Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sisustusarkkitehtejä tai muita hyväsilmäisiä sisustajia linjoilla?

Vierailija
09.11.2010 |

Olen 2 v taistellut pitkän ja kapean olkkarimme kanssa. 2 ehjää seinää päissä, joihin telkkarin saa. Toisella pitkällä seinällä maisemaikkuna, vastapäätä ei seinää olekaan, vaan takka rajaamassa tilan eteenpäin. Jos haluan nähdä telkkarin, takan ja maiseman on sohvalle tasan 1 paikka. Sen taakse jää pieni, kökkö tyhjä tila, joka näkyy ruokailutilaan. On tosi ontonnäköinen. Sohvaa ei voi työntää takaseinään kiinnikään, koska sitten tarvitsemme kaukoputken nähdäksemme (42 tuumaisen) telkun.

Olen kääntänyt sohvan vinottain, jolloin tila on luontevamman näköinen. Jostain luin, että vinoon asetettu sohva on sisustusmoka. Miksi? Eikö se koskaan voi olla hyvä ratkaisu?

Eihän se haittaa mitä muut ajattelevat, mutta mietityttää mistä tuo väite tulee?

Miten muut joilla vastaavanlainen olkkari ja pidätte modernista, avarasta tyylistä olette ongelman ratkaisseet?

Kiitos, jos joku jaksoi lukea läpi tämän maailmojasyleilevän ongelmani..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitäisi päästä näkemään. sitten voisin auttaakin!

mikään ei munusta ole sisustusmoka jos itse siinä viihtyy ja se on asujansa näköinen:) joten sohva vinoon vaan jos se paras siinä on!

-sisustus suunnittelija

Vierailija
2/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tuohon nimenomaiseen sisustusmoka-asiaan, mutta tuntuu että aina tällaiset perustelemattomat nyrkkisäännöt on laukonut joku pätemisentarpeinen hölmö, joka ei ole halunnut tajuta että kaikkeen on aina poikkeuksensa ja on toisenlaisiakin ajatusmaailmoja kuin laukojan oma. Totta kai se voi olla hyvä ratkaisu joskus.

Mutta mietin että jos teidän olkkari on pitkä ja kapea, olisiko mahdollista tehdä sinne kaksi istuinryhmää, niin että yhdeltä sohvalta ei tarvitsisi yrittääkään nähdä kaikkea. En tiedä hahmotanko sitä teidän tilaa oikein etkä kerro miten suuri tila on, mutta saisiko sinne sohvan tai sohva+nojatuoli-ryhmän niin että niistä näkee eri suuntiin asettumalla sekä takan että telkkarin, ja asetella sitten erikseen pari nojatuolia tai pienemmän sohvan ikkunoiden eteen, vaikka tyyliin lukulampun ja pienen kahvikupinlaskupöydän kanssa. Vai miksi teillä on päädytty siihen yhteen ainoaan sohvaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitäisi päästä näkemään. sitten voisin auttaakin! mikään ei munusta ole sisustusmoka jos itse siinä viihtyy ja se on asujansa näköinen:) joten sohva vinoon vaan jos se paras siinä on! -sisustus suunnittelija

Vierailija
4/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa.

Et uskalla mitään yleispätevää neuvoa antaa, miten pitkän kapean tilan saa avaraksi? Kahteen osaankaan halua jakaa (eikä niin paljoa tilaa olekaan)? En ole edes sohvan lisäksi nojatuolia saanut mihinkään laitettua, kun mielestäni tukkii tilan heti..

Pitänee sitten ihan suunnittelija kotiin tilata =)

Vierailija
5/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-negatiivista vastausta.

Vierailija
6/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti imetin puolivuotiastani samaan aikaan, joten se tuli vähän nyt sillai vasemmalla kädellä kirjoitettua!

Pahoittelen kovasti.

Itse et sitten pidenpään uskaltanut kirjoittaa tai kommentoida itse asiaa ettei vain pilkka lankea omaan nilkkaan?

Mutta siis peilithän on se varmin tapa saada avaruutta lisää, mutta sekään ei sovi joka tilaan. ja sitä pitää soveltaa oikein.

Mutta sitten on paljon muitakin kikkoja.

Suosittelisin kokeilemaan sisutussuunnittelijaa, ja jos ajatus tuntuu jo valmiiksi liian kalliilta, niin kannattaa kysellä esim. vasta sisustussuunnittelijoiksi opiskelevilta ideoita!

Aika usein saa kivoja vinkkejä ja opiskelijat kokemusta, joten palveluksista ei välttämättä tarvitse maksaa mitään!

Ja jos ajatus ei miellytä, sitä ei ole pakko toteuttaa:)

Tsemppiä:)

-Nro 2; huono oikeinkirjoittaja, mutta kuitenkin koulussa aina äidinkieli ollut 10. Kiitos ja anteeksi arvon av taas kerran!

Vierailija
7/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ladata sen vaikka Aijaa.comin kautta.

Itsekin olen yrittänyt pitkässä tilassa tavoittaa avaruuden tuntua ja saada yhtäaikaa kompaktia monipuolista oleskelutilaa. En ole onnistunut, joten olen tyytynyt vetämään kulkuväylät tyhjiksi ja sitten muualle sijoitellut "oleskelupisteitä", eli yhdessä suunnassa katsotaan sitä telkkaria, toisessa suunnassa on ruokapöytä ja kolmannessa lukunurkkaus. Ei niiden kulkuväylienkään tarvitse mitään valtavan väljiä olla, olen huomannut että se avaruus kääntyy helposti kolkkoudeksi joten on kivempi että on vähän kodikkaampi mittakaava. Olen myös yrittänyt valita sellaisia vähän sirompia huonekaluja, panssarivaunun mallisen ja kokoisen sohvan kanssa ei oikein saa sitä avaruutta millään :D.

Vierailija
8/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen olkkarimme oli isompi ja olen myös harkinnut pienemmän sohvan hankintaa. Pitänee näin tehdä ja jättää myös nuo kulkuväylät, vaikka pienetkin. Onhan sitä tilantuntua, kun sohva on välillä ollut seinässä kiinni, mutta ehkä tosiaan kolkko on oikea sana, jotain outoa siinä on ollut. Kuten huomaatte, olen vähän perfektionisti ja intohimoinen harrastelijasisustaja..

Vierailija
9/9 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan vähän vaikea näin kirjaimellisesti hahmottaa, ainakin itselläni. Ehkä menee ihan pieleen arvaukseni, mutta saisitko telkkarin nurkkaan ja (kulma)sohvan sitten ikkunan eteen?