Miksi auto savuttaa aamuisin aluksi niin paljon?
Mistä se johtuu että ekaan risteykseen asti tulee pakoputkesta ihan harmaata pakokaasua? vähän ajan päästä ei enää kaasua näy.
Kommentit (5)
Jos siniharmaata, siinä palaa öljyä. Silloin mitä oletettavimmin on kyse mainituista venttiilivarren kumeista ja öljyn palamisesta.
Jos taas harmaata, niin kyse lienee kylmästä koneesta ja veden & pakokaasun sekoituksesta, joka tasoittuu koneen lämmetessä.
Vähän kuulostais että venttiilit kyllä "kolisee".
Kuis hintava remontti sen on?
Jos venttiilinvarren kumit valskaa öljyä niin siniharmaata savua tulee lämpimästäkin koneesta, varsinkin kiihdytettässä.
Kylmästä koneesta tuleva harmaa savu on vesihöyryä ja johtuu siitä, että ruisku antaa rikkaampaa seosta kylmälle koneelle. Lämpimän koneen seos on laihempi jolloin vettä tulee vain vähän.
Jos venttiilinvarren kumit valskaa öljyä niin siniharmaata savua tulee lämpimästäkin koneesta, varsinkin kiihdytettässä.
Kylmästä koneesta tuleva harmaa savu on vesihöyryä ja johtuu siitä, että ruisku antaa rikkaampaa seosta kylmälle koneelle. Lämpimän koneen seos on laihempi jolloin vettä tulee vain vähän.
Eipä välttämättä tule. Jos ne on vain vähän väljät, niin normaaliajossa venttiilivarsien kautta ei juuri öljyä palotilaan tule.
Siksi ensimmäinen oire venttiilivarren kumien löystymisestä on nimenomaan se, että savu on siniharmaata vain sen jälkeen, kun auto on seissyt pitkään, ts. nokka-akselilta valuu öljyä hiljalleen palotilaan, jonka jälkeen se palaa pian pois käynnistämisen jälkeen.
väljät venttiilivarren kumit voi moista aiheuttaa. Ja korjaaminen maksaa.