Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat, perushoitajat listataan suurimmat

Vierailija
08.11.2010 |

virheenne mitä olette työssänne vahingossa tehneet?Uskallatteko kertoa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin väärän annostuksen lääkettä. Kaksi tablettia yhden sijaan, ja vielä ohjaajan seuratessa. Ei ollunna kivaa.

Vierailija
2/6 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

insuliinin antanut, en katsonut listasta. Olin vasta opiskelija, mutta olin sijaisena töissä.

Verensokereita seurattiin tarkasti, mutta 115kg mummon insuliiniresistenssi oli sitä luokkaa että insuliinilla ei ollut mitään vaikutusta verensokereihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Luulin puhelimessa ollutta omaista väärän potilaan omaiseksi.

2. Annoin väärän annoksen lääkettä... potilas oli tarkkailussa ja lääkärin seurannassa yön. Mitään ei tapahtunut.

Vierailija
4/6 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustuksena että henkilöillä sama etunimi ja sukunimessä pieni ero, tyyliin Oksanen/Oksala. Onneksi ei mitään käyny.

Vierailija
5/6 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veritulpan liuotukseen tarkoitettua lääkettä. Virhettä ei hoksannut edes minua ohjannut vanhempi sairaanhoitaja. Tajusin sen tarkistusrutiineissa lopulta itse ja hälytin lääkärin.

Potilasta seurattiin tarkasti ja loppujen lopuksi ylimääräinen liuotus luultaavsti pelasti hänen henkensä. Hänelle oli kehittynyt samoihin aikoihin uusia veritulppia alkuperäisen alaraajatulpan lisäksi keuhkoihin. Näistä ei tiedetty vielä. (potilaalle ja omaisille kerrottiin asianmukaisesti tapahtuneesta)

Muistan vieläkin miltä tuo tuntui 12 vuotta sitten. Tuntui että itseltä lähtee jalat alta kauhusta, että on tehnyt jotakin kohtalokasta.

- Onneksi voittopuolisesti on päinvastoin hoksannut monia piileviä, henkeä uhkaavia juttuja ja voinut pelastaa.

Vierailija
6/6 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että unohdin ns. "samean" insuliinin sekoittaa tasaiseksi ennen pistämistä.

Työkaveri sen sijaan pisti pitkävaikutteisen insuliinin sijaan ihan järjettömän ison määrän nopeavaikutteista insuliinia potilaaseen (siis nopeavaikutteista saman määrän kuin pitkävaikutteista olisi pitänyt pistää, ja määrä siis todellakin suuri!!).

Kumpikin tapaus päättyi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi