Rasisti saunassa
Sattuipa tänään uimahallin saunassa.
Olin saunomassa yksin ja saunaan saapui noin keski-ikäinen suomalainen nainen. Vaihdoimme pari sanaa löylyvedestä, jonka jälkeen nainen totesi minulle kutakuinkin:
"Ärsyttää kun nuo saakelin rättipäät pitää hirveää älämölöä tuolla altaassa. "
Harmikseni en keksinyt mitään sanottavaa hänen kommenttiinsa kun meni pasmat sekaisin.
Eikö ihmiset yhtään ajattele, mitä suustaan suoltavat? Mitä jos olisin itse ns. rättipää tai minulla olisi kotona rättipäämies ja puoliksi rättipäitä lapsia? Ei tuollaisia asioita minusta ole fiksua laukoa kenellekään tuntemattomalle ihmiselle kahden sekunnin keskustelun jatkoksi.
Niin, ja altaassa oli Lähi-idästä kotoisin olevan näköisiä naisia joilla oli keskenään hauskaa. Olen ehkä tottunut niin meidän lasten älämölöön, että en häiriintynyt näiden naisten älämölöstä.
Tällaisina hetkinä vahvistuu tunne että pitäisi tosissaan harkita muuttoa jonnekin missä vanne ei kiristä ihmisten päätä yhtä pahasti.
Kävelykadulla istui muutaman juopon remmi, ohi ajoi tummaihoinen poika pyörällä. Yksi juopoista (siis ihan tajuttomassa kännissä koko jengi) alkoi huudella, että "pakolainen ajaa pyörällä, pakolainen ajaa pyörällä" ja jotain samaan sarjaan, että MEIDÄN verorahoilla täällä elelet. Meinasin käydä kysymässä, että kukahan se sinunkin elämisesi oikein kustantaa:D