Kumpi vähemmäs "söpönen" nimi, Hilla vai Helmi?
Mies ehdottaa noita, minua häiritsee nimien pehmeys ja suloisuus, ihania pikkuvauvalle mutta entäs aikuiselle naiselle.. Olisiko ehdottaa hyvää nimeä?
Kommentit (23)
niin yleisiä, ettei tuollaista oikeasti ajattele kukaan sitten kun lapsi on iso. vähän sama kuin kysyisi että sopiiko minna aikuiselle naiselle vai onko liian söpö.
Noista kauniimpi mielestäni Hilla.
Sitä paitsi nimen mielikuva muodostuu sitten oman lapsen kasvaessa. Meillä on Hilla eikä nimi tunnu yhtään "söpöltä" tai suloiselta, kun lapsi itse on erittäin voimakasluontoinen.
Vaihtoehtona ehdottaisin Hiljaa, joka on minusta myös kaunis!
Millaista palautetta olette Hillasta saaneet ja oletteko törmänneet nimen yleisyyteen
Millaista palautetta olette Hillasta saaneet ja oletteko törmänneet nimen yleisyyteen
Tosin lapsi itse olisi halunnut kuulemma jonkun ei-merkitysnimen, mutta mieli muuttunee aikuistuessa.
Lapsi on jo teini, joten hänen ikäluokassaan nimi ei ole yleinen, eli siihen asiaan emme ole törmänneet. En kyllä muutenkaan ole juuri Hilloja nähnyt, en pidä sitä erityisen tavallisena nimenä.
Isomummini oli Helmi, enkä muista mummia mielikuvissani vauvana. ;) Tunnen myös parikymppisen Hillan ja muutamaa vuotta vanhemman Helmin, ihan aikuisen oloisia ovat molemmat. Nimi kasvaa lapsen mukana.
Olisiko H-nimistä silti aikuisempia:
Halla
Hilda
Heta
Heini
Hanna
En ole vielä ikinä tavannut toista Hillaa, vaikka asumme Helsingissä ja tapaamme paljon ihmisiä/lapsia päivittäin puistoissa ja kerhoissa tms. Olen myös ollut päiväkodissa töissä, tosin siitä on jo joitakin vuosia, eikä sielläkään Hilloja ollut.
Helmi-nimisiä taas on paljon pienien tyttöjen keskuudessa. Ainakin puistoissa olen useampia tavannut ja kerhossakin kaksi.
Helmi on huomattavasti yleisempi nimi, kuin Hilla, ja sen kerotvat myös tilastot.
Helmi-nimeä on annettu tänä vuonna 581 kpl.
Hilla-nimeä 113.
Kaiken kaikkiaan Helmiä on/on ollut Suomessa 39942 kpl. Ja Hilla-nimisiä 1714 kpl.
Lähde väestörekisterikeskus, nimipalvelu.
Minä en näe kumpaakaan nimeä erityisen söpönä. Ovat kyllä ns. pehmeitä nimiä, mutta ei kuitenkaan "lässytysnimiä".
Olen saanut aina postiivista palautetta lapseni nimestä. Mutta pääasia, että itse pidämme nimestä. Kaikilla on oma nimimakunsa, joten nimiä on sinänsä vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, tai arvottaa.
Onnea ja keksimisen iloa nimen valintaan. Kyllä se oikea nimi löytyy, ja mikä tahansa nimi kasvaa lapsen mukana.
sopii paremmin myös aikuiselle. Lisäksi ei ole niin yleinen kuin Helmi. Mites Hilda?
se kuulostaa keksimällä keksityltä. tulee myös mieleen sinuiitti, eli poskiontelotulehdus.
mutta jos pidätte siitä, niin antaa mennä vain!
No mikä olisi Hillalle kaunis toinen nimi?
Hilla Amanda
Hilla Vilhelmiina
?
Tiedän kyllä aikuisen Hillan, sopii tosi hyvin sille ihmiselle... Siksi mekin laitoimme Hillan nimeksi lapsellemme. Ikää puoli vuotta.
Hilla hitusen omaperäisempi, vaikkakin taitaa olla muotinimi juuri nyt, ja suomalaisuutta hauskasti esiin tuova nimi. Hilla on tyttöjen nimi -listallani. Sanana Helmi on minusta kauniimpi.
Hilla on parempi kuin Helmi.
Saathan toisella nimellä potkua, jos sinusta liian pehemeä.
Siis vaikka
Hilla Erika
Hilla Marikki
Hilla Elviira
Hilla Katariina
Ja ei Sinnaa. Tiedän yhden Sinnan ja keksityn oloinen nimi minusta.
Hilla Maaria, Hilla Matilda tai Hilla Mariela sopisivat hienosti jos ei haittaa, että lyhentyvät himaksi ;) Hilla + pitkä vierasmaalaisemman oloinen nimi voisi sopia yhteen. Kaksi luontonimeä peräkkäin on hiukan tårta på tårta. Yksi vaihtoehto on: Hilla Helmiina.
miehesi ehdotukset tänä päivänä tusinanimiä.