Miten reagoisit jos miehesi alkaisi kulkea jossain uskonnollisessa
Kommentit (11)
Riippuvuuksien siteistä elämän vapauteen, kirj. Petri Välimäki http://www.bookplus.fi/kirjat/v%C3%A4lim%C3%A4ki,_petri/riippuvuuksien_…
ja mies jostain islam-maasta? Minä soittaisin todnäk poliisille. Suomessakin islamistiti kokoontuvat ja käyvät Hesarin mukaan Pakistanissa jne koulutuksessa. Nopea ero tai ainakin ilmoitus poliisille, suosittelen.
on nimittäin kaiken maailman lahkoja, joissa opetetaan ihmisuhreja ja epänormaalia elämää, mahdollisesti ollaan yhteydessä vainajiin tai vähintäänkin sanotaan ihmisen syntyneen apinasta
mutta jos kyseessä on Raamatulle uskollinen hyväksi havaittu seurakunta yhteisö, joka on kaikille avoin ja opettaa vain ihmistä rakentavia ja Jumalan rakkaudellisuudesta todistava asioita, niin ei ole syytä paniikkiin. Asiat eivät tällöin voi mennä huonompaan suuntaan ;)
Sinänsä toki mieluummin uskonnollisuus kuin vaikka narkomania.
En vain noin muuten arvosta riippuvuuden vaihtamista toiseen.
kristillisyyttä vastaan!! Huh huh. Moni seurakunta koostuu ihan TAVALLISISTA ihmisistä ja on täysin tervehenkinen, kuten on myös kristinuskon ydinviesti (erittäin yksinkertaisesti esitettynä tässä): http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
Jos alkaisi käydä jossain uskonnollisissa kokouksissa ja kääntyisi uskoon, niin siitä vaan. Miehellä on toki uskonnonvapaus.
Mutta jos alkaisi joksikin omituiseksi harekrishnaksi ja yrittäisi pakottaa minua ja lapsia mukaan, sitten ottaisin eron.
Jos keskenään harjoittaisi uskontoaan, niin ihan vapaasti. Käyn minäkin joskus kirkossa eikä se miehelle kuulu. Ja voisin minä niistä uskonasioista keskustellakin vaikka olisivat ristiriidassa omien näkemysteni kanssa, ei haittaa, kunhan kunnioittaa minun vakaumuksiani.
Siitä pidän kiinni, että lapseni kastetaan. Ja että saan puhua heille kristinuskosta. Mies saisi toki puhua heille omasta uskonnostaan.
Esim. oma mieheni on hyvin tiukasti kaikkea voimakkaasti uskonnollista ryhmäytymistä vastaan. Olisin siis hyvin huolissani, jos hän yhtäkkiä vaihtaisikin mieltään.
Jos sen sijaan vaikkapa äitini, joka on aina ollut jonkin verran uskonnollinen, alkaisi kulkea yhteisöissä, olisi se hänen kohdallaan odotettavampaa.
Kuulostaisi niin epänormaalilta miehelleni.