Ulkoilu talvella ja raskausmaha?
Mitä päällepantavaa olette keksineet raskausmahan kanssa ulkoiluun?
Odotan jo kolmatta, mutta en tainnut kahdessa edellisessä juuri ulkoilla kun en muista että mitään ongelmia olisi ollut. Tai sitten olin vaan isomman takin ja äitiyshousujen kanssa pihalla.
Nyt kuitenkin paleltaa niin, että tarttis saada kunnon toppahousut ja takki.
Ootteko ostaneet isojen naisten kokoja tai myydäänkö jossain äitiystoppahousuja?
En keksi mitä pistäisi päälle reippaaseen ulkoiluun. Normaali mammahousuissa ei tarkene. Hrr.
Kommentit (13)
mun housut kun vielä sattuvat olemaan muuten ihan liian isot. Käytin myös miehen ulkoiluhousuja henkseleiden kera.
Eli henkselilliset toppahousut vetskari auki. Yläosana oli välillä iso miesten fleecepaita, sit ompelin itse mammamallisen villakangastakin joka mahtui ihan loppuun asti hyvin.
Tuo lasketteluhousut auki kuulostaa ihan hyvältä :)
t. ap
Tuo lasketteluhousut auki kuulostaa ihan hyvältä :) t. ap
henkselittömät toppahousut, joissa vetskari auki ja housuja ylhäällä pitämässä sellaiset lasten hanskojen pidikkeet, siis ne "nipsut". Viritin ne siihen vetskarin kohdalle poikittain, hyvin pysyi:)
eli lasketteluhousut ja takista vyötäröä löysemmälle. Ei siis oo tarvinnut mitään eri vaatteita.
Mutta nyt kyllä mietityttää sama kuin ap:tä, sillä se mun laskettelutakki on nykyään jo ihan kulahtanut, eikä se lämmitä pakkasilla. Ja mun ainoa lämmin takki on sellainen vähän vartalonmyötäinen untuvatakki. Tuskin mahtuu enää talvella vatsan päälle.
Eikä kiinnostais ostaa mitään uusia takkeja, kun rahaa tarvittais ihan muualle. Mutta jos on pakko ostaa, niin ehkä sellaselle uudelle laskettelutakille olis käyttöä myöhemminkin. En vaan haluaisi mitään ylikokoista pitää seuraavat kymmenen vuotta (mikä on mun vaatteiden käyttöikä).
Eli tällaiselle pihille ihmiselle nää raskausvaatteet on jonkinlainen ongelma, kun mitään ei raaskisi hankkia.
Takin malli on sellainen, että se sopii loistavasti myös raskauden jälkeen eli on nyt normaalikäytössä ulkotakkina. Irrotettava vuori, joten menee melkein läpi vuoden. Tuulenpitävä ja vedenpitävä. Sopivan pitkä. Loistava lasten kanssa ulkoillessa, joten raaskin satsata siihen.
Koko talven ulkoilin hirveän näköisenä, mutta lämpimästi varustautuneena :). Käytössä oli siskolta lainatut liian isot henkselilliset toppahousut ja laaja, kulahtanut toppatakki jostain 90-luvulta. Olin tosi onnellinen, kun sain kipata sen sukulaisen vaatehuoneen perukoilta löytyneen hirvitystakin kierrätykseen!
Äitiystoppahousuja etsin kaikkialta, mutta niitä ei ole. Missymom on kai joskus myynyt, mutta ei enää. Kirppareilta löytyy kohtuuhinnalla takkeja, joihin mahakin mahtuu.
Mä käytin mieheni takkeja, jotka todellakin ovat muuten kauhean isoja, mutta eipä muutakaan mahdollisuutta ollut. Tosiaan jos raha on tiukilla, suosittelen tutkimaan kirpparien suomia mahdollisuuksia. Kun olennaisinta on kuitenkin lämmitysominaisuus kun puhutaan ulkoiluvaatteista. Isoja villapaitoja sinne takin alle, jos takki ei lämmitä tarpeeksi.
ja ompele niihin resoria vatsan kohdalle. vähän tuunailet. tai pyydä ompelutaitoista ystävää tai ompelijaa tekemään.
siirsin napit, niin että siitä tuli yksirivinen. Sillai pärjäsin.
miehen toppahousut jalkaan :D Henkselit vaan piukemmalle, loppuaikoina niistäkin tosin piti jättää vetskari auki... (vaikka mä olen norm. alle 50kg ja mies yli 80kg) Ja äidiltäni muistaakseni lainasin isomman takin. Miehen takki oli jo liian iso. Jonkun takin hommasin kirppariltakin "siistimmäksi takiksi", kun mikään takki ei meinannut mahtua kiinni enää...
kuminauha olkaimisia lasketteluhousuja.Vetoketju piti jättää auki oikeestaan jo puolista välin raskautta, mutta henkselit pitivät housut ylhäällä...ei mitkään kaunokit mutta toimi...samoin yläosaksi housuihin kuuluva reilun kokoinen takki ilman että kiristi kuminauhaa vyötäröltä...loppu ajaksi hain äidiltä lainaan isomman untuva takin (vanha Joutsenen malli) tarkeni!!!