Olen (nyt) hurahtanut pihalintujen tarkkailuun.
Ostin lintulaudan, latasin täyteen siemensekoitusta. Johan on piisannut lintuja. Olen tunnistanut; varpunen, sini -ja talitiainen, harakka ja ehkä närhi ;) Äsken vein sellaisen talipalloautomaatin roikkumaan puunoksasta. Minä ja sisäkissamme ollaan naama ikkunassa alvariinsa. Ai niin, söpö oravakin kävi syömässä maahan pudonneita siemeniä aamupäivällä. Lisää uusista havannoista seuraa varmaan ;)
Kommentit (2)
Meillä kävi viime talvena lintulaudalla tai sen alla monen kokoista lintua fasaaneista ihan pikkuisiin tiaisiin. Viritettiin lautoihin eräänlaiset harakka-ansat niin, ettei harakat päässeet jaolle, ja ne tuijottelivat lautoja synkkinä maasta. Oravia ei pidä pois minkäänlaiset esteet, ne ovat varsinaisia insinöörejä kun tietävät, että laudoilla on pähkinöitä tarjolla :)
Lautojen ympäristössä näkyi myös ketun ja jopa kauriiden jälkiä.
muös sillointällöin talitintteja ja fasaaneja ja oravia tietty. Ei kyllä ole edes lintulautaa, ei täällä Helsingissä uskalla moista laittaa, hetikohta joku ilmiantaa rottien houkuttelusta. (Ex-naapuri käräytti toisen naapurimme tästä hurjasta rikoksesta. Ympäristölautakunta tai mikä lie tutki tilannetta sitten) Mut on noi tipuset kivoja =)