Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapselle passi - toinen vanhempi ei suostu, mistä apu?

Vierailija
12.11.2010 |

Tietääkö kukaan kuinka yhteishuoltajuudessa lapselle voidaan hankkia passi, vaikka toinen vanhempi ei sitä lapselle tahtoisi antaa. Lapsi on jo siinä iässä, että tykkäisi lähteä etelään ym. mukaan, mutta toinen vanhempi ei halua tosiaan passia lapselle hankkia. Tämä vastahangan vanhempi ei myöskään ota lasta luokseen, jos toinen vanhempi matkustaa. Onpa kerran luvannut, mutta muutamaa päivää ennen matkaa perunut hoidon. Onneksi löytyi ystäviä hätiin. Sossut sanovat, että koittakaa sopia ja hankkia se passi. Mutta kun sitä sopua ei löydy, niin mistä ihmeestä apu? Suomalaisia ollaan molemmat vanhemmat ja passin antamattomuus on todellakin pelkkää kiusantekoa jota on muutakin tämän toisen vanhemman taholta ollut.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teidän mielestä mun muka pitäis tehdä? suostua kaikkeen epäoikeudenmukaisuuteen ja lasteni riistoon vaan että ei sitten syytetä "kiusanteosta"? Ai miksi suomalainen mies ei puhu tunteistaan ??; Siksi koska suomalaisella miehellä ei saa olla tunteita eikä huolta lapsista.

Vihaan tätä perverssiä yhteiskuntaa!

Vierailija
42/52 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 14:02"]

mitä teidän mielestä mun muka pitäis tehdä? suostua kaikkeen epäoikeudenmukaisuuteen ja lasteni riistoon vaan että ei sitten syytetä "kiusanteosta"? Ai miksi suomalainen mies ei puhu tunteistaan ??; Siksi koska suomalaisella miehellä ei saa olla tunteita eikä huolta lapsista.

Vihaan tätä perverssiä yhteiskuntaa!

[/quote]

Sä oot varmaan se isukki joka täällä aiemmin kertoi, ettei tapaa lapsiaan, koska exä saisi silloin "lomaa" lapsista. Samoin et käy töissä kun silloin joutuisit maksamaan exälle elatusmaksuja. Exä sitten niillä rilluttelis ties mitä. Kun sen exän nyxäkin on niin varakas että joutaa elättää sun lapses.

Kaiken tämän jälkeen vielä itkit kun sossut on antamassa exälle yksinhuoltajuutta. Sä kun kuvittelet olevasi tosi hyvä isä ja vaadit itsellesi yksinhuoltajuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuvailemasi tapaus :DD

Vierailija
44/52 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"myöskään en tahdo ex-puolisoni hankkiman korvikeisän matkustelevan lapsieni kanssa koska en henkilöä tunne ja vaikka olisikin joku ihan ok. ihminen, en tahdo tätä ok. ihmistä minun sijalleni isäksi ja lasteni huoltajaksi."

Mä en pysty ymmärtämään tällaisia vanhempia - oli sitten kyse isästä tai äidistä. Kannattaisko tutustua tähän henkilöön? Kannattaisko käydä terapiassa purkamassa pahaa oloa exän nyxästä, niin ei tarttis kiukutella exälle ja OMILLE lapsille? Sun lapset ei oo syypäitä siihen, että sun ja exäs suhde ei toiminut. Sun lapsillas on myös vaikeeta kun niillä on joku "ok" ihminen sun tilallas - eikä sun asenteesi auta niitä mitenkään. Onko aikuisten todella näin vaikeeta olla aikuisia? "En tahdo" oli ihan ok vastaus kun sulta kysyttiin, haluatko olla exäs kanssa yhdessä. Mutta kun on kyse sun exäs nykyisestä elämästä, niin "en tahdo" on oikeesti "ei kuulu sulle". Varsinkin kun kyseessä on oletettavasti ihan OK ihminen - exäs mielestä jopa mahdollisesti enemmänkin kuin ok ihminen...

Vierailija
45/52 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 15:20"]

Olen vastoin tahtoani etävanhempi, enkä minä missään tapauksessa voi suostua myöntämään passia henkilölle johon luottamus on täydellisesti mennyt.

minun perusteeni on ollut, että haluan itse todeta ja turvata lasteni turvallisuuden ulkomaan matkoilla, koska kokemuksesta tiedän entisen puolison olevan kykenemätön huomaamaan vaaratilanteita.

myöskään en tahdo ex-puolisoni hankkiman korvikeisän matkustelevan lapsieni kanssa koska en henkilöä tunne ja vaikka olisikin joku ihan ok. ihminen, en tahdo tätä ok. ihmistä minun sijalleni isäksi ja lasteni huoltajaksi.

plus vielä se että tämä lasteni äiti ei ole antanut lapsiemme tavata isäänsä normaaleissa puitteissa vaan on saanut kaikki sopijapuolet puolellensa niin etten voi elää normaalia elämää lasteni kanssa.

