Palkkapäivä ja palkkaa tuli 720 euroa. Mitä teen?
Aloitin syksyllä koulunkäyntiavustajana ja tarkoitus oli että työtunteja olisi n.30/viikko. Kohta koulun alkamisen jälkeen kävi ilmi ettei tämä avustettava pysty millään käymään koulua 30 viikkotunnin vaihtia joten hän teki uuden suunnitelman ja käy koulun 4 vuodessa. Tämä tarkoittaa että minun viikkotuntia putosi n.22 tuntiin ja palkka sen mukana.
Koko syksyn olen kituttanut alle 800 euron kuukausipalkalla ja etsinyt toista työpaikkaa. Ei vaan ole löytynyt :( Ei edes keikkapaikkaa :(
MITÄ TEEN?
Olen yksinhuoltaja ja kaksi pientä lasta.
Tällä ei vaan pärjää :(
Kommentit (11)
Soviteltua päivärahaa?
Etsit uutta työtä vimmatusti.
...on kaksi kunnon ammattia. Tämän työn valitsin lapsen pitkäaikaisen sairauden vuoksi eli lapsella ei tulisi pitkiä hoitopäiviä kun ei jaksa...
Mun mies on kanssa ollut monta vuotta vastaavissa töissä, sekä kouluissa että yksityisten hlöiden avustajana, ihan koska TYKKÄÄ siitä tosi paljon. Palkka on surkea, mut yritetään pärjätä.
Pystyisistkö tekemään jotain osa-aikatyötä lisäksi, esim. tuurauksia jossain hoitolaitoksessa tms? Niillä on yleensä aina sijaispula, ja kun olet jo koulunkäyntiavustaja, sulla on kokemusta...
..pysty koska olen tosiaan yh, ja lähellä oleva tukiverkko on lähes olematon. Isä ja mummut ja papat asuu 60 kilsan päässä, lähellä ei ole oikeastaan ketään jolle saisin lapset.
sinähän olet oikeutettu osittaiseen päivärahaan. Etkö ole hakenut sitä? 30 tunnilla et olisi ollut, mutta 22 h olet. Raja taisi olla 25h/vko.
Saatteko varmasti kaikki yhteiskunnna tuet? Eli lapsilisät, jos erityislapsi, kotihoidontuki, elatausmaksut, asumistuki (saa myös omistusasunnon kuluihin jos on pienet tulot) ja viimeisimpänä toimeentulotuki (jos ei ole omaisuutta). Oletko tarkistanut veroprosenttisi kun työtunnit tippuivat?
yksinelävän kouluavustajan samasta syystä sossuun. Hänelle, kuten myös sinulle kuuluu toimeentulotuki ja Kelasta asumistuki.
Jos hän sai sen niin sinäkin!
voisitkohan löytää tällaisen avustettavan tuohon lisäksi? Saan vajaa 400/kk tuosta bruttona. Teen siis minäkin muita töitä, mutta tuosta saa vähän ekstraa muun päälle.
toinen idea, jos haluat työn, jota voit tehdä lasten kanssa. Rupea perhehoitajaksi jollekin vammaiselle lapselle. Siis että lapsi telee teille pari kertaa kuussa esim lauantaiksi tai ihan yöksikin - saat 11 euroa tunti, etkä tarvii lapsille hoitoa!!
Varmaan saisit noita, koska perhehoitajista pula ja sulla on kokemustakin!
Tsemppiä ap.
teen samaa hommaa 24h viikossa olen 2 lapsen yh.
Saan lapsilisät,elatusmaksut,asumistuen ja palkan, eikä musta ole ollenkaan surkea summa.Lähemmäs 2000e kun asumistukikin lasketaan tuloksi,hoitomaksut 0e.
Palkkaa tulee noin tonni kun mulla ikälisät.
Onhan sulla kyllä toi palkka hunompi,mutta tosiaan sossusta varmaan saat.
Kyllä yh:t aina pärjää,mutta noi huono palkkaiset yksineläjät ne tiukilla on.
oikean ammatin. Saat joskus edes kunnon töitä...