Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö vilkkaan 1v lapsen päiväksi & yöksi hoitoon 70 & 75v isovanhemmille?

Vierailija
13.11.2010 |

joilla ei ole n.40vuoteen mitään hoitokokemusta pikkulapsista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jonkun muun tutun lapsesta ym. Ei jaksa vastata, mieti ite!

Vierailija
2/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omastani valitettavasti..

olemme eronneet lapsen isän kanssa kanssa.. itse lähtee juhlimaan (kotiseudulleen) ja vie vanhemmilleen lapsen hoitoon, kun haluavat, että ovat isänpäivänä yhdessä.

Ehdotin, että ois ottanut sinne MLL-lastenhoitajan avuksi, mutta sekään ei sopinut.

Isovanhemmat ovat ihania ihmisinä, mutta mummi itse on minullekin suoraan todennut, ettei ole enää lastenhoito iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon,lähtee juhlimaan ym. Kai se joskus takisin tulee? Onko isä siis yhtään lapsen kanssa? Onko isovanhemmat olleet lapsen kanssa yhdessä pitkiä aikoja ilman vanhempia ym.ym.

Vierailija
4/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet hetkeäkään lapsen kanssa kaksin koskaan. Ja vain mummu pystyy ylipäätään vahtimaan, sillä papalla on sydänvaivoja.

Lapsen isä palailee sinne varmaan viim.aamuyöllä, luulisin.

Ehdotin sitäkin,että olisivat juhlineet isänpäivää lapsen isän asuinpaikkakunnalla ja minä olisin katsonut lasta su aamuun asti ja vienyt sitten sinne tai olisi edes ottanut sen lastenhoitajan sinne avuksi.

Lapsen isä tekee ties mitä tempauksia aina sen nimissä, että koska "puolet lapsesta on hänen", ei myöskään neuvottele asioista,eikä ota minulta neuvoja lapsemme hoidon ja hyvinvoinnin suhteen ja kaikki tämä vain katkeruudesta minua kohtaan, kun jätin hänet ja siis jätin todellakin paiavasta ja jatkuvasta syystä.

Vierailija
5/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä nuorempi väki yleensä ollut samassa talossa paikalla kun 82 on hoitanut aamuisin vauvaa/taaperoa. Ja yöt ollut ihan omien vanhempien tai isovanhempien hoidettavana.

Mutta kyllä 75v ikäisekseen terve pärjää vuorokauden. Ja isovanhempi kontaktit on tosi tärkeitä. Mullakin vanhemmat lapset on aina maalla ollessa syöttänyt mun isoäiti. Muistavat vieläkin, että isoisoäidin kaurapuuro on kaikkein parasta.

Toisaalta miehen toinen isoisovanhempi, joka sairastellut koko ikänsä, on ollut vaikea lasten hoitoapu jo miehelleni pienenä. Aina vaan valittanut omaa oloaan.

Auttoiko yhtään?

(ps. mielestäni ikävää että mies ei ole paikalla isänpäivä aamuna, se on väärin mieheltä, ei isovanhemmilta)

Vierailija
6/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaikään isovanhemmilta jossain katosi lapsi ja sitä etittiin koirien kans.

Vierailija
7/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä valitettavasti ole pystynyt jättämään taaperoa tuon ikäisten isovanhempiensa kanssa yksin hetkeksikään. Eivät pärjää, eivät pysy vilkkaan taaperon perässä eivätkä pysty valvomaan, saati tekemään tarvittavia hoitotoimenpiteitä. Eivät pysty edes koiran perään katsomaan. Näin meillä. Isompana sitten ehkä, kun lapsi ymmärtää enemmän.

Vierailija
8/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä näin, jättäisin. Jos sanoisivat minulle suoraan, etteivä jaksa, en jättäisi.

Vierailija
9/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon ikäisiä. Pappa on väsynyt sairauksiensa takia ja lähinnä jaksaa istua sohvalla. Mummolla on sydänvaivaa ja ottaa nitroja päivittäin. Pärjäävät yhden pikkulapsen kanssa kyllä pari tuntia ja mielellään sen ajan vahtivatkin, mutta kokonainen vuorokausi, en ikinä jättäisi niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
10/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit ottanut lastenvalvojaan yhteyttä ja sanonut että isä aikoo antaa lapsen hoitoon sellaisille jotka ei voi hoitaa.

