Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka on asua Koivukylä (Vantaa)?

Vierailija
08.11.2010 |

Ihan vaan uteliaisudest kyselen, kannattaako sinne muuttaa asumaan? Lähinnä ajattelin että onko se kovinkin levotonta seutua kun en tuota Vantaata nyt muutenkaan niin hyvin tunne.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä on hyvä paikka jolen asunut siellä 18 vuotta ja kaveerannut "maahanmuuttajien kanssa" ovat hyviä kavereita nykyäänkin minulle ei Eroa paljon ja siellä välil on juoppoja tullut vastaan mut kaikkiallahan niitä tulee

Vierailija
62/111 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylällä ei ollut hyvä maine 20 vuotta sitten omassa nuoruudessani. Oudoimmat tyypit jotka liikkuivat porukoissamme olivat koivukylästä. Tänä päivänä voisin asua koivukylässä jos olisin sinkku ja haluaisin asua halvemmalla. Öisin tuskin liikkuisin yksin. Lapsia en minäkään siellä kasvattaisi. Citymarketti on ok ja siellä joskus käyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä muuttaisi sinne, täysi slummi koko paikka. täynnä somaleja ja mustalaisia ei kattana kävellä iltamyöhään yksin 

Vierailija
64/111 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:20"]

Aika hauskaa lukea näitä ;) Asuin opiskeluaikojen päätteeksi Kannelmäessä joka on siinä Myyrmäen vieressä mutta Hkin puolella. Sitten muutin tuonne täällä vitun kurjaksi mestaksi haukuttuun Myyrmäkeen ja sieltä Koivukylään. Oon akateemisesti koulutettu mies ja voin sanoa, että kyllä sitä kelpaa asustaa ihan noissa kaikissa paikoissa. Vanha-Koivukylä (Leinelän pysäkin lähellä) on Koivukylästä se paras paikka. Ja kuten tuossa edellä joku mainitsi, niin ihan ihmisiä täälläkin asuu. Jos juoppolaan lähtee räyhäämään niin turpaan saa tottakai, mutta se onnistuu yhtä hyvin Hkissa, Espoossa, Hyvinkäällä, Oulussa ja Timbuktussakin.

[/quote]

Ei Kannelmäki ole Myyrmäen vieressä, siinä on useampi kilsa ja Malminkartano välissä.

Vierailija
65/111 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on asua. Siellä se läski tummuu väärintekijöllä.

t: Koivuniemen herra

Vierailija
66/111 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi hymähtäen lukenut näitä viestejä. Olen asunut koko ikäni Koivukylässä, ja ala-asteeni kävin ihan niiden suurien "kolkkojen" kerrostalojen keskellä sijaitsevassa koulussa. Tullut asuttua vanhassa Koivukylässä nykyisen postin takana ja nykyään täällä "pahamaineisella" puolella. Kirjaston aka keskustan vieressä on paljon baareja ja siellä nuorisojoukot ja seudun puliukot tykkäävät pyöriä, mutta ei niissäkään sen ihmeellisempää.

Ei kyllä mitään semmoista menoa, että slummiksi pitäisi kutsua. Kaupat ja liikenneyhteydet lähellä ja tänne on rakennettu uusia taloja. Asema on turvallinen ja sitä käyttää sadat ihmiset päivittäin. En kyllä tiedä onko mikään Vantaan juna-asemista todella turvallinen yöllä. Tuntuu myös, että Koivukylän kauheuksista tykätään liioitella ja jos todella kokee maahanmuuttajat ongelmaksi se ehkä kertoo enemmän ihmisestä itsestään kuin maahanmuuttajista...

Vierailija
67/111 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kirjaston ympäristö on nykyään juurikin sitä juopposlummia mitä parhaimmillaan Suomesta löytyy.

Onneksi siihen tulee muutos, kun Prismaa aletaan rakentamaan. Häviää se nolo Koivutori siitä. Pääsee mannetkin myymään piriään sitten ihan jonnekin muualle. < tämäkin taivahan tosi, kun Lidlissä käy, niin ainahan siinä Mersun ikkunasta joku parikymppinen jantteri myy aivan avoimesti ihan mitä vaan. Mullekin. Tämmöiselle täti-ihmiselle. Soittanut joka kerta poliisit.

Itse en päästä teinejäkään (vaikka käyvät Koivukylän yläastetta, mainettaa rauhallisempi koulu tänä päivänä) Koivukylän kirjastoon. Aina on ne rappuset täynnä ties mitä paskahousua päihteissään. Alepassa juuri piipahdin tällä viikolla ysin pintaan töistä tullessani, minä ostin maitoa ja muut osti kaljaa minkä kerkiivät. Sitten oli pikkumuksuja vittuperkeleitä huutamassa pihalla röökit suussa.

Rekolasta ja muuttoa harkittu, miksi lasten tarvitsis päihderiippuvaisia päivittäin nähdä.

Vierailija
68/111 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä slummi missä mamuja ja spurguja. Mutta mieluummin Koivukylän kuin rekolan asema. Rekolan asemalla ilkivaltaa ja varkaita. Kerran oli joku mummo ryöstetty. Vähän ihmisiä ja koko asema "piilossa" ettei sinne näe. No koivukylässä taas tapettiin joku.

Vierailija
69/111 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku somalia koko koivukylä ja meno sen mukaista, smugut mukaan lukien eli ryöstöjä, rosmoilua ymta kujeilua. En varmana asemalta himaani kulkis ku sähkölamautin handussa, no ehkä päiväsaikaan pikasesti hilpasten. Lukekaa vaik iltapäivälehdistä, usein on otsakkeissa ja koko aika sattuu ja lujaa ja tapahtuu. Ja kersat viel paikallis kouluun, apua. Ohan siel kaiketi moskeija ja korraani skole.

Vierailija
70/111 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghettoläävä tästä on pikkuhiljaa tulossa, kehitys huimaa tähän suuntaan.

Vierailija
71/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä on melkeen yhtä kauhea paikka kuin Myyrmäki :S Ja siis Myyrmäki on oikeasti ihan vitun paska mesta ja se kauppakeskus muistuttaa lähinnä teurastamoa. Kyllä helpottaa joka kerta kun pääsen Myyrmäestä pois (menen bussilla sen läpi aina välillä). Malminkartano, Martinlaakso ja Pähkinärinne ovat kaikki hyviä paikkoja Myyrmäkeen verrattuna. Älkää hyvät ihmiset ikinä muuttako sinne.

Vierailija
72/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan arkisin junalla, joka pysähtelee kaikki itä-Vantaan asemat ja täytyy sanoa, että on kaksi asemaa, joiden kohdalla katson tarkkaan, millaista porukkaa tulee sisään ja täytyykö siihen reagoida. Nämä asemat ovat Koivukylä sekä Korso.

Jokaisella alueella on paremmat ja huonommat paikkansa asua, kantisjengit jne. mutta olen asunut Koivukylän lähellä kymmenen vuotta sitten eikä se paikka silloinkaan ollut mikään lintukoto. "Levoton" kuvaa ehkä parhaiten, tuntuu että ns. normaalit, työssäkäyvät ihmiset ovat siellä vähemmistössä (tai eivät ainakaan kävele paikasta toiseen kadulla..?), mamuja on kamalasti ja nuorten jengiytymistä myös. Kotimaisia nistejä tietenkin löytyy katukuvasta.

Vierailija
73/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

58, Pähkinärinne on muuten tosi kivaa aluetta vaikka kaupungin vuokrataloissa ja tietyillä alueilla siellä onkin ongelmansa!

Vierailija
74/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:19"]

Koivukylä on melkeen yhtä kauhea paikka kuin Myyrmäki :S Ja siis Myyrmäki on oikeasti ihan vitun paska mesta ja se kauppakeskus muistuttaa lähinnä teurastamoa. Kyllä helpottaa joka kerta kun pääsen Myyrmäestä pois (menen bussilla sen läpi aina välillä). Malminkartano, Martinlaakso ja Pähkinärinne ovat kaikki hyviä paikkoja Myyrmäkeen verrattuna. Älkää hyvät ihmiset ikinä muuttako sinne.

[/quote]

Hahaa, mä oon asunut Koivukylässä ja Korsossa ja ollut samaan aikaan töissä Myyrmäessä!! Kyllä oli ankea elämä :D Ei vaan, nää on kyllä oikeesti ihan karseita mestoja.

