Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvot kallisarvoisia...

Vierailija
12.11.2010 |

asiassa jota en vain käsitä. Onko miehesi välinpitämätön, ei tahallaan mutta ei vain osaa osoittaa tunteitaan tai välittää tuntemuksia.

Mieheni on tällainen. Itsekäs ja välinpitämätön. Sanoo että rakastaa minua ja lapsiamme mutta ei sitten millään tavalla osaa näyttää sitä.

Mikä neuvoksi. Itse voin huonosti ja lapset taas kärsii tästä. Jos en sano asioista ne vaivaa minua, jos sanon se on nalkuttamista. Mies sanoo että se että minulla on paha olla on viimeinen asia mitä hän haluaa. Tiedän että olen itse vastuussa omasta hyvinvoinnistani, mutta voinko jatkaa näin??? Onko sinulla samanmoisia kokemuksia, miten selviät niistä tai miten asiat muuttuu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain" viestinnällisistä, vuorovaikutuksellisista ongelmista eikä siitä perustasta, että oikeaa rakkautta ja välittämistä ei olisi.

Suosittelen Kataja ry:n parisuhdekursseja. Niitä on eri-ikäisille ja eri elämäntilanteissa oleville. Niissä opetetaan ihanalla tavalla juuri tätä oikeaa viestintää: miten kerron tunteistani ja tarpeistani toiselle ja miten toisaalta opin kuuntelemaan hänen tarpeitaan (keskeuttämättä, tulkitsematta ym)

Teillä en usko olevan perustavanlaatuisia ongelmia, vaan tarvitsette vain harjaantumista ja uutta strategiaa.

Ei kun kursseja selaamaan ja ilmoittautumaan!

Vierailija
2/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kuulema rakastetaan, mutta minä en arvosta häntä. Hän loukkaa tahattomasti tai tahallaan "pikkuasioilla" joita tulee niin tiheään, että yksi pieni on jo aika iso. Joskun kuulin ohjeen, että toista ei voi muuttaa väkisin, mutta jos itse käyttäytyy päinvastaisesti kuin yleensä se herättäisi muutosta. Mutta ehkä mun voimat ei sitten riittäneet sitä jatkamaan, kun edes joskus haluaisin vastauksen joka olisi edes ystävällissävyinen eikä kriittinen/irvaava tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://katajary.fi/pariskunnille/rikasta-minua

ja oli siellä paljon muitakin. Tämän kävimme mieheni kanssa ja oli yksi ihanimpia kokemuksiamme. (ja en ole mikään Katajan työntekijä tms vaan ihan kurssilaisen muodossa näitä ehdotan)

Vierailija
4/4 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Olen itse asiassa katsonut juuri nuita kursseja ja tilasin joskus sieltä oppaan "solmuja parisuhteessa". Hyviä neuvoja mutta luulen myös että meillä lähinnä ongelmana niiden soveltamisessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi