Mikä haalarimerkki pitkäselkäiselle?
Lapsemme on 87 cm pitkä, ja ostin hänelle talveksi Huutiksesta Ticketin haalarin koossa 86 (koska olin kuullut haalareiden olevan reilua mitoitusta). Lahkeissa onkin pituutta enemmän kuin tarpeeksi, mutta niska-haara -mitta meinaa jo melkein kinnata...
Eli nyt tarvitsisin vinkkejä, minkä merkin haalareita kannattaisi (tulevaisuudessa tai peräti jo tänä talvena, mikäli poika tuosta yhtäkkiä kasvaa) katsella lapselle, joka on mittasuhteiltaan pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen!
Kommentit (4)
Valitettavasti mulla ei ole juuri vinkkejä antaa, sillä ongelmat ovat muuttuneet "näkyvimmäksi" tässä kaksivuotispäivän kynnyksellä. Tähän asti ollaan siis pärjätty miettimättä asiaa sen kummemmin (tosin yleensä bodyt ja paidat jäävät pieneksi ennen housuja, ja collegehousuja ostaessani valitsen aina sellaiset, joissa on resorit lahkeissa, jotta liian pitkät lahkeet eivät mene kantapään alle).
sit muut "halpis" bodyt on tuurista kii. mutta mä olen oppinut tyttöni kanssa kattomaan vähä sitä mallia. tyttö on nyt 74 kokoa ja monet bodyt kävi pieneksi juuri sen takia.
ja sit mulla on poika jolla muut vaatteet 98 koko alkaa oleen. everestin haalari stadiumista kokoa 92 nyt toista talvea ja edelleen sopii. eli mun mielestä siinä on pitkä se väli. taas jonathanin 92 vk-haalari kävi lyhyeksi ja jäi tänä syksynä käyttämättä.
Itse törmäsin samaan ongelmaan keväällä, kun oltiin ostamassa 2v tytölle haalaria. Ticketiin ihastuin, 86cm haalarissa lahkeissa olis ollut kasvuvaraa, mutta olka-haara mitta kiristi jo valmiiksi. 92cm haalarissakaan ei ollut paljoa kasvuvaraa olka-haara välissä ja lahkeet olivatkin sitten jo aaaaivan liian pitkät..
Kokeiltiin sitten eri merkkejä ja päädyttiin reimatecin haalarin, vyötärömalliseen. Siinä mittasuhteet kunnossa, olka-haara välillä hyvin väljyttää kuin myös lahkeissakin.. Vyötäröltä saa kiristettyä niin voitiin ostaa 92cm koko joka menee luultavasti vielä ens keväänäkin!:) Ollaan oltu kyllä tyytyväisiä ja talveksikin ostettiin reimatecin haalari, tilasin sen Anton&Ninan nettikaupasta:
http://www.antonnina.com/store/product/show/48/ulkoilu-haalarit/234/rei…
68cm tyttövauvani on todella pitkäselkäinen. Voisitko ap antaa parhaat vinkkisi muistakin pitkäselkäisille sopivista vaatteista..?
Joku lahjaksi saatu NameIt-body taisi olla aika pitkälle ja hoikalle sopiva, en sitten tiedä miten muut ko. merkin vaatteet.