Vierailija
75/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Koivukylässä riippuu hyvin paljon talosta/alueesta onko rauhallista vai ei. Täällä on mamu/juoppo taloja, mutta myös ihan rauhallisia taloja. Mun mielestä ei ole mitenkään kauhean kivaa tuo ostarin alue, enkä siellä käykään. Ostokseni hoidan citymarketissa ja ihan rauhassa saanu olla, myös aseman seutu on rauhallista päiväsaikaan ja itse asiassa olen tullut muutamana iltana vasta 23 jälkeen kotiin ja ristin sielua ei ole tullut vastaan. Ihan huopatossutehdas meininkiä. En sitten tiedä miten tuolla lähempänä asemaa tai tuolla mäenpäällä on asiat. Tai niissä taloissa, joissa on enemmän mamuja. Tässä asuu yks suomalaisvirolainen pariskunta ja yks suomalaisthaimaalainen pari. Myyrmäessä en ole asunut, mutta Kaivoksela on ihan kivaa aluetta ja sieltä tuli vierailtua Myrtsissäkin.

Vierailija
76/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha-Koivukylä esimerkiksi on aivan loistava paikka. Uusi "leinelä" on juurikin sitä aluetta. Rauhallista ja nopeat yhteydet minne vaan, siitä pistelee Hkin keskustaankin autolla ruuhka-ajan ulkopuolella 25 minuutissa. Koivukylä sekoitetaan monesti radan toisella puolella olevaan Havukosken lähiöön, joka on kerrostalo aluetta. Ei se mikään helvetti ole sekää, ihmisiä sielläkin tuppaa asumaan. OKT alueista Rekola on siinä hollilla myös kunten Ilola. Ilman autoa tulee näistä alueista pärjäämään vanhan Koivukylän alueella uuden Leinelän aseman lähellä ja se on hyvä asema, koska siellä ei ole näitä "pahamaineisia" vanhoja kerrostaloja lähellä.

Vierailija
77/111 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa lukea näitä ;) Asuin opiskeluaikojen päätteeksi Kannelmäessä joka on siinä Myyrmäen vieressä mutta Hkin puolella. Sitten muutin tuonne täällä vitun kurjaksi mestaksi haukuttuun Myyrmäkeen ja sieltä Koivukylään. Oon akateemisesti koulutettu mies ja voin sanoa, että kyllä sitä kelpaa asustaa ihan noissa kaikissa paikoissa. Vanha-Koivukylä (Leinelän pysäkin lähellä) on Koivukylästä se paras paikka. Ja kuten tuossa edellä joku mainitsi, niin ihan ihmisiä täälläkin asuu. Jos juoppolaan lähtee räyhäämään niin turpaan saa tottakai, mutta se onnistuu yhtä hyvin Hkissa, Espoossa, Hyvinkäällä, Oulussa ja Timbuktussakin.

Vierailija
78/111 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuina asolassa ala astetta kävin rekolanmäessä siellä ei ollut mitään ei maahanmuuttajia mutta sitten kun yläaste alkoi se oli yhtä helvettiä koulussa ekana viikkona yritettiin myydä päihteitä ja kaikkea jotkut tulevat kännissä kouluun. Tappeluita oli ruokasotia poliiseja koulussa jekkuja tehtiin rikottiin vessoja niinpä päätin vaihtaa havukosken kouluun paremmassa toivossa ja se oli pahempi siellä rikottiin kaikki vessan lukot oli otettu pois home ongelmia pyörryin kesken tunnin sen takia onneksi pääsin lukioon..

Vierailija
79/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ja normi lähiöpaikka. Toki palvelut ovat vuosien saatossa parantuneet huomattavasti. Lenkki ja ulkoilumaastot ovat monipuoliset ja hyvät.

Ei yhtään hassumpi paikka asua.

Junalla ja busseilla pääsee hyvin liikkumaan, jos ei omaa autoa ole ja halua.

Vierailija
80/111 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut HOAS:n kämpässä Koivukylässä ja kamalaa seutua on. Jatkossa kierrän kaukaa. Neuloja katujen varsilla, juoppoja, romaneja ja maahanmuuttajia. Eli aika perinteinen ongelmalähiö. Kulkuyhteydet ja palvelut on ok. Muu sitten ei niinkään...