Vierailija
11/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jättäisi. Taaperon vanhemmat tietävät, että ziljoona asiaa pitää ennakoida ja toinen ziljoona juosta pää kolmantena jalkana pelastamaan. Vanhemmat ihmiset ei vaan ehdi ravata niin nopeasti. Ja ovat ilmeisesti itsekin sanoneet etteivät ole enää lastenhoitoiässä? Joten se siitä pohdiskelusta.

Vierailija
12/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisivat kullanmurullensa suoraan, ettei heille käy.

Vierailija
13/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

js hoitsvst meidän kolmea poikaa (alle kouluikäisiä) usein pitkän viikonlopun ajan. Eli ilman muuta voisin yhden lapsen jättää, jos nuo isovanhemmat itse ovat asiaan suostuvaisia.

Vierailija
14/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittelisi että he ovat automaattisesti epäpäteviä.

Vierailija
15/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole jättänyt vauvaa niin, etten olisi samassa talossa, mutta kuvittelen, että "sitten myöhemmin" osaan olla rennompi. Mutta en oikeasti tiedä... Liian paljon sähellystä ja väärin ymmärrettyjä yksinkertaisiakin ohjeita.

Vierailija
16/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu itse on minulle ja minun äidillenikin sanonut,että ei enää jaksaisi hoitaa ja sanoin tuon lapsen isälle, joka sanoi, että olen varmaan ymmärtänyt väärin ja että kyllä kuka vaan 1vrk:n jaksaa.

Mua ärsyttää tämä lapsen isä ihan suunnattomasti.. olen todellakin yrittänyt tukea isä-lapsi suhdetta, mutta kun isä taas on koko ajan minulle katkera, ilkeä ja uhkaava, niin kohta kyllä loppuu minun puoleltani tämä tukeminen.

Ärsyttää kun olen perusluonteeltani liian kiltti ja sovitteleva.

Pelottaa aina kun lapsi on hoidossa isällään ja viimeksi noin viikko sitten myönsi minulle, että koska lapsi heräili pitkin yötä ollessaan siellä, hän joutui monta kertaa yöllä valvomaan ja niinpä hän oli aamusti tehnyt pedin itselleen alakertaan sohvalle ja tehnyt alakerran lapselle vaarattomaksi (mitä ikinä toi tarkkoittaakaan?) ja torkkunut/nukkunut kun tämä 1v touhusi itsekseen. Siis tämä yhteishuoltajuus on suorastaan karmivaa! Lapsi on isällään n.1vrk/vko ja senkin ajan olen ihan sydän syrjälläni, kun pelkään, että lapselle sattuu jotain.

Lastenvalvojalle lapsen isä ei suostu, haluaisin kunnon pelisäännöt tapaamisiin ja että joku ojentaisi/ohjaisi häntä lapsen kasvatus/hoitoasioissa, minulta hän ei ota mitään neuvoja vastaan. Viimeksi eilen puhuin lastenvalvojalla käynnistä pelisääntöjen selkeyttämiseksi, niin lapsen isä sanoi, että mikäli sieltä ajan varaan, niin sen jälkeen voin jutella hänen juristinsa kanssa.

Miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä näin?

Ja olen ihan aidosti huolissani lapsestani ja niin on moni muukin läheiseni,joka on tämän isän käytöstä ja touhua nähnyt.

Tämän päivän huipentuma oli, kun ostin lapselta isälleen isänpäivälahjan ja laitoin lapsen piirustuksen ja kortin mukaan, niin hän ei puhunut sanaakaan/kiittänyt, kun tämä pieni lapsemme ojensi ne hänelle, vaan ryttäsi ja heitti auton takankonttiin..että näin.

Vierailija
17/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo hoiti 1v ja 3v lapsia kun oltiin kaupunkilomalla. Siellä olivat 24h/vrk ja hyvin meni, mummo piristyi ja odottaa, että lähdettäis taas jonnekin. On kyllä ikäisekseen tosi hyväkuntoinen, ei sairauksia tms.

Vierailija
18/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään.

Vierailija
19/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kunnosta ja halusta hoitaa lapsia. Toinen voi olla pirteä ja jaksa seitsenkymppisenä, toiselle en jättäisi vaikka olisi vasta 45v. Ei se ikä ole se pointti, vaan ihan muut tekijät

Vierailija
20/22 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen vuoksi,etteivät rasittuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan