Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen parisuhteessa

Vierailija
12.11.2010 |

Hei! Onkohan täällä muita, jotka elävät parisuhteessa mutta ovat silti yksin? Miten pärjäätte?

Miehelläni on työn lisäksi monta harrastusta, joten hän on paljon poissa kotoa. Silloin kun mies näyttää naamaansa kotona, niin hän joko roikkuu tietokoneella tai nukkuu. On kuulemma liian väsynyt ollakseen minun ja lapsen kanssa. Öisin mies valvoo aika paljonkin, mutta minun on pakko nukkua silloin jotta jaksaisin hoitaa lapsen, työn ja kotityöt.

Olen todella yksinäinen ja olen puhunut asiasta miehelle monesti. Hän myöntelee, mutta mikään ei muutu. Onko tässä ainoat vaihtoehdot elää lopun elämäänsä yksinäisenä tai erota?

Olen tietenkin yrittänyt etsiä muutakin seuraa, mutta pienen lapsen kanssa on hankala tavata ystäviä, kun pitää olla ajoissa kotona nukkumaanmenoaikaan. Tietysti yritän käydä esim. leikkipuistoissa, joissa tapaa muita vanhempia, mutta ei se korvaa parisuhdetta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun tuli lapset en enää ole yksinäinen- ja harrastuksiani varten palkkaan lastenhoitajan

t. uraputken vaimo

Vierailija
2/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään haluaisi että lapsi joutuu aina olemaan muiden hoidossa, kun on jo päivisin. Mutta ehkä lapsesta alkaa olla enemmän seuraa kun kasvaa? Nyt 2,5 v.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yksinäinen nimenomaan siksi, että miehesi on paljon pois kotoa? Eli jos miehesi olisi fyysisesti enemmän läsnä, homma olisi ok?

Vierailija
4/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yksinäinen nimenomaan siksi, että miehesi on paljon pois kotoa? Eli jos miehesi olisi fyysisesti enemmän läsnä, homma olisi ok?

... siis edellyttäen, että miehesi ei olisi väsynyt?

Itse kun koen olevani välillä tosi yksinäinen parisuhteessa sen takia, että mies ei puhu kanssani. Hän on kyllä fyysisesti läsnä, mutta hän on kuin ei kuulisi, mitä puhun, ja vakavemmista keskusteluista on turha haaveillakaan.

Itse en ole yksinäinen noin muuten eli kavereita on, mutta toki tilanne harmittaa sikäli, että olisi kiva, jos kotona olisi ihminen, jota mun elämä kiinnostaa. t. 4

Vierailija
5/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan minua vaivaa eniten se, että mies ei ole henkisesti läsnä. Kestäisin sen, että hän on paljon poissa kotoa, mutta toivoisin, että silloin kun on kotona, niin hän puuhaisi minun ja lapsen kanssa. Mutta hän menee joko suoraan sänkyyn makaamaan tai tietokoneelle ja valittaa kun meistä kuuluu meteliä.

Kysyin mieheltä juuri toiveita isänpäiväksi. Vastaus oli "voisitteko mennä Villen kanssa jonnekin päiväksi niin saisin olla rauhassa".

ap

Vierailija
6/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis edellyttäen, että miehesi ei olisi väsynyt?

Itse kun koen olevani välillä tosi yksinäinen parisuhteessa sen takia, että mies ei puhu kanssani. Hän on kyllä fyysisesti läsnä, mutta hän on kuin ei kuulisi, mitä puhun, ja vakavemmista keskusteluista on turha haaveillakaan.

Itse en ole yksinäinen noin muuten eli kavereita on, mutta toki tilanne harmittaa sikäli, että olisi kiva, jos kotona olisi ihminen, jota mun elämä kiinnostaa. t. 4

ap

Vierailija
7/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu teillä? Onko syynä vain väsymys? Itse en ole keksinyt oikein perusteellista syytä meidän tilanteeseen. Jos joskus sanon miehelle, että häntä ei tunnu kiinnostavan minun asiani, hän loukkaantuu. Eli kai häntä sitten kiinnostaa, ainakin teoriassa. Mutta en tiedä sitten, pitääkö tuo mieheni kaikenlaisia keskusteluja "naisten juttuina". Sairasta kyllä, jos näin on - muuten mies on hyvinkin fiksu eikä mikään juntti. 4

Vierailija
8/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu teillä? Onko syynä vain väsymys? Itse en ole keksinyt oikein perusteellista syytä meidän tilanteeseen. Jos joskus sanon miehelle, että häntä ei tunnu kiinnostavan minun asiani, hän loukkaantuu. Eli kai häntä sitten kiinnostaa, ainakin teoriassa. Mutta en tiedä sitten, pitääkö tuo mieheni kaikenlaisia keskusteluja "naisten juttuina". Sairasta kyllä, jos näin on - muuten mies on hyvinkin fiksu eikä mikään juntti. 4

Olen yrittänyt kysyä sitä mieheltä. Hän vain vastaa, ettei ole perheihminen.

ap

Vierailija
9/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kärsii ajoittain masennuksesta, luulen, että se vaikuttaa asiaan. Olen yrittänyt painostaa häntä hakemaan apua, mutta mies ei sitä tee. Aikuista ei voi laittaa pakkohoitoonkaan.

