Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako työnantaja maksaneensa liikaa palkkaa?!!

Vierailija
12.11.2010 |

Ison talon palveluksessa olen. Tajusin vasta, että sain syyskuulta liikaa palkkaa , olin yhden viikon opiskelemassa mut tästä viikosta ei tieto ole mennyt palkanlaskentaan... sen viikon piti siis olla palkatonta.

Huomaako kukaan enää, jos en itse puutu asiaan??? mitä seuraa mulle, jos en ilmoita virheestä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos huomaa niin heidän mokansahan se on eikä sinun. Eivät voi velvottaa sinua tarkastamaan joka palkkaa, että olet saanut mitä pitää.

Vierailija
2/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennäköisesti tieto ei vain ole vielä ehtinyt mennä palkanlaskentaan. Voidaan hyvin perua seuraavan kuun palkasta. Ja joka tapauksessa se peritään sinulta takautuvasti, jos asia huomataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että seuraako joku oikeesti maksettuja palkkoja enää jälkikäteen...

ap

Vierailija
4/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen sut

Vierailija
5/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 2000 euroa liikaa palkkaa, mutta se huomattiin muutamassa päivässä. Harmi, että en tarkistanut misä ihmeestä oli tullut niin paljon rahaa tilille ja kävin vähän tuhlailemassa... nyt sitten itketään että pitäisi maksaa takaisin.

:/

Vierailija
6/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Niistähän tehdään kirjanpitoa, niistä ilmoitetaan virastoille, myöhemmin tehdään työtodistuksia jne.

Vierailija
7/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kuun palkasta takaisin. Mullekin joskus kävi noin, tieto ei vain ehtinyt ajoissa palkanlaskentaan.

Vierailija
8/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Niistähän tehdään kirjanpitoa, niistä ilmoitetaan virastoille, myöhemmin tehdään työtodistuksia jne.

vuoden lopussako? mulle oli siis myönnetty palkatonta lomaa yhdeksi viikoksi. Me saadaan aina kuluvan kuun palkka kuun toisella viikolla, eli tavallaan vähän niinkun etukäteen. Ajatellin, että seuraavaan tiliin (lokakuu) tuo virhe olis korjattu, mutta ei... eikä nyt marraskuullekaan, kun palkkakuitteja plarasin.

ap

Vierailija
9/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

vuoden lopussako? mulle oli siis myönnetty palkatonta lomaa yhdeksi viikoksi. Me saadaan aina kuluvan kuun palkka kuun toisella viikolla, eli tavallaan vähän niinkun etukäteen. Ajatellin, että seuraavaan tiliin (lokakuu) tuo virhe olis korjattu, mutta ei... eikä nyt marraskuullekaan, kun palkkakuitteja plarasin.

ap

Vierailija
10/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimies ei ole ilmoittanut palkatonta aikaa palkkilseen, niin eipä sitä hyomattaisi.8

Vierailija
11/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat ei kuulu sulle.

Vierailija
12/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ap

myöhemmin tehdään työtodistuksia jne.

Ei kai työtodistuksiin tarvita palkkatietoja?

Vierailija
13/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ap

Esim kelalle, sossua varten tarvitaan palkkatodistukset.

Vierailija
14/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 80-luvulla erään kauppaketjun palveluksessa tuntipalkkaisena. Lähdettiin jouluksi toiselle puolelle Suomea vanhempien luo ja otin jouluviikon palkatonta, koska ei ollut kertyneitä lomia. Tuntipalkkaisille maksettiin jouluviikolta 19,5h palkka työajan lyhennyskorvauksena ja minäkin sain sen. Pari päivää palkanmaksun jälkeen myymäläpäällikkö tuli huutamaan, että mikset ole ilmoittanut , että olet saanut liikaa palkkaa. Minulle tuo korvaus ei kuulunut, koska olin jouluviikon palkattomalla. En tuntenut kaupan alan tes:iä joten en tiennyt, kenelle se kuuluu, joten luulin sen kuuluvan minullekin. Päällikkö oli ilmoittanut sen palkanlaskentaan, mutta sattumalta sielläkin oli ollut sijainen, joka ei ollut huomioinut sitä. Vähensivät seuraavasta palkasta.

10v myöhemmin olin ravintolaketjun palveluksessa ja jäin kolmesti äitiyslomalle. Joka ainoan kerran viimeinen palkka ennen ä-lomaa oli väärin minun edukseni. Kahdesta ekasta huomatin ja maksoin takaisin, mutta kolmannella kerralla en enää jaksanut ja pidin rahat. Siitä on nyt 9v eikä kukaan ole kysellyt takaisin :-)

Vierailija
15/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ap

Työtodistuksella todistetaan että on oltu töissä ja tehty tiettyjä tehtäviä, ei sitä paljonko on saatu palkkaa.

Vierailija
16/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ap

Työtodistuksella todistetaan että on oltu töissä ja tehty tiettyjä tehtäviä, ei sitä paljonko on saatu palkkaa.

Vierailija
17/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ä-vapaan tokana kuukautena ylimääräinen yhden kkn palkka, vaikkei olis pitänyt. Perivät sen kolme kuukautta myöhemmin takaisin, mutta ei se haitannut, koska sain näin vähän ylimääräistä "lainaan" vauvatarvikkeita ym. varten... Sain maksaa takaisin 3 erässä, joten ihan hyvä virhe. Itse en tajunnut tuota ylimääräistä summaa, koska oli kaikenlaista ongelmaa ja vauva meinas syntyä etukäteen.

Vierailija
18/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuukausikirjanpidossakin.

Vierailija
19/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomosi vain ei ole ilmoittanut palkatonta vapaatasi vielä palkanlaskentaan, tai tieto ei ole ehtinyt viime palkkaan. Mutta kyllä se sit vähennetään palkasta siinä vaiheessa kun palkanlaskenta sen tiedon saa.

Vierailija
20/20 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomosi vain ei ole ilmoittanut palkatonta vapaatasi vielä palkanlaskentaan, tai tieto ei ole ehtinyt viime palkkaan. Mutta kyllä se sit vähennetään palkasta siinä vaiheessa kun palkanlaskenta sen tiedon saa.

on huolehdittu noista ilmoittamisista ihan ajoissa... olenhan mä ollut mammalomalla, hoitovapaalla ja osittaisella hoitovapaalla aiemminkin ja aina on liksa ollut se mikä piti olla. Nyt on kyse pienestä pätkästä niin luulen että on jäänyt ihan kokonaan noteeraamatta... mutta jännityksellä odotan, josko joku huomaa sen. Ehken itse ilmoita mitään, koska huomasin tänkin ihan vahingossa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme