**LOKAKUISTEN MAANANTAI 17.10 **
Täällä sitä edelleen ollaan... Minnekäs minä tästä menisin, kun vauvakin viihtyy masussa :)
Todella paljon onnea nyyttinsä hakeneille!!! Eli [b] Nasulle, Coppolalle, Tiikerikalalle [/b] ja olikos vielä joku, ja muistinkohan nyt nimimerkit edes oikein?!!
Itsekseni iltaa vietän, kun mies meni yövuoroon. Vähän jännittää tavallaan tämä viikko, jos oireet alkaakin yöllä ja mies töissä. Vaikka pääsenhän mä sairaalaan taksilla ja mies on nopsaan kanssa paikalla, kun yöllä nyt ei ole ruuhkia :) (matkaa töistä sairaalaan taitaa olla jotain 15km)
Tosin oireita ei nyt tosiaan ole, mut voihan se alkaa kaikki nopsaan tuleenkin ihan yhtäkkiä. Kun mistä sitäkään tietää milloin tulee lähtö.
Tai no.... on mulla pieniä särkyjä kyllä, mut ei mitään kamalia!! Vähän särkee jalkoja, mut ei sisäpuolelta. (ja just tuli kipee supistus mikä meni selkään asti... hmmm =-/ ) Ja välillä särkee alamahaa, mut tosiaan ei pahasti... ellei ne nyt just sit ala, kun tosiaan äsken tuli kipempi... (klo nyt 21:30).
Jatkan taas hetken päästä (onhan tässä aikaa kirjoitella lisää, kun laitan kerran maanantaille aloitteenkin ;D ).
Nyt menen huilaan sohvalle.
[b]Lokari05:lle[/b] pidän peukut pystyssä!!! *bd bd*
No eipähän nyt ole sit pariin tuntiin enään tullut suppareita! =/
Ellei sitten yöllä ala??!! ...
Kaisa 39+1
Kommentit (54)
Synnytyssaleissa oli lauantai aamusella ruuhkaa sen jälkeen ku me saavuttiin sinne... Osastolla 13/2 oli kohtuullisesti tilaa... meidän huoneesta lähti eilen pois äiti eikä minun sielä olon aikana uutta tullut.
Waimo72 & peikkotyttö *äänimerkki...maitoa tarvitaan ;) *
Waimo72:
Synnytyssaleissa oli lauantai aamusella ruuhkaa sen jälkeen ku me saavuttiin sinne... Osastolla 13/2 oli kohtuullisesti tilaa... meidän huoneesta lähti eilen pois äiti eikä minun sielä olon aikana uutta tullut.Waimo72 & peikkotyttö *äänimerkki...maitoa tarvitaan ;) *
No juu, mun tuurilla synnytän siis jossain varastohuoneessa ;)!! Viimeksikin kun siellä olin, oli ruuhkaa ja sain synnyttää jollain ihan vanhalla pöydällä, joka ei taipunut just yhtään mihinkään asentoon. Ihan pikkusen päätyä saatiin nostettua, siis niinku maailman huonoin ponnistusasento!
Mutta sitten pääsin sinne alakertaan os. 11 ja sain koko viikoksi ihan oman huoneen, osastoilla oli niin täyttä! Ja siellä ei, silloin kävi sentäs jossain tuuri :).
Mukavaa vauva-arkea ja uuden ihmisen iloja teidän koko perheelle!
Epätoivoisesti synnytystä toivova: Vallu
Mulla on ollu koko iltapäivän taas harjoitussuppareita.
Jos pysyn liikkeessä niin tulee suppareita ja jos käyn istumaan/makaamaan, niin ne loppuu.
Yritän nyt pysyä liikkeessa siltä varalta että nuo sais jotain aikaiseksi.
Toisaalta flunssa ja liikunta ei ole kiva yhdistelmä...
SAIS ALKAA JO JOTAIN TAPAHTUU!
Omaa napaa sen verran, että jomotukset ja suppailutkin loppui. Kohta lähen saunomaan, tehoispa se ees jonkin verran. Tahtoo kans oman nyytin hoidettavaks!!!!
Huomiseen !
han syntyi 12.10 klo 17.53 synnytys helppo ja taysin kivuton !! Tyton mitat 3270g ja 49cm; kaikki meni hyvin, oli todella " miellyttava" kokemus, kuten eka synnytyskin. Vkoja oli koossa 39+0/ Menin siis neuvolaan, kohdunsuu oli 6 cm auki !!! Eika meikalla ollut edes supistuksia !! Eli sanoivat, etta suoraan synnytyssaliin, silloin klo oli noin 11.30. Pikkasen joutuivat auttaa, kun kohdunsuu ei meinannut loppuun asti aueta, eli antoivat tiputuksella tippoja: kaikki meni todella hyvin !!
Paasimme vasta tanaan kotiin; koska tytolla oli pienta keltaisuutta ja maitoa ei tarpeeksi, ihan sama juttu kuin esikoisen aikana, ei voi mitaan, annetaan pullosta lisaa !! Nyt paino on taas nousussa !!
Alapaa jo hyvin kunnossa, kolme tikkia tuli, pieni repeytyma, ei mitaan vakavaa !!
Nyt vahan lepaamaan !!
Tsemppia viela kaikille, joilla baby on vatsassa !!
ÄITI92 ja pikku tytto 5vrk
Ensinnäkin ONNITTELUT jokaiselle nyyttinsä hakeneelle :)
Mulla on tänään ollut tässä nyt vähän, siis ihan pikkuriikkisen, sellasta jomottelua selässä.. kaupassa ollessa tuli muutama ikäväntuntuinen " suppari" , siis sattui alamasuun muttei selkään olleskaan. Nyt maha menee ihan oudoksi vähän väliä, kovettuu ja vauva jotenkin möyryää ihmeesti.... en oikein osaa ees kuvailla mitä siellä masussa nyt tapahtuu, onko supistelua jollain tapaa vai mitä kummaa. Noh, katsellaan... mutta elkäähän [b]Marrasklubilaiset[/b] häötäilkö, ei tää mitään synnytyksenalkamisjutskaa todellakaan ole ;-(
Jahas, nyt tarvii mennä..
tyttö syntyi suunnitellusti sektiolla 13.10 ja tänään pääsimme kotiin. Tytöllä mittoja pituus 52cm, paino 3666g(eli paljon vähemmän kun pelkäsin, lapsivettä oli kuulemma yllättävän paljon), pipo 35cm. Tytöllä pitkä tumma tukka. Aivan ihana tyttönen, nyt taas vaan opetellaan tissittelyä sekä lapsen tahtiin elämistä. Kaksi isompaa lasta välillä ihastelee, välillä taas ei muista toista vaan kiljahtelee niin että saapi nukutella uudelleen...siirryn vauvapuolelle
susku rv 0+0 ja typy 4pv
ja paljon onnea vauvan saaneille!
On taas vierähtänyt pitkä tovi kun olen viitsinyt kirjautua, seuraillut olen teidän kuulumisia päivittäin.
Minulla samanlaisia tuntemuksia alamasussa kuin empulla. Todella vaikea sanoa onko ne suppareita, vai vaan vauvan tekemää ahkeraa jumpaa joka venuttaa vatsaa äärirajoille. Kipu tuntuu oikealla alhaalla, kestää minuutista kahteen ja rauhoittuu heti jos huilii. (Pitäis kyllä minun jo supparit tietää, viidettä odottelen, muttei koskaan tälläisiä jomotuksia ole ollut)
Toivottavasti ei synny vielä tällä viikkoa, mies joutuu olemaan vielä tän viikon tienpäällä (kuljetusalan yrittäjä) ja appiukko lähtee sitten ensviikolla isännän hommia hoitamaan, ja tekee ne siihen asti kunnes olen jakautunut.
38+3
Lämpöisistä lämpöisimmät onnittelut kaikille vaavinsa hakeneille tasapuolisesti: ainakin Waimo, Nelliina, Silja, Andromeeda, Äiti92, Susku, panda-agentti,saaraaa, Nasuli ja sit vielä beibi, Coppola, Tiikerikala ilmoittautuneet synnäriltä palanneiksi vastikään.
Ah ja voih, kun se oma vuoro jo tulisi! Mulla kans on noita alamasun venytys/kiputuntemuksia, vauva tuntuu pönkäävän alaspäin. Varsinaisia suppareita ei kyllä oo oikein ollut - höh.
Ja puhelimenpirulainen soi ja piippaa alvariinsa. Kaikki kyselee, miten menee -- Ai mitenkö?? Mrr, kuin jäätä polttelis. Laitan kohta vastaajaviestin, että ei ei, en oo vielä synnyttänyt ja joo joo, mahani on aika iso tosiaan...
Korvapuustien maistelusta huolimatta sekä minä että tyttö ollaan sangen pahantuulisia. Mahdoinko vahingossa kaataa jotain chilipulveria taikinaan? Kunhan isukki saa kirkuvan pikkuneidin rauhoittumaan ja nukkumaan, taidan itsekin painua pehkuihin tästä murjottamasta.
Hyvää yötä mammat (vielä) mahakkaat.
IdaA + Masulius; 39+2 yhäkin
Onnea teille kaikille!!!
Huonomuistisena en muista nimiä (sori...!)