Vierailija
10/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Teillä enää mitään yhteistä, teettekö enää milloinkaan mitään kivaa yhdessä perheenä tai kahdestaan, onko teillä enää edes seksielämää??? Ja viimeiseksi. Kannattaako vielä jatkaa ja jaksaa?

Vierailija
11/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies viettääkin kaiken vapaa-aikansa "kotona", toisin sanoen pihalla röökiä polttaen ja kaljaa kitaten, välillä käy sisällä kääntymässä. Olen kieltänyt häneltä alkon käytön sisällä lasten läsnäollessa. Toivon että menisi kapakkaan ja pysyisi siellä mieluummin kuin istuu tuolla pihan perällä yksinään pullojensa seurassa.

Vierailija
12/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Teillä enää mitään yhteistä, teettekö enää milloinkaan mitään kivaa yhdessä perheenä tai kahdestaan, onko teillä enää edes seksielämää??? Ja viimeiseksi. Kannattaako vielä jatkaa ja jaksaa?

No ei meillä ole kovin paljon muuta yhteistä kuin lapsi ja asuntolaina. Kahdestaan ei tehdä käytännössä mitään, perheenäkin tosi harvoin. Mies ei yleensä lähde mukaan mihinkään esim. sukulaisten luo, kavereiden luo, ulkoilemaan jne. Seksiä hän kyllä haluaa edelleen, mutta minä en kovin usein jaksa kun olen niin väsynyt kaikista kotitöistä ja lapsen hoidosta.

Viimeinen kysymys onkin se tärkein. En tiedä. Lapsen takia koetan jatkaa.

Vierailija
13/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin paha tilanne meillä ei sentään ole. Olen tosi pahoillani puolestasi!

ap

Vierailija
14/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät sen itsekkin! ryhdistäydy nainen! itsestä se onni lähtee!

Vierailija
15/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös yksinäinen ja varmaan onnetonkin. Mies jossain rilluttelemassa. Meillä ei oikeastaan ole mitään muuta yhteistä kuin lapset, historia 7 vuodelta ja asuntolaina.

Kuulostaa AP tuo sinun tarinasti aika surulliselta. Miehesi ei pysty/halua/osaa situoutua perheesenne. Ehdotan että asität ongelman rehellisesti sellaisena kun se on ja faktat siitä mihin päädytään tällä menolla. Väkisin et voi häntä sitoa mihinkään mihin ei hän halua sitoutua.

Vierailija
16/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lohdullista kuulla, että vastaavia tilanteita on muillakin. Meillä tilanne ei edes ole lähellekään niin paha kuin joillain tuntuu olevan. Meillä on paljonkin yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja tehdään paljon asioita perheenä. Vain se keskustelukaverin puute vaivaa minua. Ja siis muita keskustelukavereita kyllä on, mutta jotenkin sitä toivoo, että se kotona oleva tyyppi olisi se paras tuki ja turva. t. 4

Vierailija
17/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät sen itsekkin! ryhdistäydy nainen! itsestä se onni lähtee!

Vierailija
18/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lohdullista kuulla, että vastaavia tilanteita on muillakin. Meillä tilanne ei edes ole lähellekään niin paha kuin joillain tuntuu olevan. Meillä on paljonkin yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja tehdään paljon asioita perheenä. Vain se keskustelukaverin puute vaivaa minua. Ja siis muita keskustelukavereita kyllä on, mutta jotenkin sitä toivoo, että se kotona oleva tyyppi olisi se paras tuki ja turva. t. 4

Kyllä minulla on ystäviä, mutta kaipaisin myös mieheltä huomiota. Miksi sitoutua ihmiseen, joka ei jaksa kuunnella lausettani loppuun ja jota ei minun seurani kiinnosta?

Tsemppiä muille yksinäisille ja kiitos kaikille vastauksista!

ap

Vierailija
19/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia ystäviä ( kutsun kotiin), omia harrastuksia, oma työ, omat työkaverit

t. nro 2

Vierailija
20/22 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä vaan yksinäisyys parisuhteessa. Viittaan nyt näihin, jotka sanovat, että hankkikaa oma elämä tai järjestäkää asiat muuten. Mulla on kiva elämä, mutta toivoisin, että siihen kuuluisi myös sellainen mies, jota mun asiat kiinnostavat.

Itse mietin joskus, miten tympääntynyt mun pitäisi olla johonkin ihmiseen, jotta käyttäytyisin sitä kohtaan yhtä välinpitämättömästi kuin mieheni käyttäytyy joskus mua kohtaan. Ja silti uskon, että mieheni rakastaa mua. Pitää kyllä itsestään selvyytenä, se on kyllä valitettava fakta. 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan