Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka riippuvaisia olette päivittäisistä rutiineista?

Vierailija
13.11.2010 |

Tyyliin lauantai on siivous- ja saunapäivä. Ma, ke ja la kauppareissut jne?

Mua ärsyttää mun miehessäni täydellinen impulsiivisuuden puute. Ei voi muka mennä johonkin tai tehdä jotain muuta, kun on "lenkkisauna" -tyyliin.

Paras kaverini sanoi viime viikolla, ettei voi tulla mulle illaksi kylään, "kun mun täytyy pestä hiukset". Siis täh?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta helppoahan se on, kun tietää viikon kuviot etukäteen.

Vierailija
2/5 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan silloin kun vapaapäivä ja kaupassa käydään silloin kun on tarvis ja aikaa. Mä vihaan rutiineja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lapsesta asti yrittänyt muodostaa itselleni rutiineja, mutta en vaan osaa.

Vierailija
4/5 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rutiinit menee siinä että jossain vaiheessa pävää koira pitkälle lenkille, muuten teen hommia tarpeen mukaan kun siltä tuntuu.

Mä en oo ollenkaan rutiini ihminen, en kestäisi sellasta :p

Vierailija
5/5 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saunapäivä, käyn yleensä kaupassa ma ja pe, on ruokailuajat, ja tietenkin kouluunlähtöajat. Mutta ei niistä nyt mitenkään riippuvaisia olla. Tietenkin saunapäivä voidaan jättää väliin, usein se jääkin, kun ei ehditä. Tai kauppaan voi hyvin mennä muinakin päivinä. Nuo rutiinit vain auttavat siinä, että hommat tulee ylipäätään tehtyä, eli että kaupassa tulee käytyä ja lapset pestyä vähintään kerran viikossa.

Ruokailuajat kuitenkin ovat sellaiset, että niissä ei ihan kamalasti ole jouston varaa. Herkkä esikoinen tulee helposti tosi kiukkuiseksi, jos ei saa säännöllisin välein ruokaa. Joskus puhkeaa jopa kova migreenikohtaus, jos on jotain muuta ärsykettä jo alla. Mieluummin siis pidetään kiinni säännöllisestä syömisestä kuin siivotaan oksennuksia lattioilta ja tapeteista (ei vielä osaa aina ehtiä vessaan) ja katsellaan kun toinen on koko loppupäivän tuskissaan kipeänä.

Eli vaikka sä et noita riippuvuuksia ymmärtäisikään, niin ei se aina tarkoita, etteikö niille olisi jotain tosi hyviä syitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme