Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri nimittelee lasta

Vierailija
05.11.2010 |

Eli tilanne on siis tämä:

Naapurissa asuu nainen jonka kanssa on tullut vietettyä aikaa tuossa pihalla kun ei parempaakaan seuraa ole ollut. Hän on vähän erakkotyyppinen ja äo ei ole koskaan vaikuttanut kovin korkealta.

Olen jo jonkun aikaa karsastanut ulos lähtöä, ainakin tuohon omaan pihaan naapurini takia, on niin ihmeellinen tyyppi (kerran hänen poikansa tippui keinusta ja sen sijaan että olisi lohduttanut, tukisti poikaa koska tämä ei pitänyt kunnolla kiinni).

Hänellä on 2,5v poika joka ei puhu ja itselläni lapsi 3,5v joka on hyvinkin rupattelevaa ja äänekästä tyyppiä.

Eilen törmäsin sitten kauppareissulla tähän naapuriin ja jäin minuutiksi pariksi vaihtamaan kuulumiset. Tyttäreni sitten tapansa mukaan kokeili miten reagoidaan kun hän sanoo että "Te ette tule meidän mukaan!" tämän naapurin pojalle. Tälläinen vaihe on siis ollut menossa jo jonkin aikaa, kieltää ja komentaa toisia, hakee reaktiota. Tyttö totesi tämän muutaman kerran ja sanoin hänelle topakkaan sävyyn että "Ei ne tulekaan kun ne on käyneet jo, me ollaan vasta menossa". Naapurin tapa reagoida tähän: "Ei me tultaiskaan kun sä oot tollanen räkänokka!"

Menin aivan sanattomaksi. Tajuan että hänen äo:nsä on sitä luokkaa ettei tajua ettei noin voi puhua lapselle, mutta silti ihmettelen miksi en sanonut mitään.

Olen muutenkin kyllästynyt pihalla aina puolustamaan omaa lastani, naapuri kun saattaa ärhenellä hänelle vaikka mistä, kun ei ymmärrä ettei kolmivuotias ole paha vaan utelias. Minulle hän saattaa välillä todeta että on oikea kauhukakara tuo sun muksus kun puhuu ja keksii mitä sattuu. Itse pidän tätä normaalina käytöksenä ja rajat meidän lapsella todella on. Hänen omansa kun ei vielä puhu eikä kerro mitä ajattelee niin pitää häntä niin kauhean enkelinä..

Mietiskelenkin nyt että pitäisikö mun seuraavan kerran sanoa tälle naiselle etten hyväksy lastani/lapsiani haukuttavan vai vaan vältellä ja lähteä aina eri leikkipuistoon, he kun eivät omasta pihasta minnekään oikein poistu.

Miten tuollaisesta asiasta itse sanoisit?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittää tuon naapurin lapsi. Oma äiti haukkuu, kun pitäisi lohdutella. Näyttäisitkö hyvää mallia naapurille siitä, miten lasta kohdellaan?

Anna tuon yhden haukkumisen olla, mutta mieti miten toimit jatkossa vastaavanlaisessa tilanteessa. Sano vaikka rauhallisesti ettei "Maija" tarkoittanut tuota pahalla, ei tehnyt tuhmasti. Sitten voit vielä jutella lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla