avioliiton eteen pitäisi tehdä enemmän töitä..
tuntuu että kaikki eroavat..miten avioliitot ajautuvat eroon niin useissa tapauksissa.Itse olen ollut mieheni kanssa vasta pari vuotta joten en osaa omasta kokemuksesta sanoa tähän mitään. eikä tämän kirjoituksen ole tarkoitus paheksua avioeroon päätyneitä,omatkin vanhempani erosivat mutta olimme kyllä siskoni kanssa jo teini-iässä ja vanhemmat erosivat ystävinä ilman kiistoja ja monet joulut eron jälkeenkin vietettiin vielä yhdessä. Mutta kuinkakohan moni pari menee esim.terapiaan tms.jotta liito saataisiin kuntoon(tietenkin molempien tulee haluta tätä).Annetaanko sen rakkauden vain kuolla vai mitä?pettäminen on tietenkin asia joka rikkoo luottamuksen niin täysin että en tiedä mitä itsekään tekisin...Eilinen 45min.käsitteli avioerolapsia ja oli kyllä surullista kuultavaa...voisitteko kuvitella jatkavanne liittoa lasten takia edes muutamalla vuodella(jos lapsi vaikka vuoden vanha) jotta lapsi kykenisi käsittämään kahden kodin käsitteen?olettaen että toisen kanssa on hyvä olla vaikka ei rakastakkaan,tiettý jos ilmenee vaikka väkivaltaa niin kulissiliitto ei tule kysymykseenkään. päätyvätkö liian erilaiset ihmiset vain jotenkin naimisiin,vai muuttaako vuodet ihmistä niin paljon että pitää sitten 10 vuoden päästä erota..?
Kommentit (4)
tuntuu että kaikki eroavat..miten avioliitot ajautuvat eroon niin useissa tapauksissa.Itse olen ollut mieheni kanssa vasta pari vuotta joten en osaa omasta kokemuksesta sanoa tähän mitään. eikä tämän kirjoituksen ole tarkoitus paheksua avioeroon päätyneitä,omatkin vanhempani erosivat mutta olimme kyllä siskoni kanssa jo teini-iässä ja vanhemmat erosivat ystävinä ilman kiistoja ja monet joulut eron jälkeenkin vietettiin vielä yhdessä. Mutta kuinkakohan moni pari menee esim.terapiaan tms.jotta liito saataisiin kuntoon(tietenkin molempien tulee haluta tätä).Annetaanko sen rakkauden vain kuolla vai mitä?pettäminen on tietenkin asia joka rikkoo luottamuksen niin täysin että en tiedä mitä itsekään tekisin...Eilinen 45min.käsitteli avioerolapsia ja oli kyllä surullista kuultavaa...voisitteko kuvitella jatkavanne liittoa lasten takia edes muutamalla vuodella(jos lapsi vaikka vuoden vanha) jotta lapsi kykenisi käsittämään kahden kodin käsitteen?olettaen että toisen kanssa on hyvä olla vaikka ei rakastakkaan,tiettý jos ilmenee vaikka väkivaltaa niin kulissiliitto ei tule kysymykseenkään. päätyvätkö liian erilaiset ihmiset vain jotenkin naimisiin,vai muuttaako vuodet ihmistä niin paljon että pitää sitten 10 vuoden päästä erota..?
Sinä luuklet että suurin osa avioeroista on kevein perustein. Minä erosin väkivallan ja henkisen painostuksen takia, kuten muutkin ystäväni, älykkäät naiset. Meitä ei poljeta.
olivat syynä erooni. Ihmiset luulevat tietävänsä toisten asiat/parisuhteen tilat mutta hyvänpäiväntutuille harvemmin toitotetaan miten oikeasti menee...Kulissia on yllättävän helppo pitää pystyssä...
aseman nostamisesta nykytasolle. Nainen on pääsyt tavoitteeseensa, päässyt kotoa pois, saanut vapautensa ja äänensä kuuluviin. Lapset on ulkoistettu päiväkotiin. Mies on saatu poljettua palveluskoiraksi ja miehen rooli on vähintäänkin hiostava nykypäivänä.
Mitä tästä on seurannut, perheiden pahaa oloa, ei ole enää ÄITIÄ!
(yksittäinen tapaus siis) ei olisi ollut edes kovinkaan paha asia.
Ex-mies valehteli vähän kaikista perusasioista, milloin tulee kotiin, missä on jne. En ollut mikään mustankipeä kyylä vaan saatoin saatoin soittaa ja kysyä (jos ruokaa tai minulla menoa tms syystä) milloin on tulossa kotiin esim kaveriltaan. Saattoi vastata että noin puolen tunnin päästä kun pelaa jotain peliä tms. Ei näy ei kuulu ja keskellä yötä rymyää kotiin kännissä ja yrittää vieläkin valehdella, loppujen lopuksi selviää että on ollut baarissa eikä muka ole uskaltanut kertoa minulle koska suutun aina...huoh..
Tuota samaa joka asian kanssa. Siihen vielä päälle se ettei toinen halua keskustella mistään ja läheisyyttä ei papin aamenen jälkeen ole ollut ja toista pidetään itsestään selvyytenä.
En halunnut jatkaa kulississa jossa toinen tahallaan ärsttää ja provosoi ja ilman rakkautta ja seksiäkin olisi pitänyt vielä jaksaa.
Mies ei halunnut terapiaa ja päiväksi tai pariksi jaksoi "muuttua", eli olla se ihminen johon rakastuin ja jonka kanssa menin naimisiin.