Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen äiti sanoo lapselle kun tämä hyräilee,

Vierailija
16.11.2010 |

että tuo kuulostaa persekärpäsen surumarssilta??

Muistan kun äitini sanoi noin kehitysvammaiselle pikkusiskolleni yli 20 vuotta sitten.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä: 9v poikani hyräilystä on tullut tosi ärsyttävää "melusaastetta". Siinä ei ole mitään varsinaista "melodiaa" vaan se on sellaista aamusta-iltaan, jatkuvaa "äninää"........

..nätti kieltäminen "ethän hyräile" tms. ei auta. Yninä jatkuu heti pian. Eikä lopu kuin pyydettäessä ja silloinkin vain hetkeksi.

MITÄ TEEN: ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA MITEN TAVAN SAA POIS??

--> varmaan koulussa/ kavereiden kanssa ärsyttävä tapa josta muut joutuvat kärsimään, kuten me täällä kotona. En haluaisi olla "ikävä" ihminen ja sanoa rumasti pojalleni, mutta onhan tuo jonkinasteista "melusaastetta".

MUILLA KOKEMUSTA TÄLLAISESTA? MITEN SAITTE TAVAN LOPPUMAAN JOS SAITTE??

KIITOS :)

Vierailija
2/13 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän näyttää kylähullulta. Nostelee valuvia ulkohousujaan ottamalla sieltä haaroista kiinni. Ihmissuhteitahan ne suhteet lapsiinkin on. Nykyään jotenkin kieroutuneesti kuvitellaan, että äidin ja isän pitäisi aina kuulostaa kasvatuspsykologian oppikirjoilta.

on kertoa lapselle, miten ja millä käytöksellä ei leimaannu kylähulluksi tai muuten puupääksi. Jos perille ei mene "voi nicopetterikulta, voisitko olla kourimatta haarojasi" niin ehkä kannattaa kertoa totuus, miltä ko. käytös näyttää.

Näkee kyllä että nöyryyttämällä on kasvatettu meidänkin sukupolvea vielä ja sitä mallia siirretään edelleen.

mutta kerrohan miten sen sitten sanoisi loukkaamatta? En oikein itse keksi. Jos lapsella on huono tapa ja siitä mainitsee, kyllä varmasti lapsi loukkaantuu vaikka sen nätisti sanoisikin.

Muistan itse kun äiti sanoi minulle laahaavasta kävelytyylistä. IHan nätisti sanoi, mutta tiukasti, vaikutin kuulemma laiskalta. Niin se varmasti olikin. Samoin äiti sanoi minulle etten saa aloittaa lauseita aina "emmätiiä mut..." koska se vaikuttaa tyhmältä. Kun yleensä kuitenkin sitten tiesin, vaikka aloitin sanomalla noin. Ryhdistäkin äiti joskus sanoi, mutta en muista tarkalleen mitä. Jotenkin "tissit edellä pitää luokkaan mennä, ylpeenä" (olin näiden kaikkien aikaan ala-asteella).

Loukkaannuin kummastakin, mutta otin opikseni.

Ei lapsia kannata liian hellästikään kasvattaa. Vastoinkäymiset ja loukkaantumiset kuuluu elämään, ja niistä kannattaa opetella pääsemään yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran omasi sanoi noin?!

Vierailija
4/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n äiti on viimeksi 20 v sitten sanonut ikävästi (jäänyt siksi mieleen?), niin hänhän on hyvä äiti. Minkälainen ihminen muistelee vuosikymmenten jälkeisiä asioita ...?

Tuota 20 vuoden takaista tilannetta ja sävyä emme täällä voi tietää; lause sinänsä aika hauska, varsinkin kun jättää perseen siitä pois. Mutta ehkä perse oli äidin arkista kielenkäyttöä tuohon aikaan.

että tuo kuulostaa persekärpäsen surumarssilta??

Muistan kun äitini sanoi noin kehitysvammaiselle pikkusiskolleni yli 20 vuotta sitten.

Vierailija
5/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja lapselle mm."Suu kiinni ettet näytä niin tyhmältä."

Vierailija
6/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotias vinkuu, surisee, piipittää yms. ärsyttävää aamusta iltaan jotain epämääräisiä sävelmiä.

En pidä siitä lainkaan.

Vierailija
7/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja lapselle mm."Suu kiinni ettet näytä niin tyhmältä."

Mun lapseni roikottaa suutaan auki aina. Ensinnäkin se näyttää todella tyhmältä, onneks ei sentään kuola valu. Toisakseen se ei tee hampaille hyvää, että suu on aina kuivana kun sitä ei osaa pitää kiinni. Hammaslääkäri kertoi.

Vierailija
8/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän näyttää kylähullulta. Nostelee valuvia ulkohousujaan ottamalla sieltä haaroista kiinni.

Ihmissuhteitahan ne suhteet lapsiinkin on. Nykyään jotenkin kieroutuneesti kuvitellaan, että äidin ja isän pitäisi aina kuulostaa kasvatuspsykologian oppikirjoilta.

Vierailija
9/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kuuluisa petolinnun perse. Okei, niin, etteivät muut lapset kuule tai hän itse. Mutta kun se on.

Samanlainen olin itse lapsena, pari hassua valkoista haiventa siellä täällä ja upea blondi nyt. Todnäk tyttärestäkin tulee, mutta täytyypä myöntää, että meillä harvoin puhutaan korrektein termein miehen kanssa ja joskus voi lipsahtaa jotain lasten korviinkin. Hyi me.

Poika roikottaa alaleukaansa kuten jollain muullakin yllä mainitulla ja kyllä siitä sanomme, kun aivan piiip tuo sitten näyttää.

Vierailija
10/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän näyttää kylähullulta. Nostelee valuvia ulkohousujaan ottamalla sieltä haaroista kiinni. Ihmissuhteitahan ne suhteet lapsiinkin on. Nykyään jotenkin kieroutuneesti kuvitellaan, että äidin ja isän pitäisi aina kuulostaa kasvatuspsykologian oppikirjoilta.

on kertoa lapselle, miten ja millä käytöksellä ei leimaannu kylähulluksi tai muuten puupääksi. Jos perille ei mene "voi nicopetterikulta, voisitko olla kourimatta haarojasi" niin ehkä kannattaa kertoa totuus, miltä ko. käytös näyttää.

Vierailija
11/13 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä että nöyryyttämällä on kasvatettu meidänkin sukupolvea vielä ja sitä mallia siirretään edelleen.

Vierailija
12/13 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän onkin mietityttänyt, että olenko liian "Jäykkis" kun kiellän lapseltani tollaista, mutta tämän helpotti omaatuntoani :)

Vierailija
13/13 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rumasti sanottu,oli lapsi sitten vammainen tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan