Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sairaanhoitajia paikalla? Olis opiskelusta/työstä kysymyksiä -

Vierailija
14.11.2010 |

Mulla on olemassa n. 20v vanha perushoitajan tutkinto, työkokemusta alalta on vain n. 2 vuotta, jonka jälkeen olen ollut täysin toisella alalla. Nyt kuitenkin amk-opinnot kiinnostaisivat.

Mitä mieltä olette, onko enää järkeä lähteä opiskelemaan, kun ikää on 40v...?

Ovatko sh-opinnot mielestänne ihan helppoja vai oliko teillä jollain osa-alueella vaikeuksia ja jos, niin missä?

Onko kukaan sh opiskellut myös hoitotiedettä - jos - niin onko siitä ollut työllistymisessä mitään hyötyä?

Paljonko pitäisi opiskella, että olisi mahdollisuus toimia esim. ko. alan opettajana? Käsittääkseni opettajat

amk:ssakaan eivät suinkaan kaikki ole maistereita, tohtoreista puhumattakaan.

Ja vielä yksi kysymys: paljonko saatte palkaa ja missä olette kuulleet, että sh saa eniten liksaa ( yksityisellä jossain plastikkakirurgian vastanotolla tms? ).

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannatta opiskella! Ensimmäinen vuosi voi tosin olla vähän turhauttava, koska siinä on aika paljon perushoitajille tuttuja asioita, mutta ei kannata lannistua. SH-opinnot olivat ainakin minulle todella helpot. Eniten sain irti harjoitteluista.

En ole vielä opiskellut hoitotiedettä, mutta aion ensi keväänä hakea yliopistoon. Tietenkin hoitotieteen opiskelusta on aina hyötyä, mutta sh:n paperi on se, mikä työllistymisessä varsinaisesti ratkaisee.

Kyllä ainakin siinä AMK:ssa, jossa itse aikoinaan opiskelin (noin viisi vuotta sitten) kaikki vakituiset opettajat olivat maistereita. Pari sijaisena toimivaa opettajaa olivat vasta opiskelemassa maistereiksi.

Oma palkkani (peruspalkka+lisät) on n.2800-3100/kk ja teen siis kolmivuorotyötä julkisella sektorilla. En osaa sanoa, missä olisi paras palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi