HS: Parasetamolista poikavauvoille vaurioita/tutkimus
Kommentit (7)
Mikäs tässä itsellä on ollessa, kun en yleensäkään juuri käytä särkylääkkeitä, eikä raskaus tuo tilanteeseen muutosta, enintään vähentää pienen särkylääketarpeen lähes olemattomaksi. Jos nyt pari kertaa raskauden aikana iskee kovempi päänsärky, niin sen nyt kestää vaikka ilman lääkkeitä, jos niin haluaa.
Mutta eihän kolmosen tyyppiset voi elää elämäänsä lainkaan, jos ei mitään lääkettä voi käyttää.
Itse en uskonut pätkääkään akuun muttta siitäpä huolimatta migreeni poistui sillä kolmeksi vuodeksi. Sain akupunktioya parin viikon ajan keerran päivässä
Olen raskaana ja syön paratabseja melkein päivittäin hirveän migreenin takia. Söin edellisenkin raskauden aikana vuosi sitten, kun odotin tytärtämme. Nyt en vielä tiedä vauvan mahdollista sukupuolta, mutta kamalaa, jos olen jotain peruuttamatonta aiheuttanut :(
Eli 30% lisääntynyt riski tarkoittaa esim. sitä, että jos noita parasetamolia syömättömille ilmenee 10 tapausta 100 000:sta, niin kohonnut 30% on sitten että 13 tapausta 100 000:sta. Älä hermostu.
Muista, että jos sinä olet itse kipeä ei myöskään tällöin lapsesikaan voi hyvin.
Itse kärsin kovista päänsäryistä odottaessani kaikkia kolmea poikaani, yhdelläkään ei ole mitään hätää.
Vuosien päästä löydetään taas uutta, mikä kielletään raskaana olevilta.
vertaa 80-, 90, ja 2000 lukuja huomaat valtavan eron, mutta onko ero lasten terveydessä??
Muista, että jos sinä olet itse kipeä ei myöskään tällöin lapsesikaan voi hyvin.
Itse kärsin kovista päänsäryistä odottaessani kaikkia kolmea poikaani, yhdelläkään ei ole mitään hätää.
Vuosien päästä löydetään taas uutta, mikä kielletään raskaana olevilta.
vertaa 80-, 90, ja 2000 lukuja huomaat valtavan eron, mutta onko ero lasten terveydessä??
en toki lähde vähättelemään vallalla olevia suosituksia mutta pitää muistaa että suositukset tosiaan vaihtelevat hurjasti vuosikymmenten ja maiden välillä. Omalle äidilleni on suositeltu maksansyöntiä raskausaikana, nykyään se on kiellettyjen listalla. Luin itse raskausaikana brittiläisen kirjan raskausajan ruokavaliosta ja siinä todettiin että pari lasia viiniä päivässä on ok, Suomessa taas ei missään nimessä.
Raskaana vaan on niin huolissaan vauvan terveydestä ja toivoo, että kaikki olisi hyvin. Akupunktiota en ole kokeillut, mutta pitääkin kokeilla (eivät neuvolassa mitään puhuneet tästä). Olisi kiva saada apua tuohon.
Kyllähän tuon tietää, että mikä tahansa voi olla vaarallista vauvalle, jos on siinä marginaalissa riskiryhmässä. Ei saa syödä maksaa, tuorejuustoa, pellavansiemeniä, alkoholia jne.jne.jne. Raskaus alkaa olla melkein taitolaji! :)
Olen raskaana ja syön paratabseja melkein päivittäin hirveän migreenin takia. Söin edellisenkin raskauden aikana vuosi sitten, kun odotin tytärtämme. Nyt en vielä tiedä vauvan mahdollista sukupuolta, mutta kamalaa, jos olen jotain peruuttamatonta aiheuttanut :(
En vain tiedä muuta ratkaisua tähän migreeniin, joka jostain syystä pahenee aina raskaana. Välillä joudun syömään jopa panacodia, kun särky on niin kamalaa. Kun se viimeraskauden aikana alkoi, niin jouduin tilaamaan ambulanssin sairaalaan. Nyt lääkkeet on tehnyt siitä jotakuinkin siedettävän, eikä tarvitse suurinta osaa ajasta maata sängynpohjalla. Mahdotonta se olisikin, kun kotona on kaksi muuta lasta, jotka vaatii huomiota....