Hänkin kutsuin passin myöntämättömyyttä kiusanteoksi josta ei siis todellakaan ole kyse, hän se tässä kiusaa.

perverssiä kaiken lisäksi on se että koska en myöntänyt passia niin se onkin lainmukaan syy purkaa yhteishuoltajuus ja nyt kehtaa hakea vielä yksinhuoltoa.

Lapsilta ei kukaan ole kysynyt mitään paitsi minä. lapsia tämä valtio selvästi vihaa koska sallii tällätavoin rikkoa lasten tunne-elämää. 

[/quote]

Mä muistan ton katkeruuden tunteen mikä mullakin oli kun ex-mies lähti uuden naisen matkaan.. jouduin muuttamaan meidän kivasta omistusrivarista kaupungin vuokrakämppään poikani kanssa. Surin mielessäni sitä tulevaisuutta kun ex vie lasta reissuihin ja ostaa sille kaikkea kivaa ja mulla ei ole varaa mihinkään. Silti mulla ei koskaan tullut mieleen että estäisin lasta tekemästä isin kanssa kivoja asioita.. Lapsi on viaton tilanteessa ja jos se saa lomamatkan ja pääsee etelään uimaan, mitä se on sulta pois, ei se lapsi lakkaa silti rakastamasta sua vaan sä ole aina sen elämässä tärkein mies. Se on rikkaus että lapsella on välittäviä ihmisiä ympärillään.. se voisi olla myös se kamala isäpuoli joka haukkuu eikä välitä.. Luulis sun ajattelevan että pääasia että lapsi voi hyvin ja on onnellinen. Koita päästä yli katkeruudesta ex-vaimoa kohtaan ja jatka elämääsi ja anna muiden olla onnellisia.

Mäkin olen päässyt elämässä eteenpäin ja itseasiassa matkustellut lapseni kanssa enemmän kun ex :)

Vierailija
46/52 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ette tajua bointseja, onko tarve väistää ja ymmärtää tahallisesti väärin. mua ei hittojakaan kiinnosta se exä ja mitä tekee, kunhan ei hitto vaan rajoita minun ja lasten elämää, nyt näyttää siltä että minua vaaditaan olemaan välittämättä lapsistani. on aivan aiheellinen pelko että se exä on voinut ottaa miehekseen psykopaatin joka jollainkeinolla pyrkii alistamaan lapsiani. rakkaus kun on sokea, etenkin naisten kohdalla, siltä näyttää. Jotain epäilyttävää täytyy olla miehessä joka pyrkii paikkaamaan toisen miehen lapsille isyyttä.

tietenkään en toivo että lapsiani näkee enemmän joku touinen mies kuin minä oikea isä, enkä sitäkään että se sortais niitä. sekään ei vaan käy että olen ulkopuolinen lapsieni elämässä ja kiva ihminen siellä pistää unohduksenpeittoa vaan korkeammalle.

katkerapalahan tää on kiistatta kun ei lapset ole elämässäni, vai ossaatteko naiskunta ajatella omalle kohdalle: mitäpä jos mies ei antaisi sinun välittää lapsistasi ja miespuoliset lastenvalvojat lähinnä vain vähättelisivät äidin roolia lasten elämässä. Olisiko oikein , mitä nainen silloin tekisi??? 

Vierailija
47/52 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 16:35"]

Ei nyt ette tajua bointseja, onko tarve väistää ja ymmärtää tahallisesti väärin. mua ei hittojakaan kiinnosta se exä ja mitä tekee, kunhan ei hitto vaan rajoita minun ja lasten elämää, nyt näyttää siltä että minua vaaditaan olemaan välittämättä lapsistani. on aivan aiheellinen pelko että se exä on voinut ottaa miehekseen psykopaatin joka jollainkeinolla pyrkii alistamaan lapsiani. rakkaus kun on sokea, etenkin naisten kohdalla, siltä näyttää. Jotain epäilyttävää täytyy olla miehessä joka pyrkii paikkaamaan toisen miehen lapsille isyyttä.

tietenkään en toivo että lapsiani näkee enemmän joku touinen mies kuin minä oikea isä, enkä sitäkään että se sortais niitä. sekään ei vaan käy että olen ulkopuolinen lapsieni elämässä ja kiva ihminen siellä pistää unohduksenpeittoa vaan korkeammalle.

katkerapalahan tää on kiistatta kun ei lapset ole elämässäni, vai ossaatteko naiskunta ajatella omalle kohdalle: mitäpä jos mies ei antaisi sinun välittää lapsistasi ja miespuoliset lastenvalvojat lähinnä vain vähättelisivät äidin roolia lasten elämässä. Olisiko oikein , mitä nainen silloin tekisi??? 

