikenlaisia villoja... eivät käyt. Kaikki aiheuttavat hengitystieoiretita ja jotkut vielä iho-oireitakin. Normaalin konepesunkestävästä villalangasta tehtyjä villasukkia voin pitää paljaassa jalassa samoin lapasia. Kasvojen lähellä voin pitää ehkä päivän jo seuraavana alkaa nielu tulla kipeäksi ja se vaan siitä sitten päiväkerralaan pahenee.

Tuo silkki kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Onko kokemusta millaista se on käytöss noin muuten? Eikö silkkivaatteet ole aika ohuita yleensä?

Vierailija
8/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaaleiden vaatteiden alla silkialuspaitoja, hankin ne Ruskovillan verkkokaupasta. Suosittelen!

Vierailija
9/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hankkia lisälämmitintä työpisteeseesi?

Pitkähihaisia/lähkeisia alusvaatteita siistien vaatteiden alle, ei kai siinä muu auta

Juotko riittävästi vettä? Nukutko riittävästi? Syötkö säännöllisesti? Liikutko päivittäin niin että syke kohoaa? Nekin kaikki vaikuttavat paleluun

Vierailija
10/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian lähellä kasvoja?

Vähän erikoista tuo, että voit pitää villa-asusteita käsissä ja jaloissa muttet muualla. Selvästikään kyse ei siis ole villa-allergiasta. Oletko kokeillut esim. merinoa?

Vierailija
11/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän silkkipitkiksiä, joskus paitojakin. Viskoosi on myös yllättävän lämmin esim. neuleena, minulla on yksi ihana ja siistin näköinen viskoosineuletakki, näyttää ihan villaiselta, mutta ei kutita eikä pölise. Haluaisin niitä lisää, mistähän löytyisi? Oliskohan merkki ollut Signature tms. Viskoosivaatteista edullisimmat nyppyyntyy helposti.

Myös sellaiset tekokuituiset pörrölankaneuleet lämmittää hyvin, minulla on yksi karvapontso kylmää työpaikkaruokalaa varten. Kätevä laittaa muiden vaatteiden päälle kun lähtee syömään.

Vierailija
12/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sellaisessa työssä, että välillä pitää olla siistit vaatteet, joissakin paikoissa on viileää (en voi viedä mukanani mitään lämmittimiä =D) ja joissakin paikoissa liian lämmin. Siksi vaatteiden päälle puettava juttu olisi parempi kuin aluspaita, koska sitä en voi silpaista pois helposti.

Vierailija
13/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pärjään ihan viskoosi- ja puuvillaneuleilla. Olen enemmänkin hikoavaa tyyppiä, joten en ole kaivannut villaa.

Minulle riittää puoli tuntia villavaatteessa niin ääni lähtee ja sen jälkeen alkaa hengitys pihisemään ja kyllä: myös minä voin kuitenkin pitää villasukkia!

Angora, kasmir ja alpakka muuten ihan pahimmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi