Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vähähiilarisella ruokavaliolla syödä paljon kaloreista välittämättä?

Vierailija
06.11.2010 |

Olen muutaman päivän pitänyt vähähiilihydraattista ruokavaliota jossa hiilareiden määrä noin 100g.Olen miettinyt sellasta et kaloreita taitaa tulla aika lailla kun syö kermaa, juustoja yms. rasvaisia ruoka-aineita.Tarvitseeko pitää kiinni jostain kalorimäärästä päivän aikana?Vai uskallanko tuijottaa pelkästään hiilihydraattien määrää ja uskoa että laihdun?Kertokaa viisaat ihmiset uudelle hyväkarppaajalle :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että syö riittävästi eli vatsan mukavasti täyteen niin ettei jää nälkäiseksi.

Jos laihtumista ei millään ala tapahtua, saattaa olla syytä vähentää kaloreitakin.

Vierailija
2/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kauhean perso kermalle, juustolle, lihalle jne.

Sillä lähti ihan heti lapasesta se homma, vaikka koetin kuinka sanoa että ei ehkä pidä syödä ihan hirveitä määriä.

Tais lihoa pari kiloa sinä aikana ku karppausta kokeiltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö enemmän kuin kuluttaa, ei taatusti laihtumaan pääse, tuli ne kalorit sitten mistä ruoka-aineesta hyvänsä..

Vierailija
4/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos karppaa hyvän aikaa niin rasvakin palaa tehokkaammin joten ei tartte olla niin tarkka kaloreiden kanssa. En sitten tiedä onko tuo totta. Itse kun karppasin niin paino putosi vaikka välillä söin tosi paljonkin. Mulla koko homma lässähti siihen että aina välillä sitten kuitenkin sorruin hiilaripitoisiin herkkuihin...

Vierailija
5/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloriteoriaa.

Lääkäritkin tämän allekirjoittavat: insuliini on ihmisen "varastohormoni". Ensin sokerinen ja hiilihydraattinen ruoka nostaa verensokeria, sitten elimistö nostaa sen alentamiseksi insuliinitasoa. Korkea insuliinitaso saa ruoan rasvan varastoitumaan - läskiksi siis.

Pahinta on syödä hiilihydraatteja ja rasvaa. Silloin hiilihydraatit hoitavat insuliinit korkeaksi ja rasvan energia varastoituu.

Parasta on syödä olemattomasti hiilihydraatteja ja niin paljon rasvaa, että nälkä ei vaivaa ja olo on hyvä.

Itselläni on kokemusta nyt reilut kaksi vuotta. Syön päivittäin juustoja, kermaa ja voita ja olen alusta hoikistunut neljä-viisi kiloa. Ylipainoa ei ollut alunperinkään.

Vierailija
6/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino on sopiva niin ei ehkä sitten. Muutenhan karppaajat laihtuisivat olemattomiin, jos laihtuminen ei pysähtyisi.

Jos hiilarimäärä on tosi alhainen, taitaa olla niin ettei kerta kaikkiaan pysty syömään liikaa, mutta kyllä ainakin minä pystyn tuollaisella määrällä lihomaankin. Olen oppinut mm. tekemään vähän liian hyvää raakasuklaata.

Karppauksen ideana laihduttamisessa on se, että nälän tunne vähenee tai häviääkin, ja silloin tulee syötyä vähemmän kaloreita. Mutta huvikseen syömistä se ei estä.

Vierailija
7/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun itse karppasin söin max. 50g hiilareita päivässä. t: vitonen.

Vierailija
8/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt 100g hh /vrk, sun pitää rajoittaa kaloreita, siis jos haluat laihtua.

Mutta jos syöt hiilaria 20-40g /vrk, ei kaloreista juuri tarvitse piitata, sillä laihtuu kyllä.

Vierailija
9/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin energian saanti jää automaattisesti vähäiseksi. Mulla vaihtelee 1000-1300 kcal/pv kun pidän hiilarit n. 20 g pv.

100 g hiilareilla et ole ketoosissa, joten nälän tunne säilyy normaalisti.

