Mitä sukat lapselle gore-texeihin, että tarkenee pakkasilla?
Kommentit (24)
aika tietämättömiä myyjiä muuten K-kengässä.
Mistä lie kenkämyyjät tietonsa ottavat, mutta tähän samaan väitteeseen törmää muissakin kenkäkaupoissa, että villasukkaa ei saisi laittaa goreihin.
Tänä syksynä yksi myyjä suuttui mulle, kun haki väitteensä tueksi gore-valmistajan ohjekirjan, ja siellä sanottiin sama, mitä olin hänelle kertonut, että goreihin villa(sekoite)sukka :-)
TIPS! Undvik bomullsstrumpor på vintern, de binder fukt och kyler ner foten.
Använd ullstrumpor som värmer även om foten blir fuktig.Eikös tuo tarkoita, että kannattaa käyttää villasukkia?
Ja jos vaihtoehdot on a) puuvillasukka b) villasukka, niin kyllä se villasukka on parempi.
Se huono vaihtoehto on laittaa ensin puuvillasukka, ja siihen sitten villasukka päälle.
PS: itsekin voi tehdä _ohuita_ villasekoitesukkia. Tarvitaan vain riittävän ohutta lankaa ja ohuet puikot. Marketista saa esim. novitan tempo-lankaa, puikot 2, josta tulee hyvät sukat vaikka gore-kenkään.
aika tietämättömiä myyjiä muuten K-kengässä.
Mistä lie kenkämyyjät tietonsa ottavat, mutta tähän samaan väitteeseen törmää muissakin kenkäkaupoissa, että villasukkaa ei saisi laittaa goreihin. Tänä syksynä yksi myyjä suuttui mulle, kun haki väitteensä tueksi gore-valmistajan ohjekirjan, ja siellä sanottiin sama, mitä olin hänelle kertonut, että goreihin villa(sekoite)sukka :-)
Vuosia sitten kun vielä olin töissä kenkäkaupassa kävimme maahantuojan koulutuksessa jossa erikseen sanottiin ettei villasukkia saisi laittaa gore-tex kalvolla oleviin kenkiin. Syy oli että villa imee koskeutta josta syystä jalka saattaa tuntua kostealta. Asiakkaat valittivat etteivät kengät pidä vettä mutta tuo kosteus oli tullut jaloista eikä ulkopuolelta.
Tämä oli vastaus yli 10v sitten.
nosto