Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka lukenut psykologiaa lukiossa ja yliopistossa?

Vierailija
09.11.2010 |

Luin psykologian perusopinnot yliopistolla, mutta mulla ei ollut yhtään psykologian kurssia lukiossa. Tuli vaan mieleen, että kuinkakohan paljon ne olisi opintoja helpottanut, kun välillä olin kyllä niiiiiin pihalla noiden 500 sivuisten englanninkielisten kirjojen kanssa... Eli kuinka paljon on samaa asiaa lukiossa opetetun kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain perusjohdantoteoksella. Eikö teillä ollut mitään sellaista luettavana? Lukiossa tulee tutuksi lähinnä miten laaja psykologian kenttä on, hieman historiaa ja tietysti oppii käsitteitä (en yhtään vähättele, tärkeitä perusjuttuja, mutta todellakin omaksuttavissa helposti oikeista lähteistä)

Etkö koskaan itse tutkaillut lukion psykologian kirjoja? Niitähän saa ihan kirjastoistakin.

Vierailija
2/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistossa. Lukion psykan opinnot ei englanninkielisten opusten lukemisessa auta yhtään. Muutenkin lukion psyka on tosi yksinkertaista, se hyvä puoli niissä kuitenkin on, että kuuluisimmat teoriat ja tutkijat ovat tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöhemmin perusopinnot avoimessa yliopistossa. ei ollut mielestäni niin paljoa samaa, että lukiokurssit olisivat asiaa yhtään helpottaneet.

Vierailija
4/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain perusjohdantoteoksella. Eikö teillä ollut mitään sellaista luettavana? Lukiossa tulee tutuksi lähinnä miten laaja psykologian kenttä on, hieman historiaa ja tietysti oppii käsitteitä (en yhtään vähättele, tärkeitä perusjuttuja, mutta todellakin omaksuttavissa helposti oikeista lähteistä)

Etkö koskaan itse tutkaillut lukion psykologian kirjoja? Niitähän saa ihan kirjastoistakin.

En, kun vaan vähän sattumalta ajauduin kokeilemaan noita psykologian opintoja... sitten sainkin ne kaikki 5 kurssia kasaan ja perusopinnoista merkinnän! :)

Vierailija
5/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua otti vähän päähän se, että opetus ei ollut kovin kummoista ts. luennot olivat vain pieni pintaraapaisu ja yksin sai taistella noiden kirjojen kanssa. Lukiossa olisi varmaan opetus ollut parempaa, eli opettajan johdolla varmaan käydään kaikki asiat perusteellisesti läpi?

ap

Vierailija
6/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua otti vähän päähän se, että opetus ei ollut kovin kummoista ts. luennot olivat vain pieni pintaraapaisu ja yksin sai taistella noiden kirjojen kanssa. Lukiossa olisi varmaan opetus ollut parempaa, eli opettajan johdolla varmaan käydään kaikki asiat perusteellisesti läpi?

ap

Lukiossa asiat esitettiin myös todella yksinkertaistetusti. Ja eihän se yleensä ole tarkoituksenakaan, että luennoilla käydään tenttikirja läpi perusteellisesti!

Vierailija
7/7 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut sosiaalipsykologian peruskurssit, ja lukion psykasta oli siellä apua ainakin joidenkin kurssien kohdalla todella paljon. Käsiteltiin lähinnä niitä tunnetuimpia tutkijoita ja teorioita, mutta ilman pohjatietoja nekin olisi saattaneet olla vaikeasti hahmotettavia. lukiossa käytiin kaikki läpi niin yksityiskohtaisesti, ja nippelitiedolla oli ehkä enemmän merkitystä.