Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaako graavilohi?

Vierailija
09.11.2010 |

Voisin syödä iiisoon kasan joka ilta :/

Nyt olen saanut 10v lapseni mukaan tähän himoon ja tänäänkin iltapalaksi söimme ruisleipää ja graavilohta.

Viikon olen syönyt ihan joka päivä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt iltapalalla laittaa lohta leivälle, eihän siitä seuraa kuin hyviä rasvoja :) Mutta suolaista tuo graavilohi kyllä on.

ps. voi hiiiiiiisi miten alkoi itsekin tehdä sitä mieli... Olen raskaana ja himoinnut sitä jo monta kuukautta :( Onneksi vauva syntyy ennen joulua, jotne jouluna pääsen sitten herkuttelemaan :)

Vierailija
2/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahemminkin voisit syödä. lohi on rasvainen kala, mytta kalanrasva on ns. hyvää rasvaa ja on siis terveellistä. suolaahan noissa kaiketi on kuitenkin ja se saattaa turvottaa. minusta voit ihan hyvin syödä leivän päällä muutaman siivun illassa lohta, väittäisin, että parempi se, kuin kovaa rasvaa sisältävä juusto tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mikä tahansa.

Lohihan on melko rasvainen kala, joten jos sitä syö paljon, eiköhän energiaa saa enemmän kuin kuluttaa. Mutta kannattaako tällä asialla kovasti vaivata itseään? Jos paino pyrkii nousemaan, kannattaa tarkkailla koko ruokavaliotaan ja syömiään määriä.

Vierailija
4/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seuraa erityisesti vyötärön aluetta. Jos sinne tulee suomuja, niin olet muuttumassa kalaksi.

Vierailija
5/16 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie kans graavilohihullu, mutta suolaan kalaa vain 8-24 tuntia totutusta 48h. Kun lohen graavaa itse voi suolan määrää säädellä. NAMNAM aaah :D

Vierailija
6/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
7/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kala vaan se Leipä,  jonka päällä se on.

Vierailija
8/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihottaako ruisleipä? 

Vierailija
9/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lohta kun se tulee kauppaa, siis tuoreena ja gravaan itse. Laitan paljon vähemmän suolaa, kuin mitä valmiissa on

Vierailija
10/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota

Vierailija
11/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kuituista näkkileipää, tosin näkkärissä on enemmän hiilareita kuin täysruisleivässä. Lohi itsessään on terveellistä, Kalan rasvakin on terveellistä, ellet ihan vatsareunan rasvaa ahmi.

Graavauksen ongelma on suola. Se nostaa verenpainetta ja kerryttää myös nestettä. Minä pudotin graavisuolan määrän 1% tienoille. Suola saa just ja just maistua, mutten kala ei maistu kalalta.

Vierailija
12/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ruisleipä (vaikka leiväksi terveellistä onkin) levitteineen lihottaa enemmän kuin se lohi. 

Vierailija
13/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihottaako ruisleipä? 

Ei lihota, ruissarihan on ihan super foodia monessa mielessä. Tuo kala on tietty suolakalaa, mutta siin on kyllä niin paljon makua ettei sitä nyt kukaan kai monen sentin paksuista könttiä leivälle laitakaan, joten aivan hyvää ja huoletonta syötävää.

Vierailija
14/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mie kans graavilohihullu, mutta suolaan kalaa vain 8-24 tuntia totutusta 48h. Kun lohen graavaa itse voi suolan määrää säädellä. NAMNAM aaah :D

Ei tuollaista tuntisääntöä ole graavauksen kanssa. Eri asia jos suolaa kalaa, joissa voi olla lapamatoja. Itse syön parin-kolmen tunnin päästä graavilohta

Vierailija
15/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lohi mitään laihduttajan ruokaa ole kyllä. Kaloreita on paljon ja varsinkin kypsästä lohesta saa hurjan määrän kaloreita huomaamatta, kun sitä syö helposti ison palan. Mutta graavilohta syödään paljon pienempiä määriä. Siinä epäterveellistä taitaa lähinnä olla suolan määrä. Helposti ylittyy se 5 gramman suositus. 

Vierailija
16/16 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan suolaa nykyään kalaa 48 tuntia. Tulee ihan tönkkösuolaista. 12-16 tuntia on suositus. Eikä lapamadon munat ja muut muuten suolaamalla kuole, kuten joskus ennen vanhaan on luultu. Ne kuolee vain pakastamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi