Jos sinulta putoaa WC-pönttöön
pyykinripustuksen yhteydessä sukka, niin työnnätkö sinne kätesi ja pelastat ja peset sukan vai vedätkö pöntön vain kylmänviileesti. Ja missä menisi raja, miten arvokkaan sieltä noukit, jos sukkaa et? Koru?
Kommentit (27)
Tosin meillä ei kuivateta pyykkiä wc-pöntön päällä, joten tuskinpa tällaista sattuisi.
kunha siellä ei ole mitään tuotoksia.
Kerran olen pissasta noukkinut rannekorun, kun se putosi pyyhkiessä. :)
En mä uskalla vetää sitä alas pöntöstä.
Mutta joo, käsikorun, sellasen helmikorun mikä oli rihkamaa, niin sellaisen olen kyllä vetässyt pöntöstä alas ihan kylmästi.
sukan, kynän, korun, wc paperi rullan hylsyn jne. Tulee aklliimmaksi tukkia vessa ja tilata putkimies paikalle kuin noukkia sinne kuulutamaton asia.
Hiusharja multa lumpsahti kerran ihan omista pikku kätösistäni ja kyllähän se oli pakko sieltä onkia kun ei olis varmaan mahtunut rööristä.. Mutta en mä sitä harjaa kyllä enää käyttäny... =0) (paskapää??)
Vessaharjalla ja/tai kumihanska kädessä noukkisin pois sukan, mutta menisi suoraan roskikseen. Minulla ei taida olla yhtään niin kallisarvoista esinettä, että yrittäisin ottaa sen vielä käyttöön pyttyvedestä.
kyllä sieltä ongitaan kaikki pumpulipuikosta koruihin saakka.
Putket menee jumiin... ei kiva.
Käteen voi laittaa vaikka kumiharskan, jos niin ällöttää. Tsoin voi ne kädet myös pestäkin;D
Miksi evtäisin? Ei meillä pöntössä lillu paskat ja kuset jatkuvasti joten ei ällötä noukkia sieltä tavaroita. Pesen kyllä ne sen jälkeen (no, hammasharjat ym. heitän roskiin).
Vaatteet suoraan koneeseen, hammastahnatuubin tms. suoraan roskikseen. Kädet voi pestä tai vaikka laittaa kumihanskat.
Siksi en vedä ettei menisi tukkoon, ei liity tavaran arvoon.
mikä sinne ei kuulu. Omakotitalolaisella ei ole varaa tukkia viemäriputkistoja ja kädet ja pönttöön tippuneen tavaran/vaatteen voi aina pestä.
Kerran näin telkkarista ohjelman mitä kaikkea ihmiset vetää pöntöstä alas. Kovin paljon oli tekohampaita. Varmaan vanhuksissa pienet vessat ja pesuallas lähellä pönttöä. Putsaavat siellä sitten tekareitaan ja helpolla putoavat pönttöön.
Hiuksiakaan en enää ton ohjelman jälkeen laita pönttöön vaan roskikseen. Nehän ovat todella tiukkaa tavaraa. On tosi ongelma puhtaanapitolaitoksella poimia sieltä viemäristä tulleet mitä vain tavarat. Hiuksetkin, YÖK!
Tehdäänkö meille puhdasta vettä viemärivedestä?
Kuulin muuten, että joku sanoi, että paperiakaan ei pitäisi pönttöön laittaa
nouki paljain käsin yhtään mitään, mutta sukat, tutit ym. joita lapsi joskus pudottelee pönttöön noukin kyllä pois muovipussi kädessä.
Ihan samaa juomavettä se on, kun hanastakin tulee. Eikö teillä pestä pönttöä? Miten voit vaihtaa kakkavaipan? Hyvänen aika, kädet voi PESTÄ!
Mukava kuulla että enemmistö näyttäisi olevan sillä järkikannalla, että pöntöstä noukitaan kaikki sinne kuulumaton pois arvosta riippumatta. Näinhän se on ehdottomasti ja kumihanska käteen jos se on tarpeen.
Erään ystäväni vuokrakämppä tuhoutui käytännössä täysin, kun joku naapureista oli vetänyt pöntöstä siivousrätin ja vanhan talon putket olivat menneet tukkoon. Ystäväni kämppä oli talon ensimmäisessä kerroksessa ja päivän aikana ylempien kerrosten viemärivedet pulppusivat hänen pöntöstään ylös niin että töistä kotiin tullessa lattialla oli noin 10cm paskavettä. Onneksi oli vuokrakämppä ja pääsi äkkiä pois mutta omaisuudesta tuhoutui kyllä aika iso osa - ja lopuissakin vähintään ällö paska-aromi.
Toivottavasti tämä antaa ajattelemisen aihetta, jos joku vielä on ollut siinä kuvitelmassa ettei se niin haittaa jos pönttöön välillä heittää "jotain pientä". Kaikki ne pienetkin edesauttavat tukoksia, ja tukos tosiaan ei tarkoita vaan sitä että vessa ei sitten toimi ja joku korjaa. Johonkin sen paskan on aina mentävä.
kerkesi kerran jollain ilveellä heittää hiusharjani pönttöön juuri kun nousin isolta hädältä nostamaan housuja, enkä siis ollut ehtinyt vetää vessaa... ja pakkohan se hiusharja oli sieltä pois ottaa, kun alaskaan ei mene. Roskiin tosin joutui, ei oikein napannut sitä tukkaan enää työntää :)
Tosin meillä ei kuivateta pyykkiä wc-pöntön päällä, joten tuskinpa tällaista sattuisi.
mutta lienee nyt ihan vaatimattomallakin mielikuvituksella ymmärtävän, että se saattaa sinne solahtaa kun vieressä ripustaa pyykkejä, ellei kansi ole kiinni.
Kerran multa putosi taskusta työpaikan kännykkä :o( Oli varsin noloa, mutta hajotin sen osat erilleen ja annoin kuivua pari päivää ja toimii edelleen, vaikka kastumisesta on jo reilu vuosi. Olin juuri alkamassa vetää, siis seisoin jo pöntön vieressä valmiina vetämään kun se tipahti, onneksi en ehtinyt.
Olen poiminut pöntöstä lasten leikkikuulia useamman kappaleen paljain käsin. Yök!!!