Kaisa
Kirjoitan nyt vaan tän nopeasti ja tulen ajan kanssa myöhemmin lukemaan muiden kuulumisia :)
15.10.05 lauantaiaamuna heräsin klo 8.22 kivuliaaseen supistukseen. Kymmenen minuuttia myöhemmin seurasi toinen. Nousin ylös, kävin suihkussa ja seurailin suppareiden välejä, jotka hyvin nopeasti tiheni muutamaan minuuttiin. Sairaalaan lähdettiin kymmenen maissa. Aluksi makasin kärvistellen käyrillä puolisen tuntia, seurattiin supistuksia ja vauvan sydänääniä. Tässä vaiheessa paikat oli 3 cm auki. Siirryttiin synnytys" saliin" ja hengittelin ilokaasua. Se auttoi kuitenkin aivan liian vähän, kivut oli järkyttävät! Anestesialääkäri pyydettiin paikalle ja sain epiduraalin klo 12. Taivaalle kiitos, puudute vei kaikki kivut, jonka jälkeen oli helppo naureskellen seurailla supistuskäyrää monitorista. Synnytysmusiikkina radioCity tarjosi mm. Rammsteinia, 69eyesia, Trio niskalaukausta yms. joten sain työstää poikaa maailmaan tyylilleni uskollisesti ;) Kalvot puhkaistiin klo 12.40, jolloin kohdunsuu oli auki 5-6 cm. Klo 14.50 lisättiin epiduraalia, kun kivut alkoivat palailla sietämättömien tasolle. Nyt supistukset kohdistuivat jo vatsan sijasta välilihan alueelle. Vauvan sydänääniä seurattiin anturin avulla ja vaihteluiden vuoksi hapensaanti varmistettiin verikokeella. Kohdunsuun auettua kymmeneen senttiin päästiin kunnolla töihin. Ihme kyllä onnistuin heti alusta asti ponnistamaan oikeaan suuntaan ja kätilö tsemppasi hyvin itsenikin uskomaan onnistumiseen kivusta huolimatta. (Mies seisoi kiltisti hiljaa vieressä, niinkuin olin neuvonut tekemään... ;)) Ponnistusvaihe kesti 13 minuuttia, joka lienee ihan kohtuuhyvä suoritus ensisynnyttäjältä. Poika syntyi klo 16.58 lopettaen kaikki kivut ja palkiten vaivan. Istukka tuli perässä painamalla klo 17.10. Synnytyksen kokonaiskestoksi merkattiin 8 h 40 min. Poika oli synnyttyään sininen, mutta tokeni nopeasti rinnalla 9 pisteen vauvaksi samalla kun kätilö tikkasi epparin. Painoa pojalla oli 3265g ja pituutta 50 cm. Pipon ympärys 34,5 cm. Kaksi päivää aiemmin arvioitu 2700g meni siis vähän alakanttiin :) Raskausviikkoja synnytykseen mentäessä ehti tulla täyteen ekan ultran mukaan laskettuna 40+3 ja " virallisesti" menkkojen mukaan laskien 40+1.
Kaikenkaikkiaan kuvailisin synnytystä -kuten myös koko raskautta- luvattoman helpoksi.
Poika muistutti ensinäkemältä mun mielestä lähinnä pientä, isoposkista, sinistä sammakkoa, mutta nyt se on jo maailman suloisin ja ihanin otus =)
Päästiin jo tänään kotiin kun molempien vointi oli niin hyvä. Tästä se arjen opettelu nyt alkaa. Itkuherkkyys alkaa selkeästi lisääntyä mulla, huomasin kun katsoin peiliin ja totesin, että maha on poissa...
No mutta, palailen tosiaan joskus kun ehdin ja vauvapuolella " tavataan" . Onnittelut kaikille muillekin nyyttinsä lunastaneille!
Ja lisää vauvoja... onnittelut siis myös Suskille!!
Kyllä tässä jo hieman tekis itsenikin mieli päästä tositoimiin...!!
Kaisa: Sä pääsit viime yönä mun uniin. ;D Älä kysy miks. Ehkäpä siksi, kun lasketut ajat on viikon välein. Kuka tietää... Mut siinä me kovasti rupateltiin kaikesta mahollisesta. Sit yhtäkkiä mä heräsin joskus neljän aikaan yöllä, että nyt se Kaisa on lähtenyt synnärille! Mä olin ihan varma, että sulle on tullut jo lähtö yöllä. Aamulla sitten pitikin tulla heti tarkistamaan tilanne. :)
Tänään on taas supistellut enemmän, edelleen kivuttomasti mut silleen et sen tuntee supistukseksi. Vauva myllertää hirveesti. Alavatsassa ja selässä on tuntunu aina välillä sellasta tuiketta ja masu on tuntunut joteski pinkeemmältä. Ehkä nekin on ollut jotain lieviä supistuksia, kun välillä on tuntunut siltä et menkat alkais. Nyt sitten on jo useemman tunnin särkeny toista reittä ihan tuosta yläältä ja se ei menny ees suihkussa ohi. Mitähän sekin on? Hirveesti oon pähkiny täällä kauankohan vielä menee ennen kuin nähään meiän pieni. Pahimmassa tapauksessa vasta 4 vkon päästä. Aika hassua muuten et mulla on rv42+0 isänpäivänä. Sanoinkin jo miehelle etten menis vielä vannomaan et se saa viettää jo tänä vuonna ekaa isänpäiväänsä. ;)
Onnea taas kaikille nyyttinsä hakeneille ja tsemppiä meille muille tähän loppurutistukseen. :) Ja kiitos synnytyskertomuksista. Niitä on ihanaa lukea.
Pips rv 38+1
Kylläpä se on kumma, että tämä masina tekee ihan omanlaisensa värityksen, vaikka virheitä värien laitossa ei olekaan. Nooh, joskus onnistaa joskus ei :( !