[/quote]

On myös mahdollista, että tuo mies on paljon mukavampi mies ex vaimollesi kuin sinä olit ja voi olla, että on jopa parempi isähahmo lapsillesi. voitko sinä kuvitella sellaista mahdollisuutta? 

Oletko todella noin katkeroitunut, että heti spykopaatteja näät uuden miehen muodossa??!!

Vierailija
48/52 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei ole. tiedän myös että tekee lapsilleni myös kipeää. törkeää vähätellä. väistit taas kysymyksen.

Vierailija
49/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itsellä nyt tilanne, että exä ei anna lupaa lapsen passiin. Tässä tapauksessa viranomainen eli poliisi selvittää asiaa puhelimitse exältä, että miksi ei anna lupaa. Viranomainen pystyy myöntämään passin ilman toisen huoltajan lupaa, jolloin tähän tarvitaan kopiot lapsen matkavakuutuksesta, matkustusasiakirjasta (eli siis maksetusta matkasta) ja lisäksi kirjallinen selvitys asiasta, miksi exä ei (luultavasti) anna lupaa passiin. Hankalaksi menee siis yksinkertainen asia, mutta kiusa se on pienikin kiusa!

Vierailija
50/52 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

inhoan tällaisia aloittajia, joille jo tarjotaan vastaus kysymykseen ja silti pitää vängätä vastaan.

Mutta kun se ei ole mikään vastaus.

Poliisi ei voi oikeuden yli kävellä. Jos poliisi myöntää passin ilman huoltajan suostumusta ja huoltaja vie asian oikeuteen ja sitten voittaa sen niin toinen huoltama menettää huoltajuuden.

Ainoastaan oikeus voi tuollaisen asiat todellisuudessa määrätä.

Vierailija
51/52 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"myöskään en tahdo ex-puolisoni hankkiman korvikeisän matkustelevan lapsieni kanssa koska en henkilöä tunne ja vaikka olisikin joku ihan ok. ihminen, en tahdo tätä ok. ihmistä minun sijalleni isäksi ja lasteni huoltajaksi."

Mä en pysty ymmärtämään tällaisia vanhempia - oli sitten kyse isästä tai äidistä. Kannattaisko tutustua tähän henkilöön? Kannattaisko käydä terapiassa purkamassa pahaa oloa exän nyxästä, niin ei tarttis kiukutella exälle ja OMILLE lapsille? Sun lapset ei oo syypäitä siihen, että sun ja exäs suhde ei toiminut. Sun lapsillas on myös vaikeeta kun niillä on joku "ok" ihminen sun tilallas - eikä sun asenteesi auta niitä mitenkään. Onko aikuisten todella näin vaikeeta olla aikuisia? "En tahdo" oli ihan ok vastaus kun sulta kysyttiin, haluatko olla exäs kanssa yhdessä. Mutta kun on kyse sun exäs nykyisestä elämästä, niin "en tahdo" on oikeesti "ei kuulu sulle". Varsinkin kun kyseessä on oletettavasti ihan OK ihminen - exäs mielestä jopa mahdollisesti enemmänkin kuin ok ihminen...

Exän nyxällä ei pitäisi olla mitään oikeutta edes koskea lapsiin.

Minä itse olen vienyt oikeuteen asti jopa tapauksen kun exäni nykyinen yritti komentaa lapsiani johon hänellä ei ole mitään laillista oikeutta. Lapsella on kaksi vanhempaa eikä muilla ole mitään sanomista mihinkään asiaan. 

Vierailija
52/52 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän nyxällä ei pitäisi olla mitään oikeutta edes koskea lapsiin.

Minä itse olen vienyt oikeuteen asti jopa tapauksen kun exäni nykyinen yritti komentaa lapsiani johon hänellä ei ole mitään laillista oikeutta. Lapsella on kaksi vanhempaa eikä muilla ole mitään sanomista mihinkään asiaan. 

Mitäpä oikeus sanoi?