Vierailija
10/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina vaan ihmetyttänyt siinä yks juttu... Monet tutut karppaajat kun kertoo mitä syövät esim. viikon aikana, niin ihan karkeesti arvioimallakin kaloreita tulee noin 3000-3500 per päivä. Ja sillä siis sitten laihtuu. Kauheeta ajatella, mitä se kalorien saanti onkaan ollut aikasemmin, kun tollasella määrälläkin naisihmisen paino laskee!?

Oman kokemukseni mukaan karppaukseen sortuu laiskat sohvaperunat, jotka karppauksen lopetettuuan lihoo takaisin tuplasti!

Vierailija
11/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina vaan ihmetyttänyt siinä yks juttu... Monet tutut karppaajat kun kertoo mitä syövät esim. viikon aikana, niin ihan karkeesti arvioimallakin kaloreita tulee noin 3000-3500 per päivä. Ja sillä siis sitten laihtuu. Kauheeta ajatella, mitä se kalorien saanti onkaan ollut aikasemmin, kun tollasella määrälläkin naisihmisen paino laskee!?

Oman kokemukseni mukaan karppaukseen sortuu laiskat sohvaperunat, jotka karppauksen lopetettuuan lihoo takaisin tuplasti!

Ei ne kalorit ole ennen olleet korkeammat, todennäköisesti alhaisemmat. Mutta kun hiilaria on hyvin vähän, alkaa elimistö tehdä rasvasta itselleen sopivaa energiaa ja siinä prosessissa 1/3 rasvasta menee hukkaan. Se poistuu asetonina virtsan ja hengityksen kautta.

Vierailija
12/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hilihydraatti homma on lähtenyt ihan lapasesta suomalaisilta. Terveelliseen ruokavalioon kuuluu hiilihydraatit. Kasvikset, marjat, täysjyväviljatuotteet. Siis täysjyvämakaronia ja perunaa on hyvä syödä. Lautasmalli vaan aterioille niin pysyy kylläisenä eikä liikaa kaloreita tule. Nämä hitaasti sulavat hiilihydraatit ei tuota verensokerin nostoa tee.

"Pahoja hiilihydraatteja tosin kannattaa vältää, siis sipsit, karkit, olut ja vaaleat leivät. Nämä nostaa nopeasti sitä verensokeritasoa ja insuliinituotantoa.

Siis jos syö rasvaa ja proteiineja niin miten ihmeessä teidän vatsa toimii? Ja ettekö pelkää munuaistauteja tuolla proteiinimäärällä. Lisäksi rasva tukkii verisuonet.

Katsokaa tuolta mallia oikeasti terveelliseen ruokaan:

http://www.sydanliitto.fi/lautasmalli2

Vierailija
13/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysjyvämakaronia ja perunaa?

Vierailija
14/14 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hilihydraatti homma on lähtenyt ihan lapasesta suomalaisilta. Terveelliseen ruokavalioon kuuluu hiilihydraatit. Kasvikset, marjat, täysjyväviljatuotteet. Siis täysjyvämakaronia ja perunaa on hyvä syödä. Lautasmalli vaan aterioille niin pysyy kylläisenä eikä liikaa kaloreita tule. Nämä hitaasti sulavat hiilihydraatit ei tuota verensokerin nostoa tee.

"Pahoja hiilihydraatteja tosin kannattaa vältää, siis sipsit, karkit, olut ja vaaleat leivät. Nämä nostaa nopeasti sitä verensokeritasoa ja insuliinituotantoa.

Siis jos syö rasvaa ja proteiineja niin miten ihmeessä teidän vatsa toimii? Ja ettekö pelkää munuaistauteja tuolla proteiinimäärällä. Lisäksi rasva tukkii verisuonet.

Katsokaa tuolta mallia oikeasti terveelliseen ruokaan:

<a href="http://www.sydanliitto.fi/lautasmalli2" alt="http://www.sydanliitto.fi/lautasmalli2">http://www.sydanliitto.fi/lautasmalli2</a&gt;

Vatsani toimii aivan mainiosti. "Tuolla proteiinimäärällä"? Siis millä määrällä? Mistä tiedät kuinka paljon syön proteiinia päivässä? No, voin kertoa: syön 1g proteiinia / painokiloni. Siis: painan 70kg ja syön 70g proteiinia. Paljonko sinä syöt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi