Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi vähemmäs "söpönen" nimi, Hilla vai Helmi?

Vierailija
08.11.2010 |

Mies ehdottaa noita, minua häiritsee nimien pehmeys ja suloisuus, ihania pikkuvauvalle mutta entäs aikuiselle naiselle.. Olisiko ehdottaa hyvää nimeä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ehdotukset tänä päivänä tusinanimiä.

Vierailija
2/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Hilla sopii mun mielestä myös aikuiselle naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yleisiä, ettei tuollaista oikeasti ajattele kukaan sitten kun lapsi on iso. vähän sama kuin kysyisi että sopiiko minna aikuiselle naiselle vai onko liian söpö.

Noista kauniimpi mielestäni Hilla.

Vierailija
4/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita toivomuksia ei ole täällä.

Vierailija
5/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi nimen mielikuva muodostuu sitten oman lapsen kasvaessa. Meillä on Hilla eikä nimi tunnu yhtään "söpöltä" tai suloiselta, kun lapsi itse on erittäin voimakasluontoinen.

Vaihtoehtona ehdottaisin Hiljaa, joka on minusta myös kaunis!

Vierailija
6/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista palautetta olette Hillasta saaneet ja oletteko törmänneet nimen yleisyyteen

Vierailija
7/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista palautetta olette Hillasta saaneet ja oletteko törmänneet nimen yleisyyteen

Tosin lapsi itse olisi halunnut kuulemma jonkun ei-merkitysnimen, mutta mieli muuttunee aikuistuessa.

Lapsi on jo teini, joten hänen ikäluokassaan nimi ei ole yleinen, eli siihen asiaan emme ole törmänneet. En kyllä muutenkaan ole juuri Hilloja nähnyt, en pidä sitä erityisen tavallisena nimenä.

Vierailija
8/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se sopii paremmin mummolle kuin pienelle lapselle.

Vierailija
9/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummini oli Helmi, enkä muista mummia mielikuvissani vauvana. ;) Tunnen myös parikymppisen Hillan ja muutamaa vuotta vanhemman Helmin, ihan aikuisen oloisia ovat molemmat. Nimi kasvaa lapsen mukana.

Olisiko H-nimistä silti aikuisempia:

Halla

Hilda

Heta

Heini

Hanna

Vierailija
10/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ikinä tavannut toista Hillaa, vaikka asumme Helsingissä ja tapaamme paljon ihmisiä/lapsia päivittäin puistoissa ja kerhoissa tms. Olen myös ollut päiväkodissa töissä, tosin siitä on jo joitakin vuosia, eikä sielläkään Hilloja ollut.

Helmi-nimisiä taas on paljon pienien tyttöjen keskuudessa. Ainakin puistoissa olen useampia tavannut ja kerhossakin kaksi.

Helmi on huomattavasti yleisempi nimi, kuin Hilla, ja sen kerotvat myös tilastot.

Helmi-nimeä on annettu tänä vuonna 581 kpl.

Hilla-nimeä 113.

Kaiken kaikkiaan Helmiä on/on ollut Suomessa 39942 kpl. Ja Hilla-nimisiä 1714 kpl.

Lähde väestörekisterikeskus, nimipalvelu.

Minä en näe kumpaakaan nimeä erityisen söpönä. Ovat kyllä ns. pehmeitä nimiä, mutta ei kuitenkaan "lässytysnimiä".

Olen saanut aina postiivista palautetta lapseni nimestä. Mutta pääasia, että itse pidämme nimestä. Kaikilla on oma nimimakunsa, joten nimiä on sinänsä vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, tai arvottaa.

Onnea ja keksimisen iloa nimen valintaan. Kyllä se oikea nimi löytyy, ja mikä tahansa nimi kasvaa lapsen mukana.

Vierailija
11/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii paremmin myös aikuiselle. Lisäksi ei ole niin yleinen kuin Helmi. Mites Hilda?

Vierailija
12/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua Hildaa, minä pitäisin siitä. Hilla vai Sinna?

Vierailija
13/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsen toinen nimi. T: Hillan äiti

Vierailija
14/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuulostaa keksimällä keksityltä. tulee myös mieleen sinuiitti, eli poskiontelotulehdus.

mutta jos pidätte siitä, niin antaa mennä vain!

Vierailija
15/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä olisi Hillalle kaunis toinen nimi?

Hilla Amanda

Hilla Vilhelmiina

?

Vierailija
16/23 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöstä palautetta: "Saiko hillametsässä alkunsa."

;D

Vierailija
17/23 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä aikuisen Hillan, sopii tosi hyvin sille ihmiselle... Siksi mekin laitoimme Hillan nimeksi lapsellemme. Ikää puoli vuotta.

Vierailija
18/23 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla hitusen omaperäisempi, vaikkakin taitaa olla muotinimi juuri nyt, ja suomalaisuutta hauskasti esiin tuova nimi. Hilla on tyttöjen nimi -listallani. Sanana Helmi on minusta kauniimpi.

Vierailija
19/23 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla on parempi kuin Helmi.

Saathan toisella nimellä potkua, jos sinusta liian pehemeä.

Siis vaikka

Hilla Erika

Hilla Marikki

Hilla Elviira

Hilla Katariina

Ja ei Sinnaa. Tiedän yhden Sinnan ja keksityn oloinen nimi minusta.

Vierailija
20/23 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla Maaria, Hilla Matilda tai Hilla Mariela sopisivat hienosti jos ei haittaa, että lyhentyvät himaksi ;) Hilla + pitkä vierasmaalaisemman oloinen nimi voisi sopia yhteen. Kaksi luontonimeä peräkkäin on hiukan tårta på tårta. Yksi vaihtoehto on: Hilla Helmiina.