Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen huonot tavat siirtyvät lapsille, mitä teen?

Vierailija
16.11.2010 |

Mies ei pese hampaitaan päivittäin. Nyt lapset alkaneet vängätä, ettei heidänkään tarvitse.

Mies ei syö kalaa, sieniä eikä keittoja, koska ei muka tykkää niistä.

Mies heittää rasistisia ja uskontojen vastaisia kommentteja. Jos tvstä tulee vaikka jumalanpalvelus, heti tulee kommentti: "Ei tollasta herranhuonetta kestä katsella." Jos tulee vaikka dokumentti islaminuskoisesta maasta, niin mies toteaa: "Tollasia rättipäitä, en mä viitti kattella, vaihda kanavaa."

Aiemmin en niin kiinnittänyt tuohon huomiota. Mutta nyt alkanut lapsilta tulla samanlaisia kommentteja ja käytöstä. Kun isi niin hekin.

Millä saan miehen kuriin? Jos puhun asiasta, hän vaan naureskelee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä niille lapsille, että ihmiset ajattelevat eri tavoin. Joku on jumalankieltäjä syystä että ja toiset taas uskovat jumalaan.

Varmuutta asiasta ei todennäköisesti meidän aisteille saada.

Myös niistä rättipäistä voi olla monta mieltä. Miehelläsi on oikeus omaan näkemykseensä. Eivät ne nyt mikään pelkästään hyvä juttu ole.

Huonoilla terveystottumuksilla hän sairastuu ennen pitkää.

Nalkuttamalla pilaat avioliittosi, etsi muita ratkaisuja, jos kerran liitto perustaltaan kuitenkin toimii.

Vierailija
2/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pese hampaitaan päivittäin. Nyt lapset alkaneet vängätä, ettei heidänkään tarvitse.

Mies ei syö kalaa, sieniä eikä keittoja, koska ei muka tykkää niistä.

Mies heittää rasistisia ja uskontojen vastaisia kommentteja. Jos tvstä tulee vaikka jumalanpalvelus, heti tulee kommentti: "Ei tollasta herranhuonetta kestä katsella." Jos tulee vaikka dokumentti islaminuskoisesta maasta, niin mies toteaa: "Tollasia rättipäitä, en mä viitti kattella, vaihda kanavaa."

Aiemmin en niin kiinnittänyt tuohon huomiota. Mutta nyt alkanut lapsilta tulla samanlaisia kommentteja ja käytöstä. Kun isi niin hekin.

Millä saan miehen kuriin? Jos puhun asiasta, hän vaan naureskelee.

eikös se monikulttuurisuus enää olekaan niin hieno asia kun valkoihoinen mies puhuu mitä ajattelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi voisin lisätä listaan runsaan kiroilun, turvavöiden käyttämättömyyden, liikunnan välttelyn, karkkien jatkuvan napostelun, tupakoinnin ja roskaruuan mässyttämisen.

En osaa auttaa, mutta kohtalotoverin empatioita lähettelen.

Vierailija
4/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tollasta moukkaa katselet!

Vierailija
5/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi voisin lisätä listaan runsaan kiroilun, turvavöiden käyttämättömyyden, liikunnan välttelyn, karkkien jatkuvan napostelun, tupakoinnin ja roskaruuan mässyttämisen.

En osaa auttaa, mutta kohtalotoverin empatioita lähettelen.

en vaan voi käsittää toisten miesmakua... vai onko teidät jotenkin huijattu/myyty vaimoksi tms

Vierailija
6/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa tarjouksesta useita isoja karkkipusseja, monta pulloa limpparia, monta litraa jätskiä. Ja voi syödä vaikka karkkipussin yhdellä istumalla.

Tosin liikuntaa ei vähättele.

Mutta ei käytä turvavöitä.

No, nyt ihmettelen jo itsekin, että mihin tuossa miehessä rakastuin.

Mutta se, että ihmettelen itsekin miesmakuani, ei nyt auta tässä tilanteessa. Miten vältän siirtämästä miehen pahoja tapoja lapsille?

Vierailija
7/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl toi karkinsyönti on kyllä ihan helvetin kauheeta.. hoh hoh.. jo on pienet murheet

Vierailija
8/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on uusi, mutta on silläkin omia mutta erilaisia piintyneitä tapoja.

Vierailija
9/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas vastauksia.

Noh, niistä voinee päätellä, ettei kenelläkään ole vastausta sulle. Mun miehellä on myös paljon rasittavia tapoja (lähinnä ei tapoja ollenkaan) ja "vääriä mielipiteitä" ja kauhulla odotan pojan kasvamista.

Noh, on mussakin omat huonot puoleni. Mutta yritän "minimoida" miehen huonoja puolia rohkaisemalla poikaa tekemään asioita rohkeasti ja käyttäytymään paremmin. Aika näyttää, onko siitä apua. Ainakin olen yrittänyt.

Vierailija
10/10 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin mua kyrpii nuo rasistiset heitot (miehen mukaan "sehän oli vitsi"...). Kaiken lisäksi mies on itsekin toisen polven maahanmuuttaja :D (eurooppalaista alkuperää). Tavallaan uskon kyllä, että ei ole tosissaan rasisti (oon myös vähän aikaa vahingossa tapaillut yhtä aitoa rasistia ja luulen huomaavani eron), ajattelematon vaan.

Vähän on auttanut, kun rauhassa perustelee miehelle, että ensinnäkään ei tuo meidän kolmevee osaa suodattaa sitä mikä on vitsi ja mikä ei, ja toiseksi isoin ongelma onkin ne piiloasenteet, jotka tuontyyppisestä kielenkäytöstä välittyy. Tyyliin että tietynväristä tai tietyllä tavalla pukeutuvaa ihmisryhmää saa oletusarvoisesti nimitellä miten vaan, kun vaan muistaa perään sanoa, että se oli vitsi :/ Me vielä asutaan alueella, jossa on paljon maahanmuuttajia - onneksi esim. päiväkodin luonteva monikulttuurisuus ehkä vähän tasapainottaa tätä kodissa ilmenevää asennevammaa.

Vielä ei oo ongelmaksi asti päässyt roskaruoka ja karkki, yleensä meillä mässytetään vasta lasten mentyä nukkumaan. Lapset onneksi syö kasviksia tosi mielellään, ja miehellekin yritän aina saada huijattua edes ruokalusikallisen salaattia lautaselle. Varmaan mun oma suht terveellinen esimerkki jonkin verran vaikuttaa lastenkin ruokatottumuksiin.

Ja mitenkö tuollaisen kanssa naimisiin päätyi? Mies on hauska, älykäs, luotettava, tajuaa mua paremmin kuin kukaan ikinä koskaan, on loistava sängyssä ja aivan mielettömän hyvä, osallistuva, huolehtiva isä ja aviomies. Nuo muutamat miinukset kyllä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme